به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب ایران روشن خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, May 4, 2008

[..:: IRANROSHAN ::..] Zende Be goor

 

 

 

 

 

به گروه شاد و بدون سانسور ایران روشن بپیوندید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

12 اردیبهشت ماه، سفر گروهی ایران روشن به آبشار گزو، زیباترین و بکرترین آبشار ایران

 

با ما تماس بگیرید: 88336488-88336487

 


مردم اهواز زنده به گور شدند





عکسها متعلق به شهرهای خرمشهر و اهواز میباشد .
نوشته های یک وبلاگ نویس از بندر ماهشهر ( بلاگر ) در مورد وضعیت فعلی خوزستان :
میخوام از بلایی بگم که داره به سرمون میاد، گرد و خاک در خوزستان. شاید شنیدن این واژه چندان برای شما جالب و چسبناک نباشه ولی وقتی یکسال در شرایطی قرار گرفتی که نفس کشیدنت با سلام و صلوات همراه شد متوجه میشی.
یکسال! اصلا زمان کمی نیست! باور کن، یکسال سوزش چشم، یکسال تنگی نفس، یکسال دردهای گوارشی، یکسال سوزش سینه، یکسال بیماری پوستی، یکسال … . تازه این اول راهه! چندسال دیگه نشانه های بلای امروز رو خواهیم دید. سال هایی که علاوه برپا به سن گذاشتن باید دردهایی عجیب و غریب را تحمل کنیم، سالهایی که کودکان امروز و نوجوانان فردا بجای شور و شعف و جست و خیز باید در بستر بگذرونن و انواع قرص و شربت رو مصرف کنن تا بتونن زنده بمونن!
همه جا گرد و خاک هست، بله، ولی این گرد و خاک فرق میکنه. این پدیده قابل پیش گیری هست و با راهکارهایی ساده میشه حداقل جلوی ۵۰% اون رو گرفت ولی چرا اینکارها انجام نمیشه؟
درختکاری، وجود درخت باعث میشه که این گرد و خاک تا حد زیادی کنترل بشه، طرحی بود به نام کمربند سبز غرب خوزستان که به علت مخالفت مسوولین به سرانجام نرسید چرا که باعث کاهش امنیت مرزهای غربی کشور میشد! خب چرا دور شهرها را درختکاری نمیکنید؟ اوه! چه تقاضای زیادی! مگه نمیدونی وجود پارک جنگلی باعث اختلال در امنیت میشه! قربون این امنیت برم که روزی هزاران دزدی و قتل در یک شهر ۲۰۰ هزار نفری رو پیشگیری میکنه! واقعا دلیل محکمیه! اگه پارک جنگلی راه اندازی بشه دیگه اصولا همه باید خونه و زندگی رو بذارن و برن!

اصلا مگه درختکاری چقدر برای شما هزینه داره!؟ هیچی! بخدا یک دهم درآمد روزانه ی کوچکترین پتروشیمی اینجا میتونه بودجه ی درختکاری  تامین کنه! غیر از اینه!؟


به قول یکی از دوستان، پول نفت را نخواستیم! پول عرقی که توی گرمای پنجاه درجه خرج شهرهای بالا میشه رو نخواستیم! حداقل به فکر جون ما باشید!
اهمیتی داره اصلا؟ فکر نمیکنم
بخدا خیلی سخته تحملش، اینکه وقتی نفس میکشی وجود یه لایه از گل رو توی ریه هات حس کنی! چشمات باز نمیشن… میفهمی؟!
این عکس بالایی که میبینید هیچ افکتی نداره! رنگ و روی شهر اینطوریه الان، این قرمزها که میبینید خاک هستن! خاک! خاک آلوده، آغشته به گازهای سمی، به مواد شیمایی، به خون… !

از همه! از همه! خوزستانی و غیر خوزستانی تقاضا میکنم از هرراهی که میتونن به گسترش لینک ها و مطالب در مورد این پدیده کمک کنند تا بلکه به گوش بالایی ها رسید و فکری به حال ما کردند، به حال بچه هایی که هر روز صبح با طعم خاک راهی مدرسه میشن و پدر و مادرانی که هر روز ساعتها در وسط بیابان میزبان میهمان ناخوانده ای به نام خاک هستند

 

 

تلفن های تماس دفتر امور مشترکین گروه : 88004967-88336487-88336488-88336995-88336996

 

آدرس: تهران- یوسف آباد - خیابان فتحی شقاقی - پلاک93 - واحد 4 و واحد 6

 

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 
     

  

 

 

 
 
 
 

 

 

  __._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive