به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب ایران روشن خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, April 8, 2008

[..:: IRANROSHAN ::..] Gozareshe Tasvirie 4shanbe Soori

 
 

 

 
 
   

به گروه شاد و بدون سانسور ایران روشن بپیوندید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

 

ساعت  سه و نیم بعد از ظهر از سیدخندان به مقصد ورامین حرکت کردیم تعداد 150نفرو4اتوبوس بودیم .بعد ازاستقرار دوستان وهمسفران به مراسم معارفه برداختیم ومدیران گروه درمورد کل برنامه ودیدنیهای بین مسیر که شامل آتشکده ری برج طغرل ومسجد جامع ورامین و... توضیحاتی دادند  وتارسیدن به شهر ورامین 2ساعات راه داشتینم وسبس واردجاده خاکی شدیم که به کاروانسرای دیر گچین منتهی می شد(البته به دلیل وضعیت جاده و کویر مجبور بودیم از اتوبوس های قدیمی شاسی بلند استفاده کنیم) . کاروانسرای دیر گچین به عنوان مادرکاروانسراهای ایرانی شناخته شده.که دربین راه قدیم گرمسار به قم که حدودا 50کیلومتر جاده خاکی می باشد .قراردارد . توضیحات مربوطه به معماری وقدمت کاروانسراهای درجلوی درب ورودی داده شد  و بعد از کنترل نمودن مجوز ورود توسط حراست و محیط بانان منطقه ،بچه ها وارد کاروانسرا شدندو کم کم غروب شد .

موتور برق گروه در کاروانسرا توسط بخش تدارکات روشن شد و بچه ها توانستند در نور چراغ از کاروانسرا دیدن کنند و همگی به گنبدهای طاقی کاروانسرا رفتند و از منظره زیبای کویر و منطقه عکاسی نمودند.

 

گروه تدارکات در بیرون کاروانسرا مشغول مهیا نمودن آش رشته بودند و گروه دوم تدارکات مشغول چیدن میز و صندلی و سیم کشی و چراغ کشی در اطراف صندلی ها بودند.

بعد از بازدید بچه ها از کاروانسرا، همگی با چائی و شیرینی و آش رشته داغ پذیرائی شدند.

سپس ردیف های آتش برای مراسم چهارشنبه سوری مهیا شد و مواد آتش بازی بین بچه ها پخش گردید و چندین منور توسط گروه به آسمان پرتاب شد و شب زیبای کویر نورباران شد.

 

بچه ها همه دست در دست همدیگر از روی آتش میپریدند و مراسم چهارشنبه سوری را به نحو احسن برگزار میکردند و زردی خود را به آتش داده و سرخی خود را از آتش هدیه میگرفتند.

همزمان با مراسم آتش بازی، گروه موسیقی و ارکستر کار خود را شروع کرد و ترانه های زیبای خود را اجرا مینمودند، و  حسابی به وجد آمده بودند.

 

سپس نوبت شام، که سبزی پلو با ماهی بود، فرا رسید و به همراه مخلفات که جزء سنت ما ایرانیان بود، توسط گروه تدارکات مهیا شد و شام صرف شد.

بعد  نوبت آقایان کرد و لر بود که دستمال به دست با موسیقی محلی این سرزمین شروع به رقص نمودند.

سپس دسر بعد از شام که شامل ژله و میوه بود صرف شد.و بعد از ان توسط علی خدابخشی گروه به سکوت دعوت شدند .و در مورد جشن باستانی چهارشنبه سوری و عید نوروز سخنرانی شد.

بعد از آن مراسم فال حافظ و شعرخوانی توسط محبوبه ملکی انجام شد و بچه ها برای سال جدید خود نیت نمودند و جواب نیت های خود را با شنیدن اشعار لطیف حافظ گرفتند و همزمان آجیل هفت مغز و مشکل گشا چهارشنبه سوری توزیع شد و بعد دوباره همگی به سکوت دعوت شدند و قرار شد ساعتی را در تاریکی برای تماشای ستارگان کویر و شب کویر اختصاص دهند تا گروه تدارکات میزها و صندلی ها را جمع آوری کنند.

خلاصه آن شب اینقدر به بچه ها خوش گذشته بود که بر خلاف ساعت قرار اولیه برای برگشت در یک بامداد، ساعت حوالی 4 صبح به تهران بازگشتیم و همه راضی و حوشحال به منازل خود رفتند

 

تلفن های تماس دفتر امور مشترکین گروه : 88004967-88336487-886995-88336996

تلفن مستقیم مدیریت: 88336488

 

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید

 

 
 
     
 

 

 
 

 

 
     

  

 

 

 

 
 
 
     

 

__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive