به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب ایران روشن خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, March 8, 2008

[..:: IRANROSHAN ::..] Roshan Nameh 19 Esfand Mah

 
 
 

 

 

 

به گروه شاد و بدون سانسور ایران روشن بپیوندید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

سلام

چقدر خوشحالیم که شما گروه ایران روشن را اینطور محیط امن برای خود انتخاب میکنید! و از درد و مشکلات خود برای ما مینویسید.

اکثر نامه ها را سعی میکنیم بصورت خصوصی جواب بدهیم، ولی در بین نامه ها، یک نامه از پدری بود که حکایت از درد سختی داشت و آن درد، متلاشی شدن کلیه فرزند و عدم تمکین مالی برای بستری شدن او بود.

به هر حال از آنجا که اعضاء گروه ایران روشن همیشه در کمک و همیاری به مستمندان و مظلومان جامعه پیشگام هستند، امیدواریم با حمایت خود زندگی دوباره به این فرزند کوچک خانواده ببخشیم.

با اجازه پدر این خانواده شماره تماس جهت دریافت  اطلاعات بیشتر برای کمک اعلام میگردد، منتظر حمایت شما هستیم.

شماره تماس جهت دریافت اطلاعات بیشتر: 02424227901

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

و اما، تهران دیروز در آستانه انفجار بود

 زنگ تلفن افسر نگهبان کلانتری 138 جنت آباد و مرکز فوریت های آتش نشانی تهران 20:40 دیشب همزمان به صدا درآمد و یک شهروند از ترکیدگی لوله گاز در مسیر شرق به غرب بزرگراه «همت» خبر داد.
بلافاصله پلیس و کمک رسانان آتش نشانی به نقطه مورد نظر رفتند و بزرگراه را که احتمال انفجار در آن می رفت؛ بستند.
شواهد نشان می داد لوله گاز بر اثر خاکبرداری غیر اصولی پیمانکار شهرداری، آسیب جدی دید.سرانجام با تلاش سه ساعته گروه های کمک رسان، گاز فوران کرده، مهار شد.
زنگ خطر ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران در طول شبانه روز گذشته 105 بار نواخته شد که از مرگ چهار شهروند، زخمی شدن سه نفر و 468 میلیون ریال خسارت مالی خبر می داد.گزارش ایسکانیوز می افزاید، دیروز سه نفر بر اثر ریزش آوار در شمال شهر، زنده به گور شدند و یک شهروند به خاطر پرت شدن از بلندی جان باخت.
در طول 24 ساعت اخیر 752 آتش‌نشان پایتخت با 236 دستگاه خودروی ویژه 49 ساعت عملیات انجام دادند که به آنان خسته نباشید می گوییم.

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

برید کنار ، میخوام رد شم

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

پیشرفت علوم در زمان

یکی از بزرگان شهر دور میمیره، اعلامیه اش را روی دیوار نصب میکنند، بعدش آخر ماه رای میاره میاره

یكی از بزرگان حکایت کند / اگر یک نفر نیمه شب چت کند / و با فرد بیگانه صحبت کند / و کم کم به چت کردن عادت کند / و یک ساعتش را سه ساعت کند / و هر شب به فردی محبت کند /به افراد قبلی خیانت کند /و با بی خیالی جنایت کند / نه حدّ و حدودی رعایت کند / و اچ آی وی ِ خویش مثبت کند /و این قصه را پر حرارت کند /برای رفیقش روایت کند /چنانکه رفیقش حسادت کند / و او هم رود نیمه شب چت کند / و با فرد بیگانه صحبت کند / و کم کم به چت کردن عادت کند / و یک ساعتش را سه ساعت کند / و هر شب به فردی محبت کند /به افراد قبلی خیانت کند /و با بی خیالی جنایت کند / نه حدّ و حدودی رعایت کند / و اچ آی وی ِ خویش مثبت کند /و این قصه را پر حرارت کند /برای رفیقش روایت کند /چنانکه رفیقش حسادت کند / و او هم رود نیمه شب چت کند /... یعنی واقعا نشستی تا آخرشو خوندی؟

برای شکستن من یه اخم کافیه ... نیازی به فریادت نیست واسه اشک ریختنم سکوت تو کافیه ... نیازی به قهر نیست برای مردنم حرف رفتنت کافیه ... نیازی به انجامش نیست

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

وقتی آدم جوونورش رو همه جا ببره اینطوری میشه..

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

در آستانه تبلیغات (این لاک پشته توی عکس را نگاه)

آب دماغ اسباب بازی برای سر کار گذاشتن مردم

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

می‌دانستید برای ایرانیها جوک هم ساخته‌اند؟ ××× در شهری در آمریکا، آرایشگری زندگی می‌کرد که سالها بچه‌دار نمی‌شد. او نذر کرد که اگر بچه‌دار شود، تا یک ماه سر همه مشتریان را به رایگان اصلاح کند. بالاخره خدا خواست و او بچه‌دار شد! ××× روز اول یک شیرینی فروش وارد مغازه شد. پس از پایان کار، هنگامی که قناد خواست پول بدهد، آرایشگر ماجرا را به او گفت. فردای آن روز وقتی آرایشگر خواست مغازه‌اش را باز کند، یک جعبه بزرگ شیرینی و یک کارت تبریک و تشکر از طرف قناد دم در بود. ××× روز دوم یک گل فروش به او مراجعه کرد و هنگامی که خواست حساب کند، آرایشگر ماجرا را به او گفت. فردای آن روز وقتی آرایشگر خواست مغازه‌اش را باز کند، یک دسته گل بزرگ و یک کارت تبریک و تشکر از طرف گل فروش دم در بود. ××× روز سوم یک مهندس ایرانی به او مراجعه کرد. در پایان آرایشگر ماجرا را به او گفت و از گرفتن پول امتناع کرد. ××× حدس بزنید فردای آن روز وقتی آرایشگر خواست مغازه‌اش را باز کند، با چه نظره‌ای روبرو شد؟ ××× فکرکنید. شما هم یک ایرانی هستید. . . . چهل تا ایرانی، همه سوار بر آخرین مدل ماشین، دم در سلمانی صف کشیده بودند و غر می‌زدند که پس این مردک چرا مغازه‌اش را باز نمی‌کند.

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

مدل Armani سامسونگ دارای طراحی شیک ، ساختار باریک و ویژگی های پیشرفته است . این گوشی عمدتا بطور لمسی کنترل می شود و بطور کلی می توان گفت که سامسونگ در این مدل تکنولوژی و زیبایی را ادغام کرده است . نام دیگر سامسونگ Armani مدل P520 است و در واقع گوشی دیگری از مدل های سری P سامسونگ می باشد . طراحی و اندازه و وزن گوشی مانند مدل P310 است .

نقاط قوت

  • طراحی شیک و فشن و ساختار مقاوم

  • ابعاد کوچک و اندازه مناسب

  • صفحه نمایش 2.6 اینچ لمسی TFT با وضوح QVGA

  • واکنش ویبره در برابر لمس

  • محل کارت حافظه microSD

  • بلوتوث استریو

  • دوربین 3 مگاپیکسلی

  • مرورگر مستندات Office

 

 
نقاط ضعف

  • سرعت کند منو

  • سرعت پایین در خواندن کارت حافظه

  • کنترل های ضعیف مرورگر وب

  • از نسل سوم پشتیبانی نمی کند

  • عدم پشتیبانی دوربین از هدفگیر خودکار

 

سخن آخر

گوشی Armani ساخت سامسونگ یک گوشی بسیار خوش دست و فشن است ، البته قیمت بالای و نام آن باعث می شود که در بازار گوشی های فشن کمی عقب بیوفتد. از لحاظ سخت افزاری گوشی قدرتمندی نیست و رابطه کاربری Croix آن می تواند تمام نقطه قوت این گوشی باشد. سامسونگ F700 در مقایسه با این گوشی می تواند انتخاب بهتری باشد.

البته نمی توان از طرح و ظاهر این گوشی به آسانی گذشت ، اما با توجه به قدرت سخت افزاری و موارد دیگری که می تواند برای خریدار مهم باشد ، این گوشی راه زیادی تا موفقیت در بازار دارد

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

معلم پای تخته داد می زد ، صورتش از خشم گلگون بود ، و دستانش به زیر پوششی از گردپنهان بود
ولی ‌آخر كلاسی ها ،لواشك بین خود تقسیم می كردند ،وان یكی در گوشه ای دیگر جوانان را ورق می زد ،برای آنكه بی خود های و هو می كرد و با آن شور بی پایان ،تساوی های جبری رانشان می داد .
خطی خوانا به روی تخته ای كز ظلمتی تاریك ،غمگین بود ،تساوی را چنین بنوشت ،یك با یك برابر هست .
 از میان جمع شاگردان یكی برخاست
همیشه یك نفر باید به پا خیزد ،به آرامی سخن سر داد
تساوی اشتباهی فاحش و محض است ،
معلم،مات بر جا ماند ،و او پرسید :گر یك فرد انسان واحد یك بود آیا باز،یك با یك برابر بود
 سكوت مدهوشی بود و سئوالی سخت ،
معلم خشمگین فریاد زد :آری برابر بود
و او با پوزخندی گفت :اگر یك فرد انسان واحد یك بود ،آن كه زور و زر به دامن داشت بالا بود ،وانكه قلبی پاك و دستی فاقد زر داشت ،پایین بود
اگر یك فرد انسان واحد یك بود ،آن كه صورت نقره گون،چون قرص مه می داشت ،بالا بود ،وان سیه چرده كه می نالید ،پایین بود
اگریك فرد انسان واحد یك بود ،این تساوی زیر و رو می شد
حال می پرسم یك اگر با یك برابر بود ،نان و مال مفت خواران ،از كجا آماده می گردید
یا چه كس دیوار چین ها را بنا می كرد ؟یك اگر با یك برابر بود ،پس كه پشتش زیر بار فقر خم می شد ؟، یا كه زیر صربت شلاق له می گشت ؟
یك اگر با یك برابر بود ،پس چه كس آزادگان را در قفس می كرد ؟
معلم ناله آسا گفت :بچه ها در جزوه های خویش بنویسید ، یك با یك برابر نیست

 

راه رفتن روي آتش : جادو يا علم؟

هزاران سال است كه در كشورهاي شرقي مراسم شگفت انگيز راه رفتن روي زغال گداخته برگزار مي شود.افرادي روي زغال داغ راه مي روند,بدون آن كه دچار سوختگي شوند.چگونه اين كار امكان پذير است؟آيا اين افراد قدرت هاي فرا طبيعي دارند؟چگونگي اجراي اين مراسم را به خوبي مي توان به كمك مفاهيم علمي توجيه كرد. نخستين عامل مهم در انجام اين كار، ظرفيت گرمايي پا هاست. چون بافت بدن انسان به طور عمده از آب تشكيل شده است، از اين رو ظرفيت گرمايي ويژه نسبتاً زيادي دارد. بنابراين براي آن كه دماي پاها به طور قابل ملاحظه اي تغيير كند، بايد مقدار زيادي انرژي از زغال به اين اندام ها منتقل شود. چون مدت زمان تماس پاها با زغال گداخته نسبتاً كوتاه است،فرصت چنداني براي انتقال انرژي به پاها وجود ندارد،به طوري كه دماي آنها آن چنان افزايش نمي يابند كه آسيب ببينند.

از سوي ديگر،اگر چه دماي سطح زغال زياداست،اما لايه گداخته سطح آن بسيار نازك است.از اين رو،مقدار انرژي موجود براي گرم كردن پاها كمتر از آن است كه انتظار داريم.اين واقعيت،تفاوت بين دما و گرما را به خوبي آشكار مي سازد. در واقع،گرما مجموع انرژي جنبشي ذره هاي تشكيل دهنده يك ماده است و دما انرژي جنبشي ذره هاي سازنده آن را مشخص مي كند. گرماي يك ماده به مقدار آن ماده بستگي دارد.به عنوان مثال، گرماي 10 گرماز يك ماده در يك دماي معين ، 10برابر گرماي يك گرم از همان ماده در آن دماست. از اين رو، اگر ذره هاي بسيار ريز و گداخته اي كه به هنگام تراشكاري يا جوشكاري فلزها به اطراف پراكنده مي شوند،به پوست بدن برخورد كنند آسيبي به شما نمي رسانند، زيرا اگر چه دماي اين ذره ها بسيار زياد است ، اما جرم آن ها به اندازه اي ناچيز است كه گرماي قابل ملاحظه اي ندارند. لايه گداخته بسيار نازك روي زغال نيز همين ويژگي را دارد.

عامل سومي كهبه اين افراد كمك مي كند تا بتوانند روي زغال گداخته راه بروند، پديده اي است كه نخستين بار يك فيزيك دان آلماني به نام يوهان ليدن فراست(leidenfrost¸j.G.) به آن پي برد.

اثر ليدن فراست به پديده اي گفته مي شود كه به قطره هاي آب اجازه مي دهد روي يك جسم داغ (مانند ماهي تابه ي داغ) براي مدت نسبتاً طولاني بلغزند، بدون آن كه تبخير شوند. علت اين پديده آن است كه ناحيه اي از قطره كه در تماس با سطح داغقرار دارد، تبخير شده و لايه اي از گاز به وجود مي آيد. اين لايه مانع از انتقال گرما  به بقيه قطره مي شود و به قطره امكان مي دهد تا براي مدت بيشتري روي سطح داغ  باقي بماند. قطره هاي عرق پاي اين افراد نيز همين اثر را دارد افزون بر اين، چون اين مراسم معمولاً در شب اجرا مي شود، چمن مرطوبي كه در اطراف بستر زغال وجود دارد ، پاي شخص را نمناك كرده، رطوبت لازم براي پديده ليدن فراست را فراهم مي كند. بنابراين، اگر چه راه رفتن روي آتش، كار شگفت آوري است، اما دلايل علمي محكمي وجود دارد كه امكان انجام اين كار را توجيه مي كند.

البته،تمرين كافي و بستر مناسب زغال نيز ضروري است

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

پدربزرگ خيلي پير بود.به سختي راه مي رفت،چون پاهايش ديگر قدرت نداشتند.چشم هايش هم ضعيف شده بودند.نمي شنيد.دندان نداشت.وقتي حرف مي زد دهانش مثل دهان سگ کف مي کند و وقتي غذا مي خورد،روميزي و لباسهايش را کثيف ميکرد.
روزي پسر وعروسش آن قدر عصباني شدند که او را از پشت ميز بلند کردند وبرايش يک صندلي جداگانهدر طرف ديگر آماده کردند.
يک روز وقتي سوپش را به او مي دادند،پيرمرد نتوانست کاسه را بگيرد و ظرف غذا افتاد و تکه تکه شد.عروسش به شدت عصباني شدو به او گفت:«از حالا به بعد مثل چهارپايان،غذايت را درظرف هاي چوبي ميريزيم».
پيرمرد آه کشيد و سرش را پايين انداخت.
ميکل نوه اش که روي زمين کنار پدربزرگش نشسته بود،سعي ميکرد تا تکه هاي ظرفرا از روي زمين جمع کند و آن ها را به هم بچسباند.
پدر از او پرسيد: «ميکل،چکار مي کني؟»
ميکل جواب داد:<<مي خواهم يک کاسه بسازم .وقتي تو و مامان پير شديد ،به درد مي خورد که غذايتان را در آن بريزم .>>
مرد روستايي وهمسرش نگاهي به يکديگر انداختند و ناگهان به گريه افتادند.کار بدي که در حق پيرمرد انجام داده بودند ،در نظرشان يک گناه بزرگ آمد .از خداوند طلب بخشش کردند،پدر بزرگ را پشت ميز هميشگي نشاندند و از آن به بعد به بهترين نحو از او مراقبت و پرستاري کردند

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

23 اسفندماه، غار استثنائی یخ مراد در جاده چالوس، یک روزه به همراه صبحانه و ناهار هر نفر 16هزارتومان

برنامه جمعه 24 اسفندماه تکمیل ظرفیت شده است

 

 سفر به استان فارس و بوشهر

2 فروردین: روز اول - ساعت 17 حرکت از تهران بصورت شب رو
3 فروردین: روز دوم - بازدید پاسارگاد - نقش رستم و نقش رجب و مجموعه تخت جمشید در صبح، دیدار از باغ ارم ، مقبره حافظ و سعدی در بعد از ظهر (در اختیار بودن مسافرین جهت خرید از بازار)
4 فروردین: روز سوم- حرکت به سمت برازجان، دیدار از دشت ارژن ، دریاچه پریشان در مسیر، اقامت شب در برازجان
5 فروردین: روز چهارم- دیدار از دژ برازجان و حرکت به سوی بندر گناوه و گشت در بازار گناوه در بعد از ظهر، حرکت به سمت بوشهر و اقامت شب در بوشهر
6 فروردین: روز پنجم- دیدار از خانه دهدشتی، موزه مردم شناسی و نیروگاه اتمی بوشهر، اقامت شب در بوشهر
7 فروردین: روز ششم- حرکت به سمت دلوار و دیدار از منزل رئیس علی دلواری و حرکت به سمت بندر کنگان و اقامت شب در کنگان
8 فروردین: روز هفتم- حرکت به سمت عسلویه و دیدار از شهر باستانی سیراف در مسیر
بعد از ظهر حرکت به سمت تهران بصورت شب رو و بازگشت روز نهم صبح به تهران
 

کل ناهار، صبحانه و شام بر عهده گروه ایران روشن  میباشد

هزینه کامل این سفر برای هر نفر 240 هزارتومان میباشد

 

سفر به استان سیستان و بلوچستان، چابهار و خلیج گواتر، شرح دقیق برنامه بصورت ذیل میباشد:

 

9 فروردین: روز اول- ساعت 18 حرکت از تهران بصورت شب رو

10 فروردین: روز دوم-دیدار از مقبره شاه نعمت ا.. ولی و باغ شازده در ماهان و دیدار از ارگ بم، شب اقامت در بم

11 فروردین: روز سوم- حرکت به سمت چابهار و دیدار از ارگ بمپور - تمساح های گاندو در مسیر و اقامت شب در چابهار

12 فروردین: روز چهارم- دیدار از چشمه های گل افشان، روستای تیس، بازار چابهار و اقامت شب در چابهار

13 فروردین: روز پنجم- دیدار از کوههای مریخی و بریس، دریاچع لیپار، خلیج گواتر و حرکت بصورت شب رو به سمت شهداد

14 فروردین: روز ششم- دیدار از شهر کوتوله ها، کلوت ها، رود شور، اقامت دشب در شهداد

15 فروردین: روز هفتم - حرکت به سمت کرمان و دیدار از مجموعه گنجعلیخان کرمان، حرکت به سمت یزد و اقامت شب در یزد

16 فروردین: روز هشتم- حرکت به سمت تهران و دیدار از اماکن شهر نائین و بازگشت به تهران ساعت 21 شب

 

کل ناهار، صبحانه و شام بر عهده گروه ایران روشن  میباشد

هزینه کامل این سفر برای هر نفر 240 هزارتومان میباشد

تلفن های تماس دفتر امور مشترکین گروه : 88004967-88336487-88336488-886995-88336996

 

 

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 
     

  

 

 

 
 
 
 

 

 
__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive