به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب ایران روشن خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, March 5, 2008

[..:: IRANROSHAN ::..] Roshan Nameh 16 Esfand

 
 
 
 

 

 

 

به گروه شاد و بدون سانسور ایران روشن بپیوندید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

1- برنامه تور طبیعت گردی در غار یخ مراد (جاده چالوس) روز جمعه 24 اسفند ماه تکمیل ظرفیت شده است، لذا از پذیرش افراد جدید در این روز معذور هستیم و به همین جهت روز پنجشنبه 23 اسفند بصورت فوق العاده برای کسانی که به تازگی ثبت نام نموده اند این برنامه اجرا خواهد شد.

 

2- جشن چهارشنبه سوری در کاروانسرای دیرگچین در روز سه شنبه 28 اسفندماه برگزار خواهد شد، این جشن شامل مراسم رقص، موسیقی، مراسم سنتی و آتش بازی و پذیرائی به همراه شام خواهد بود. وسیله ایاب و ذهاب از طرف گروه ایران روشن  در ساعت 3 بعد از ظهر مهیا خواهد بود.هزینه برای هر نفر 22 هزارتومان

 

3- خبر مهم تر: امسال رسما" گروه ایران روشن با 68 برنامه مختلف طبیعت گردی و جشن و همایش  به عنوان فعالترین گروه ایرانی شناخته خواهد شد، به همه شما اعضاء گروه تبریک میگوییم.

 

 

 

 

هرمزد روز از اسفندماه برابر با 1 اسفند در گاهشماری ایرانی جشن «اسفندی» و هدیه به زنان در نیاسر كاشان، اقلید و محلات؛ و پختن آش «اسفندی».
آغاز سال نو در تقویم محلی نطنز، ساوه و كاشان.
در فراهان معروف به «آفتو به حوت»(آفتاب در برج ماهی).
همچنین جشن «آبسالان» یا «بهارجشن» یا «جشن روباه» به مناسبت روان شدن جویبارها و طلیعه بهار. خجستگی دیدار روباه. (واژه ی «آبسالان» با «آبشار» و فشار آب ها در پیوند است.)
در متون كهن، هنگام این جشن به گونه های مختلفی آمده است كه مانند بسیاری از دیگر دگرگونی ها ناشی از محاسبه ی زمان با تقویم های گوناگون و كبیسه گیری های متنوع بوده است.
همچنین روز جشنی به نام «كوسه سواری» یا «کوسه پرنشین».
مراسم نمایشی خنده آور كه توسط مردی كوسه رو كه بر درازگوشی سوار بوده برگزار می شده است. كوسه خود را باد می زده و مردم به او آب می پاشیده اند

روز پنجم هرماه و ماه دوازدهم هر سال «اسفند» یا «سپندارمذ» نام دارد. این واژه که در اوستایی «سْپِنـْـتـَه آرمَئیتی»(Spenta-Ârmaiti) می باشد و نام چهارمین امشاسپند است، از دو بخش «سپنته» یا «سپند» به مانک پاک و مقدس و «آرمئیتی» به معنی فروتنی و بردباری تشکیل شده است و معنی این دو با هم فروتنی ِپاک و مقدس است.
این واژه در پهلوی «سپندارمت»(SpandÂrmat) و در فارسی «سپندارمذ» و «اسفندارمذ» و «اسفند» شده است.
امشاسپند سپندارمذ، نگهبان و ایزدبانوی زمین ِسرسبز و نشانی از باروری و زایش است. جشن «سپندارمذگان» یا «اسفندگان»، روز گرامیداشت زنان در ایران باستان بوده و این روز به نام «مردگیران» یا «مژدگیران» یا «مزدگیران»(=هدیه گرفتن از مردان) نیز در ادبیات فارسی بكار رفته است.
یکی دیگر از نام های این جشن نیز، جشن «برزگران» یا «برزیگران» است که به مناسبت نقش مهم برزگران و کشاورزان در سبز کردن زمین و باروری زمین بوده است.
به بیان ابوریحان بیرونی، «اسفندارمذ» ایزد موکل بر زمین و ایزد حامی و نگاهبان زنان شوهر دوست و پارسا و درست کار بوده. به همین مناسبت این روز، عید زنان به شمار می رفت. مردم به جهت گرامیداشت، به آنان هدیه داده و بخشش می کردند. زنان نه تنها از هدایا و دهش هایی برخوردار می شدند، بلکه به نوعی در این روز فرمانروایی می کردند و مردان باید که از آنان فرمان می بردند.
گردیزی نیز در کتاب زین الاخبار خود به واژه ی «مردگیران» اینگونه اشاره کرده است که از این جهت این جشن را مردگیران می گفتند که زنان به اختیار خویش و با آزادی، شوی و مرد زندگی خود را برمی گزیدند.
هنوز نیز در برخی از گوشه های ایران زمین مانند اصفهان، پهله، ری و دیگر شهرهای ناحیه ی مرکز و غرب ایران، مراسم جشن اسفندگان همچون گذشته برگزار می شود، در این روز بانوان لباس و کفش نو می پوشند، زنانی که مهربان، پاکدامن، پرهیزگار و پارسا بوده اند و در زندگی زناشویی خود فرزندان نیک را به جامعه تحویل داده اند مورد تشویق قرار می گیرند و از مردهای خود پیش کش هایی دریافت می کنند. آن ها در این روز از کارهای همیشگی خود در خانه و زندگی معاف شده و مردان و پسران وظایف جاری زنانه را در خانه به عهده می گیرند

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

رنگین ترین سگ جهان

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

از برنارد شاو پرسيدند: از كي احساس كردي پير شدي؟ گفت: از وقتي كه به يك خانوم چشمك زدم بعد ان خانوم از من پرسيد : اشغالي رفته تو چشمتون؟

ترجيح مي دهم طوري زندگي کنم که گويي خدا هست و وقتي مُردم بفهمم که نيست ،، تااينکه طوري زندگي کنم که انگار خدا نيست و وقتي مُردم بفهمم که هست ،،، آلبر کامو

اگر مثل گاو گنده باشي،ميدوشنت، اگر مثل خر قوي باشي،بارت مي كنند، اگر مثل اسب دونده باشي،سوارت مي شوند.... فقط از فهميدن تو مي ترسند. (دکتر علي شريعتي

زندگي زيباست زشتي هاي ان تقصير ماست/ در مسيرش هر چه نازيباست تدبير ماست/ زندگي اب رواني است روان مي گذرد /انچه تدبير من وتوست همان مي گذرد

يه نقطه ي قرمز توي آسمون حركت مي كنه ميدوني چيه ؟؟؟ اون قلب من كه واسه تو پر كشيده نيست !!!. . . يه مگسه كه ماتيك زده !!!

بهترين نوع پاسخ به هر سوال٬ پاسخی است که مثل مينی ژوپ باشد!!! آنقدر بلند که همه مطلب را بپوشاند! و آنقدر کوتاه که جذابيت موضوع حفظ شود

دررفاقت باوفابودن شرط مردانگي ست ورنه بايك استخوان صد سگ رفيقت ميشوند

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

 

موضوع: گرانترين قهوه از مدفوع حيواني بنام لاوک تهيه ميشود


مدفوع
luwak



آيا تا بحال به اين فکر کرديد که گرانترين قهوه دنيا چگونه تهيه ميشود؟! گرانترين قهوه دنيا در اندونزی که
Kopi luwak نام دارد از مدفوع حيواني بنام luwak تهيه ميشود.


luwak که از دانه های قهوه تغذيه ميکند، فقط از پوست دانه های آن تغذيه ميکند و هسته قهوه از بدن او دفع ميشود که روستائيان آنها را جمع ميکنند و هر کيلو مدفوع را به 850 دلار ميفروشند.

از اين قهوه "مرغوب" فقط سالانه 250 کيلو تهيه ميشود و به قيمت بسيار گزافي فروخته ميشود! بهتر است اين را هم بدانيد که پروفسوری در کانادا بر روی اين قهوه تحقيقاتي به عمل آورده است و مدعيست که نه تنها اين نوع قهوه باکتری بيشتری از ديگر قهوه ها ندارد بلکه کمتر هم دارد و هيچ گونه بيماري يي با نوشيدن اين نوع قهوه انسان را تهديد نميکند.

برای تهيه قهوه
Kopi luwak آنها را شسته و سپس در گرمايي برابر 250 درجه سانيتگراد آنها را سرخ ميکنند! کساني که اين قهوه را نوشيدن آن را بسيار نوشيدني معرفي ميکنند. دانشمندان علت مزه خاص اين نوع قهوه را دليل بر اين ميدانند که دانه های اين قهوه از روده luwak رّد ميشوند و اسيدها و آنزيمهايي که با آنها قاطي ميشوند باعث ميشوند که پروئتين زيادی از آنها جدا شوند که همين امر باعث خاص بودن اين نوع قهوه ميباشد

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

یک گردنبند زیبا

Колье для любимой - украшения

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

بهترین روش خشک کردن لباس

Поводок - собаки

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

شطرنج سه نفره

 

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

ایران در سال گذشته در میان 206 کشور دنیا در زمینه به کارگیری دولت الکترونیکی رتبه 108 را کسب کرده بود. در سال جدید نیز بر اساس آمار موجود رتبه ایران هیچ تغییری نکرده است

چندی پیش در خبرها داشتیم که ایران در زمینه دولت الکترونیکی پیشرفت کرده و گام های خوبی هم برداشته است. این خبر به نقل از سازمان ملل آمده بود، ولی متن خبر نشان می داد که ما در همان رتبه و جایگاه خود مانده و هیچ پیشرفتی نکرده ایم."

مجری ict روستایی خاطرنشان کرد: "ایران در بحث توسعه و گسترش دولت الکترونیک نه تنها گام های خوبی برنداشته، بلکه بسیار کند عمل می کند."

وی اضافه کرد: "برخی به دنبال غلط جلوه دادن آمارها به صورت مثبت هستند و از انتشار آمار منفی جلوگیری می کنند؛ این در حالی است که ما اصلا نه تنها پیشرفتی در این زمینه نکرده ایم، بلکه در جای خود ساکن مانده ایم."

جلالی خاطرنشان کرد: "ایجاد دولت الکترونیکی و استفاده از آن نه تنها یک الزام در جوامع کنونی به حساب می آید، بلکه ابزاری برای توسعه کشور است. این در حالی است که در این بحث تنها کارهای انجام شده محدود به سمینارها و همایش های یک یا دو روزه است و هیچ کار عملی مثبتی انجام نشده است."

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

آرايش چشمهاي مختلف

آرايش چشمهاي گود: در اين نوع چشم تكيه دراستفاده ازرنگهاي كمرنگ ميباشد. زيرا باعث ايجاد جلوه بيشتر چشمها ميگردد. براي آرايش اين نوع چشم ميبايست سايه را از گوشه هاي داخلي چشم تا كمي خارج از گوشه هاي خارجي آن به كار گرفت و مقدار كمي از يك سايه تيره تر نيز به چينهاي اطراف چشمها زده و آنها را يكدست نمود

آرايش چشمهاي با فاصله : در اين نوع چشم ميباست از سايه در گوشه هاي داخلي و تا وسط پلك جهت نزديكتر نمودن چشمها به هم استفاده نمود .از يك سايه كمرنگ تر در قسمت ميانه پلك به سمت خارج آن استفاده نمود و در قسمت وسط پلك آنرا بخوبي يكدست نماييد.

آرايش چشمهاي نزديك به هم: براي دورتر نشان دادن چشمها ميتوان از يك نقطه كوچك از كرم كانسيلر نامرئي در گوشه داخلي هر دو چشم استفاده كرد . از يك خط چشم كمرنگ و نازك در لبه بالايي پلكها و نزديك مژه ها كه به سمت خارج ضخيم ميگردند , بايد استفاده نمود. براي گوشه داخلي چشم تا ميانه پلك از يك سايه كمرنگ استفاده نمود و مقدار كمي از نوع تيره تر را در قسمت مياني و به سمت خارج پلك به كار برده و به خوبي در بخش مياني آنها را يكدست نماييد .

روشهاي آرايش چشم: استفاده از سايه هاي مات و تيره موجب كم جلوه شدن چشمها ميگردد و اين رماني تشديد ميگردد كه رنگ صورت سفيد يا روشن باشد .

اگر ميخواهيد كه چشمهايي درشت و زيبا داشته باشيد سعي كنيد كه در آرايشتان از سايه هاي كمرنگ استفاده نماييد . استفاده از سايه بعد از خط چشم موجب ايجاد يك حالت خواب آلودگي و كم نما شدن چشمها ميگردد .  از خط چشم در آخر كارتان براي ايجاد بهترين حالت استفاده نماييد. با استفاده ازيك ريمل مناسب سعي نماييد كه مژه ها را پرپشت و فردار نماييد . براي اين كار ميتوانيد از انواع ريملهاي پرپشت و بلند كننده مژه استفاده نماييد . هيچگاه از خط چشم در داخل مژه ها و پلكهاي پاييني استفاده نكنيد , اين كار موجب كوچكتر به نظر آمدن چشمها ميگردد

 .

راه حل براي چشمان پف كرده: يك قاشق غذاخوري را زير اب سرد گرفته و آنرا براي 60 ثانيه روي پف كردگي چشم قرار دهيد. كرمهاي روي پوف كرده گي استفاده كنيد كه داراي نشاسته و روغن جگر كوسه باشند متخصصين پوست سالهاست بر اين عقيده هستند كه اين مواد ورم پوست يا قسمت چشم را از بين ميبرد.

راه ديگر حلقه حلقه كردن خيار و روي چشمها بصورت كمپرس گذاشتن است. چاي سياه كيسه اي را در آب سرد خيس نموده و برا 10 دقيقه روي چشمها بگذاريد و به آرامي از سمت داخل به بيرون چشمها فشار ارامي بدهيد.از خوردن هر چيزي كه داراي نمك باشد خوداري كنيد چرا كه باعث نگهداري مايعات اضافي جمع شده در ناحيه چشمها خواهد شد.  در موقع خواب سر را بالا تر از بدن نگهداريد كه باعث اضافه جمع شدن بيشتر مايعات زير چشم نشود.

آرايش چشمهاي با عينك:

  • اگر قاب عينك شما تيره باشد نيازي به استفاده از رنگها در سايه چشم نميباشد ,فقط كافي است مژه ها را به بالا داده و از هم جدا نماييد .
     

  • اگر از انواع قهوه اي ريمل استفاده مينماييد ,سعي كنيد به جاي آن از انوع مشكي و بصورت نازك در آرايشتان استفاده نماييد.
     

  • از ريملهاي چند كاره جهت استفاده در پايين مژه ها و فر دادن و صاف كردن آنها استفاده نموده و به سمت بالا آنها را حالت دهيد.
     

  • اگر از عينكهاي كائوچويي و دسته شاخي استفاده ميكنيد بايد وقت بيشتري براي آرايش ابروهايتان صرف نماييد.
     

  • توجه داشته باشيد هدف از آرايش شما نمايش بهتر صورتتان است نه عينكتان , پس در انتخاب رنگها دقت نماييد.

    كلكهاي ريمل
    1- براي بيشتر نشان دادن مژه ها چند عدد تك مژه مصنوعي به مژه هاي بالائي قبل از زدن ريمل اضافه كنيد. بهترين راه اضافه كردن اين مژه ها اين است كه انها را با موچين برداشته﴿ از طرف پهن ان بگيريد﴾ و در همان حالت چسب يا ژل مخصوص چسباندن را به مژه بزنيد و چه تك مژه يا مژه كامل انرا از بيرون جشم ميگذاريم

     

    2- قبل از گذاشتن مژه كامل و چسب زدن انرا با چشم اندازه بگيريد. اگر بلند بود از سمت داخلي به اندازه كافي قيچي كنيد. بعد از گذاشتن مژه براي 10 ثانيه صبر كنيد تا خشك شود. ريملهاي ضد اب بيشتر حالت خشكي به مژه ها ميدهند

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

برترین مدل های مو

 

Short Hair:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Medium Hair:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Long Hair:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برنامه های گروه ایران روشن

عید 2 تا 9 فروردین - شیراز و بوشهر

2 فروردین: روز اول - ساعت 17 حرکت از تهران بصورت شب رو

3 فروردین: روز دوم - بازدید پاسارگاد - نقش رستم و نقش رجب و مجموعه تخت جمشید در صبح، دیدار از باغ ارم ، مقبره حافظ و سعدی در بعد از ظهر (در اختیار بودن مسافرین جهت خرید از بازار)

4 فروردین: روز سوم- حرکت به سمت برازجان، دیدار از دشت ارژن ، دریاچه پریشان در مسیر، اقامت شب در برازجان

5 فروردین: روز چهارم- دیدار از دژ برازجان و حرکت به سوی بندر گناوه و گشت در بازار گناوه در بعد از ظهر، حرکت به سمت بوشهر و اقامت شب در بوشهر

6 فروردین: روز پنجم- دیدار از خانه دهدشتی، موزه مردم شناسی و نیروگاه اتمی بوشهر، اقامت شب در بوشهر

7 فروردین: روز ششم- حرکت به سمت دلوار و دیدار از منزل رئیس علی دلواری و حرکت به سمت بندر کنگان و اقامت شب در کنگان

8 فروردین: روز هفتم- حرکت به سمت عسلویه و دیدار از شهر باستانی سیراف در مسیر

بعد از ظهر حرکت به سمت تهران بصورت شب رو و بازگشت روز نهم صبح به تهران

 

کل ناهار، صبحانه و شام بر عهده گروه ایران روشن  میباشد

هزینه کامل این سفر برای هر نفر 240 هزارتومان میباشد

3- سفر به استان سیستان و بلوچستان، چابهار و خلیج گواتر، شرح دقیق برنامه بصورت ذیل میباشد:

9 فروردین: روز اول- ساعت 18 حرکت از تهران بصورت شب رو

10 فروردین: روز دوم-دیدار از مقبره شاه نعمت ا.. ولی و باغ شازده در ماهان و دیدار از ارگ بم، شب اقامت در بم

11 فروردین: روز سوم- حرکت به سمت چابهار و دیدار از ارگ بمپور - تمساح های گاندو در مسیر و اقامت شب در چابهار

12 فروردین: روز چهارم- دیدار از چشمه های گل افشان، روستای تیس، بازار چابهار و اقامت شب در چابهار

13 فروردین: روز پنجم- دیدار از کوههای مریخی و بریس، دریاچع لیپار، خلیج گواتر و حرکت بصورت شب رو به سمت شهداد

14 فروردین: روز ششم- دیدار از شهر کوتوله ها، کلوت ها، رود شور، اقامت دشب در شهداد

15 فروردین: روز هفتم - حرکت به سمت کرمان و دیدار از مجموعه گنجعلیخان کرمان، حرکت به سمت یزد و اقامت شب در یزد

16 فروردین: روز هشتم- حرکت به سمت تهران و دیدار از اماکن شهر نائین و بازگشت به تهران ساعت 21 شب

 

کل ناهار، صبحانه و شام بر عهده گروه ایران روشن  میباشد

هزینه کامل این سفر برای هر نفر 240 هزارتومان میباشد

تلفن های تماس دفتر امور مشترکین گروه : 88004967-88336487-88336488-886995-88336996

 

آدرس: تهران- یوسف آباد - خیابان فتحی شقاقی - پلاک93 - واحد 4 و واحد 6

 

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 
     

  

 

 

 
 
 
 

 

 

 

__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive