به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب ایران روشن خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, December 29, 2007

[ ...:::: ¯`•.¸¸¸.•` IRANROSHAN`•.¸¸¸.•`¯::::... ] Roshan Nameh 12 Dey

 

 

__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive

 
 

 

 
 
 

 

 

 

 

به گروه شاد و بدون سانسور ایران روشن بپیوندید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

سلام خدمت تمام دوستان

اول اینکه با مشورت کلیه مدیران گروه ، تصمیم بر این شد که برای سفر جزیره کیش توسط قطار حرکت کنیم و به سمت بندر لنگه بریم و توسط کشتی به جزیره کیش..توی قطار هم حسابی شلوغ بازی درمیاریم

برنامه دقیق این سفر استثنائی به شرح ذیل میباشد

روز 24 دی ماه ساعت 2 بعد از ظهر حرکت با قطار رو به سمت بندر لنگه، عبور از دریا توسط کشتی و انشاءا.. ناهار توی جزیره خواهیم بود.

روز 25 دی ماه: بازدید و گردشگری از تمام دیدنی های جزیره

روز 26 و 27 و 28 هم شنا و خرید و بازارهای کیش و دوچرخه سواری دور جزیره و کلی برنامه های متنوع دیگر

روز 29دی (مصادف با عاشورا): بازگشت توسط هواپیما به تهران

اقامت در متل و سوئیت های مجهز کنار ساحل همراه با صبحانه و ناهار

هزینه برای هر نفر: 160 هزارتومان (با احتساب 30 درصد یارانه از طرف سازمان ایرانگردی)

 

تلفن های امور مشترکین گروه ایران روشن: 88336487-88336488-88004967-88336995-88336996

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

الهی شمع بشی، پروانه شم، دورت بگردم ... بعدش فوتت کنم، خاموش بشی، هرهر بخندم

 

سرهنگه داشته امتحان رانندگي مي‌گرفته.
از يارو مي‌پرسه: اگه يه نفر وسط خيابون بود، بوق ميزني يا چراغ؟
طرف ميگه: برف پاك كن جناب سرهنگ!
سرهنگه كف مي‌كنه مي‌پرسه: يعني چي؟
يارو ميگه: يعني يا برو اين طرف يا برو اون طرف

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

روالد ستاره نوظهور شعبده بازی

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

راز موفقيت در زندگي

كودكي ده ساله كه دست چپش در يك حادثه رانندگي از بازو قطع شده بود ، براي تعليم فنون رزمي جودو به يك استاد سپرده شد. پدر كودك اصرار داشت استاد از فرزندش يك قهرمان جودو بسازد! استاد پذيرفت و به پدر كودك قول داد كه يك سال بعد مي تواند فرزندش را در مقام قهرماني كل باشگاهها ببيند. در طول شش ماه استاد فقط روي بدن سازي كودك كار كرد و در عرض اين شش ماه حتي يك فن جودو را به او تعليم نداد. بعد از شش ماه خبر رسيد كه يك ماه بعد مسابقات محلي در شهر برگزار مي شود . استاد به كودك ده ساله فقط يك فن آموزش داد و تا زمان برگزاري مسابقات فقط روي آن تك فن كار كرد. سر انجام مسابقات انجام شد و كودك توانست در ميان اعجاب همگان ، با آن تك فن همه حريفان خود را شكست دهد ! سه ماه بعد كودك توانست در مسابقات بين باشگاهها نيز با استفاده از همان تك فن برنده شود . وقتي مسابقات به پايان رسيد ، در راه بازگشت به منزل ، كودك از استاد راز پيروزي اش را پرسيد. استاد گفت : " دليل پيروزي تو اين بود كه اولا به همان يك فن به خوبي مسلط بودي. ثانيا تنها اميدت همان يك فن بود. و سوم اينكه تنها راه شناخته شده براي مقابله با اين فن ، گرفتن دست چپ حريف بود، كه تو چنين دستي نداشتي ! ياد بگير كه در زندگي ، از نقاط ضعف خود به عنوان نقاط قوت استفاده كني. راز موفقيت در زندگي ، داشتن امكانات نيست ، بلكه استفاده از "بي امكاني" به عنوان نقطه قوت است

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

مسابقه: در شکل زیر چند تا دایره میبینید؟

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

به گزارش "صبح"به نقل از آريا،  شنيده شده است فيلم كوتاه «زندگي محمد» كه به كنابه اشاره اي به زندگي پيامبر اسلام حضرت محمد(ص) است. داستان (العياذبالله) مردي ديكتاتور به نام «محمد» است كه اقدام به قتل سه يهودي بي گناه كرده و در زندگي شخصي خودبا دختر بچه ۶ ساله اي ازدواج مي كند و او را مورد اذيت و آزار قرار مي دهد! سازنده اين فيلم كه يك مرتد هلندي  و موسس كميته از دين برگشته هاست پيش بيني كرده كه اين فيلم بيش از كاريكاتورهايي كه سال گذشته در چند روزنامه دانماركي و هلندي منتشر شد، جنجال به پا كند. اين شخص ادعا كرده كه اين فيلم در واقع گامي است در جهت مبارزه با اسلام افراطي و رسيدن به آزادي.  

اين فيلم قرار است طي ماه اسفند يا فروردين آينده از يكي شبكه هاي تلويزيوني اروپا كه نام آن تا آخرين لحظه فاش نخواهد شد، پخش شود.  

به گزارش منابع خبري دانمارك و هلند، شبكه سي.ان.ان نيز در ساخت اين پروژه همكاري داشته و احتمالاً قسمت هايي از اين فيلم را نمايش خواهد داد. 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

کشف یک روستای دوران هخامنشی در نزدیک مرودشت

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

افسانه های بسیاری درباره پیدایش درخت کریسمس وجود دارد. یکی از آنها داستان سنت بانی فیس (Saint Boniface - یک راهب انگلیسی که کلیسای مسیحی را در فرانسه و آلمان سازماندهی کرد) است.

او در یکی از سفرهای خود به گروهی از بت پرستان برمیخورد که به دور درخت بلوط بزرگی گرد آمده بودند و میخواستند کودکی را برای خدایی به نام تور (Thor)، قربانی کنند. بانی فیس برای نجات جان کودک و جلوگیری از این رسم وحشیانه، درخت تنومند را با یک ضربه مشت خود بر زمین می اندازد. در جای این درخت، یک نهال کوچک صنوبر میروید. این قدیس به بت پرستان میگوید که این صنوبر کوچک، درخت زندگی و نماد زندگی جاویدان حضرت مسیح است.

یک افسانه دیگر میگوید که مارتین لوتر (Martin Luther)، بنیان گذار مکتب پروتستان، در شب کریسمس از میان جنگلی میگذشت. او در حین راه رفتن محو زیبایی هزاران ستاره که از میان شاخه های درختان همیشه سبز جنگل میدرخشیدند شده بود و آنچنان تحت تاثیر این زیبایی قرار گرفته بود که درخت کوچکی را برید و برای خانواده اش برد.در آنجا برای به وجود آوردن منظره جنگل، درخت را با شمعهای کوچکی بر تمام شاخه ها، آراست.

قصه دیگر درباره هیزم شکن فقیری است که سالها پیش، در شب کریسمس به کودک گرسنه و گمشده ای بر میخورد و با وجود فقر فراوان، برای کودک غذا و سرپناهی محیا میکند. هنگام صبح، هیزم شکن بیدار شده و درخت درخشان و زیبایی را در پشت در منزل خود میبیند. آن کودک گرسنه، در واقع حضرت مسیح بوده و درخت زیبا را به عنوان هدیه ای به مرد نیکوکار در آنجا گذاشته بوده است.

عده ای سرچشمه پیدایش درخت کریسمس را، "نمایش بهشت" (Paradise Play) میدانند. در قرون وسطا، زمانی که اکثر مردم بی سواد بودند، برای آموزش داستانهای مذهبی به آنان از نمایش استفاده میکردند. یکی از این نمایشها، نمایش بهشت بود که درباره پیدایش آدم و حوا و داستان رانده شدن آنها از بهشت صحبت میکرد و همه ساله در 24 دسامبر اجرا میشد.

اجرای نمایش در زمستان، یک مشکل کوچک داشت و آن نیاز به یک درخت سیب بود اما درختان سیب در زمستان باری نداشتند، با یک تغییر کوچک، مشکل حل شد و آن آویختن سیب به شاخه های درخت همیشه سبزی چون صنوبر، بود. درختهای مزین به گویهای رنگین، درواقع نوادگان این درختهای نمایشی هستند

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

آرايش چشمهاي با عينك :
 
*- اگر قاب عينك شما تيره باشد نيازي به استفاده از رنگها در سايه چشم نميباشد ,فقط كافي است مژه ها را به بالا داده و از هم جدا نماييد.
 
*- اگر از انواع قهوه اي ريمل استفاده مينماييد ,سعي كنيد به جاي آن از انوع مشكي و بصورت نازك در آرايشتان استفاده نماييد.
 
*- از ريملهاي چند كاره جهت استفاده در پايين مژه ها و فر دادن و صاف كردن آنها استفاده نموده و به سمت بالا آنها را حالت دهيد.
 
*- اگر از عينكهاي كائوچويي و دسته شاخي استفاده ميكنيد بايد وقت بيشتري براي آرايش ابروهايتان صرف نماييد.
 
*- توجه داشته باشيد هدف از آرايش شما نمايش بهتر صورتتان است نه عينكتان , پس در انتخاب رنگها دقت نماييد

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

چه کارش داری؟

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

مغز؟

- وزن مغز انسان %2 از کل وزن بدن او را تشکیل می دهد. حداکثر عرض آن 14میلی متر، طول 167 میلی متر و ارتفاع 93 میلی متر دارد.

- در ماه های اولیه حاملگی، یاخته های عصبی موجود در مغز با سرعتی معادل 2500 نرون در دقیقه تولید مثل می کنند.

- 60 درصد کل حجم مغز را سلول های سفید و 40 درصد آنرا سلول های خاکستری تشکیل می دهند.

- سرعت انتقال اطلاعات در نرون های مختلف، متفاوت است. نرخ این انتقال می تواند به کندی 5/0 متر در ثانیه باشد و یا به تندی 120 متر بر ثانیه باشد. رقم 120 متر در ثانیه معادل عددی نزدیک به 268 مایل در ساعت می باشد.

- 75% از مغز یک انسان را آب تشکیل می دهد.

- مغز انسان قادر است بیش از تعداد کل اتم های موجود در کل دنیا، ایده در خود داشته باشد و آنها را تجزیه تحلیل نماید!

- اگر می شد نیرویی که در مغز جریان دارد را مهار نمود، به واسطه آن می توانستید یک لامپ 10 واتی را روشن نگه دارید.

- "من 10 سال پیش عمل جراحی مغز انجام دادم، به همین دلیل اطلاعات بسیار جالبی در مورد مغز دستگیرم شد. به عنوان مثال متوجه شدم که خود مغز هم میتواند درد را احساس کند. (می توان نتیجه گرفت که عمل جراحی مغز درد زیادی به همراه دارد!)"

- 20% از کل اکسیژنی که در بدن پمپاژ می شود، به مغز می رسد.

- و در حدود 75 میلی لیتر از خون در هر دقیقه به مغز پمپاژ می شود.

- مغز شما حاوی 100 میلیارد یاخته ی عصبی است.

یعنی چیزی در حدود 166 برابر کل افرادی که بر روی کره زمین زندگی می کنند.

حتی می توانیم در حدود 3171 سال به عقب باز گردیم و تمام انسان هایی را که از آن موقع تا کنون بر روی زمین زندگی می کرده اند را نیز در شمارش خود به حساب آوریم، آنوقت شاید تعداد آنها با نرون های موجود در مغز برابری کند.

- زمانی که شما به دنیا آمدید مغزتان چیزی در حدود 300 تا 400 گرم بود، اما تمام سلول هایی را که می بایست تا آخر عمر داشته باشید، در مغزتان وجود داشت. در حقیقت می توان گفت که مغز یکی از اندام هایی است که در زمان تولد از سایر اندام ها به فرم بلوغ یافته ی خود نزدیک تر است.

و ...

- رشد مغز در سن 18 سالگی متوقف می شود.

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

هر شب با یک هنرمند

نام : معصومه دده بالا نام هنری : هایده تاریخ تولد : 1321 محل تولد : تهران تاریخ وفات : 1368 محل وفات : آمریکا

هایِده واژه‌ای عربی است به معنای زن توبه کرده که با نگاه به نامهای آلمانی چون هایدی، هایدا و هایده در زبان فارسی رواج یافته است.
هایده در سال 1321 هجری شمسی درتهران ( و بنا بر قولی در یکی از روستاهای کرمانشاه) بدنیا آمد. وی کارش را در رادیو با برنامه گلهای رنگارنگ آغاز کرد و از همان اوایل نام خود را در شناسنامه موسیقی ایران به ثبت رسانید.
هايده در سن بيست و شش سالگی،در ۱۳۴۷، فعاليت حرفه ای خود را با خواندن ترانه "آزاده" اثر استادش علی تجويدی که بر روی آخرين سروده رهی معيری ساخته شده بود آغاز کرد. اجرای اين اثر با ارکستر بزرگ گلها در راديو تهران موجب شهرت هايده شد. وی پس از اجرای چندين اثر ديگر از تجويدی، از نخستين سال های دهه ۱۳۵۰ به خواندن ترانه های پاپ علاقه مند شد که بيشتر از ساخته های جهانبخش پازوکی، محمد حيدری و انوشيروان روحانی بودند.
ترانه هايی چون "نوروز آمد"، "سوغاتی" و "گل سنگ" از معروف ترين ترانه های هايده در آن دوران است. وی چندی پيش از پيروزی انقلاب راهی لندن شد و از ۱۳۶۱ در لس آنجلس به فعاليت ادامه داد. اجرای ترانه های نوستالژيکی که گويای حال ايرانيان از ايران گريخته و حتی ايرانيان مقيم داخل بود هايده را بيش از پيش محبوب ساخت.
موسيقی اين ترانه ها اغلب از فريد زلاند، صادق نوجوکی، آندرانيک، محمد حيدری، انوشيروان روحانی و ترانه ها سروده ليلا کسری (هديه)، اردلان سرفراز، بيژن سمندر و ... بود؛ همچنين بايد از منوچهر چشم آذر نام برد که تنظيم های هنرمندانه او موجب جاودانگی ترانه هايی چون "شانه هايت را برای گريه..."، "ساقی" و "يارب" شد.
از کنسرت های موفق هايده در خارج از ايران می توان به کنسرت ۱۹۸۲ با گروه سازهای ايرانی (به سرپرستی منوچهر صادقی) در دانشگاه يو.سی.ال.ای در کاليفرنيا، کنسرت های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۶ در آلبرت هال (به رهبری فرنوش بهزاد) در لندن و کنسرت ۱۹۸۶ در موزيک هاله (هامبورگ) اشاره کرد.
پروفسور اريک نخجوانی درباره صدای هايده در دانشنامه ايرانيکا (Encyclopedia Iranica) می نويسد: "تلفيق قدرت حنجره و مهارت در تکنيک های آوازی، به صدای کنترآلتوی او جنس و طنينی نادر برای اجرای آواز داده بود. از آن گذشته، حس قوی او در زمان بندی موسيقايی، داشتن ريتم روان در اجرا و بيان شاعرانه و موثر موسيقايی، به او اين امکان را داد تا هر ترانه ای را که می خواند به شکلی تاثيرگذار اجرا کند..."

هایده و مهستی به نقل از کتاب خاطرات تاج الملوک (همسر رضا شاه)
درمیان دختران و زنانی که در دربار و کاخ‌های مختلف کار می‌کردند و رسما کارمند تشریفات دربار یا اداره کل کاخ‌ها بودند دو خواهر شیرازی تبار هم بودند که بعدها به اسامی مستعار‌ هایده و مهستی شهرت زیادی در دنیای موسیقی ایران پیدا کردند. این دو خواهر از دوران نوجوانی در کاخ سعد آباد بزرگ شده و جزو خدمتکاران خاص ملکه تاج الملوک بودند. هر دو از اقوام احترام شیرازی بودند که زن بسیار مهربان و زود جوشی بود. او پس از "زهرا مشهدی" ندیمه مخصوص و مورد علاقه ملکه مادر و دومین زن مقتدر در دستگاه تاج الملوک به شمار می‌رفت. ملکه مادر بسیار تند خو و قوی بنیه و با روحیه مردانه بود. اگر بگویم ملکه مادر مالک الرقاب کاخ سعد آباد بود و حتی پسرش محمد رضا هم از او حساب می‌برد به هیچ رو غلو نکرده ام. واقعیت این بود که خود من همیشه سعی می‌کردم با او روبه رو نشوم زیرا پیش بینی برخورد او ناممکن بود. زهرا مشهدی از زمانی که رضاشاه یک قزاق ساده بود ندیمه تاج الملوک بود و هم سن و سال او بود. رابطه آنها از دو خواهر بسیار صمیمانه تر بود. این دو دختر نوجوان یعنی سکینه و خدیجه شیرازی را احترام الملوک در سال 1340 به تهران آورد و درکاخ برای امور پذیرانی و نظافت و اتاق داری کاخ ملکه مادر تربیت کرد. شبها در کاخ ملکه مادر بساط شب نشینی و ساز و ضرب برقرار بود. من گاهی اوقات به حال و روز ملکه مادر و سر زندگی و نشاط او غبطه می‌خوردم. غم و غصه برای این زن‌بی‌معنا بود و به پیری هم اعتقادی نداشت. هر شب یک عده نوازنده از رادیو ایران به کاخ او می‌آمدند. دراین اواخر عاشق حرکات ظریف و زنانه فریدون فرخزاد (هنرمند همجنسگرا) و رقص و آواز او شده بود. در همین برنامه‌های شبانه این دو دختر هم که صدای گرم و دلنشینی داشتند گاهی اوقات به تشویق احترام الملوک اشعاری را می‌خواندند و می‌رقصیدند. یکی از نوازندگان و آهنگسازان بنام آن روز رادیو (احتمالا استاد علي تجويدي) که صدای این دو خواهر را شنید از ملکه مادر تقاضا کرد اجازه دهد آنها را برای تست صدا ببرد. ملکه قبول کرد و دخترانی که برای اتاق داری و خدمت در کاخ تربیت شده بودند خیلی زود به معروف ترین خوانندگان زن درایران مبدل گردیدند و اسم‌هایده و مهستی را برای خود برگزیدند. خیلی به ملکه مادر علاقه داشتند و پس از آن که خوانندگانی معروف شدند مرتب به قصر می‌آمدند و ملکه را می‌بوسیدند.
لیست آلبومهای مشترک هایده:
1- بزم 1 ( هایده و گلپا) 5- اوج صدا ( هایده و مهستی)
2- بزم 2 ( هایده و گلپا) 6- افسانه شیرین (هایده و شجریان)
3- گلهای غربت ( هایده و معین) 7- شب عاشقان ( هایده و ستار)
4- همخونه ( هایده و ویگن) 8- سفر (هایده و معین)


 



 

هایده و انوشیروان روحانی (ارگ) – برنامه ای در تلویزیون ملی ایران، حدود ۱۳۵۵ (عکس از هفته نامه تماشا)

هایده و انوشیروان روحانی (ارگ) – برنامه ای در تلویزیون ملی ایران،
 

هایده، داریوش، شهرام شب پره، مری آپیک و ... در برنامه ای در هالیوود، حدود ۱۳۶۲/۱۹۸۳ (عکس از سایت ایرانیان)
 

هایده، داریوش، شهرام شب پره، مری آپیک و ... در برنامه ای در هالیوود، حدود ۱۳۶۲/۱۹۸۳
 
آرامگاه هایده در گورستان وست وود در لس آنجلس (عکس از آرش بهتاش؛ آرشیو پژمان اکبرزاده)

 
آرامگاه هایده در گورستان وست وود در لس آنجلس
 
 
 

 

به یارو می گن...
...
...
...
...
...

......

.......
به تو چه که به یارو  چی می گن؟ اگه بگن آشغالارو ببر پایین حال نداری! اما برای فضولی این همه راه میای پایین!

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

سردار اشتري رئيس پليس امنيت ناجا گفت: اگر بخواهيم برخي انتقادها از اين طرح را حمل بر صحت كنيم، بايد آن را ناشي از بي‌اطلاعي بدانيم و‌گرنه طرح جامع عفاف در عالي‌ترين مراجع قانوني از جمله شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيد و از سوي رياست محترم جمهور براي اجرا به ناجا ابلاغ شده است.


رئيس پليس امنيت ناجا افزود:‌ در صورتي كه نياز به انتشار اسناد و اطلاعات مربوط به اين هماهنگي‌ها باشد به زودي اين كار صورت خواهد گرفت تا همه بدانند تفاوت مواضع علني با آن چه در جلسات و مكاتبات اظهار مي‌شود، تا چه اندازه است.


وي با اشاره به اين‌كه ناجا فقط ضابط و مجري قانون است، گفت: نيروي انتظامي در اين زمينه سياست گذاري نمي‌كند.

گفتنی است، این سخنان رئیس پلیس امنیت ناجا در پاسخ به مقاله غلامحسین الهام بود که طی مقاله ای مدعی شده بود، دولت هیچ ارتباطی با طرح و اجرای طرح امنیت اجتماعی ندارد. مشروح مقاله الهام در ذیل می آید ؛

مقاله الهام
سخنگوي دولت نوشت: دولت آماده دريافت طرح جامع امنيت اجتماعي از جانب نيروي انتظامي است.

غلامحسين الهام در مقاله اي درخصوص طرح ارتقاء امنيت اجتماعي افزود: رئيس جمهور، چندين بار از طريق وزير كشور از نيروي انتظامي خواسته است كه طرح خود را در اين خصوص ارايه كنند و هنوز هم انتظار برنامه جامع اين نيرو را دراين خصوص دارد، اگر نيروي انتظامي خود را متولي طرح جامع مي داند دولت آماده دريافت و بررسي طرح است چون تاكنون چنين برنامه جامعي ارائه نشده است.

وي تاكيد كرد: اگر طرح جامعي تدارك شده كه اعم از بخش قضايي است و سياست تربيتي، اصلاحي و بازدارندگي را دنبال مي كند كه مداخله همه بخش ها را لازم دارد و به نحوي اتخاذ همه ظرفيت ها و استعدادهاي فرهنگي، اجتماعي، براي اصلاح يك رفتار فرهنگي است، بايد به دولت نيز ارايه شود كه چنين نشده است.

سخنگوي دولت اظهار داشت: پليس دو قسم وظيفه دارد و بدين خاطر به پليس اداري و پليس قضايي تقسيم مي شود و آن زمان كه پليس به تامين امنيت و آسايش عمومي مي پردازد، پليس اداري است و تحت امر دستگاه اجرايي و آنگاه كه با جرم و ناهنجاري هاي مجرمانه برخورد مي كند پليس قضايي است و تحت امر مقامات قضايي و در اين قسم وظيفه، ضابط دادگستري خوانده مي شود.

وي تصريح كرد: از عنوان طرح مبارزه با بدحجابي، برمي آيد كه برنامه جامعي است كه هر دو بخش را دربرمي گيرد و از كلمه ارتقا اين گونه استنباط مي شود بخشي از طرح، راجع به بدحجابي و عدم رعايت موازين شرعي در پوشش است.
الهام با اشاره به بخش كيفري اين موضوع در قانون مجازات اسلامي و بخش تعزيرات در تبصره ماده 638 افزود: زناني كه بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند به حبس از 10 روز تا دو ماه و از 50 هزار تا 500هزار ريال جزاي نقدي محكوم خواهند شد.

وزير دادگستري در بخش ديگري از مقاله اش با اشاره به حدود حلال و حرام در اسلام خاطر نشان كرد: استفاده سليقگي و بي ضابطه از اين امور مي تواند آسيب بزرگي به دين بزند و آغازگر فتنه باشد بنابراين اين گونه امور را بايد واضح و شفاف تبيين و با عمل و رفتار الگوسازي كرد.

وي تعارض هاي رفتاري ميان فكر و عمل را بزرگترين آفت اصلاح رفتار فرهنگي عنوان كرد و افزود: نمي توان يك پوشش را در كوچه و خيابان جرم دانست و در صداوسيما، آن را الگوي پوشش مترقي و روز، تعريف كرد.

الهام تاكيد كرد: يكي را به خاطر اين پوشش به تذكر و اخطار و بند كشيد و ديگري را با همين سلك، تشويق و تمجيد كرد.
وزير دادگستري گفت:فكر مي كنم بخشي از مشكل، خود ما هستيم اگر جناب احمدي مقدم باور دارد كه مساله فرهنگي، ابعادي فرا انتظامي و امنيتي دارد و خود را متولي حل مشكل مي داند طرح جامع خود را به دولت ارائه دهد و اگر تصور آن دارد كه نيازي به ارايه طرح به دولت نيست چرا انتظار دارد دولت را به روش هايي بكشاند كه نمي دانيم به كجا مي انجامد و چه بسا برخي نگراني هاي ناشي از آن نيز محسوس است.

الهام در اين مطلب همچنين با اشاره به سخنان امام راحل در تحرير ج1 مساله 14 ص 481 درباب امر به معروف و نهي از منكر چنين گفت: «شايسته است كه آمر به معروف و ناهي از منكر در امر و نهي و مراتب بازداشتن از منكر، همانند طبيبي معالج و دلسوز، پدري مهربان و حافظ مصلحت مرتكب، عمل كند و مراتب نهي و بازدارندگي او لطف و رحمت بر مرتكب عموم مردم باشد قصد و نيت خود را براي خداوند خالص كند و در پي رضايت او رفتار خود را خالص گرداند و از شائبه هاي خودخواهي هاي نفساني پاك سازد.»

سخنگوي دولت تصريح كرد: فرد بايد در نهي از منكر نفس خود را منزه تر و برتر نداند و طينت و باطن خود را پاك تر و منزه تر از مرتكب گناه تصور نكند و اين تذكار آخر، شرط اثرگذاري همه كساني است كه با ناهنجاري ها مقابله مي كنند

 

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید