به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب ایران روشن خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, December 17, 2007

[ ...:::: ¯`•.¸¸¸.•` IRANROSHAN`•.¸¸¸.•`¯::::... ] Roshan Nameh 27 azar mah

 

__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گروه شاد و بدون سانسور ایران روشن بپیوندید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

سلام و عرض ادب

اول اینکه یک عالمه ایمیل های پر از مهر و محبت شما را دریافت کردیم که با توجه به ارزشی که برای ما داره، از تمام آنها پرینت گرفتیم و در دفتر یادگاری خود ثبت کردیم، از طرف تمام مدیران ایران روشن از شما دوستان خوب تشکر میکنیم

بعضی از از هم گروهی های عزیز، اعتراض داشتند که تصاویر برای آنها باز نمیشود، به اطلاع این دسته از عزیزان میرسانیم که با توجه به باز بودن پهنای باند سایت Tinypic اکثر تصاویر از این سایت آپلود میشود که در صورت عدم دریافت این تصاویر میبایست دلیل آن را در فیلتر شدن این سایت از طرف آی اس پی انها جستجو کرد و میبایست از شرکت دیگری جهت دسترسی اینترنت خود استفاده نمایند.

در مورد سی دی کارتونها! فردا شب یک خاطره مفصل در مورد دریافت آرشیو کارتونهای قدیمی از سازمان صدا و سیما براتون تعریف میکنیم که بدانید چیییییییییی کشیدیم! بیجهت دنبال این کارتونها نگردید...نیست

و اما: برای چهارشنبه سوری یک جشن مفصل تدارک دیدیم....برای اون روز هیچ جا قول و قرار نگذارید که این یکی جشن جزء پرهزینه ترین و جذاب ترین برنامه های گروه میباشد. فکر کنیم از الان پر بشه...کلی تدارک دیدیم..اون هم از الان

 

واسه خواندن حرفها و نظرات شما لحظه شماری میکنیم: مطمئنا" تمام حرفها و نظرات به دست کلیه مدیران گروه میرسه..حالا بریم سراغ مطالب امشب ..یکشنبه شب ، ببینیم چه خبره؟

 

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

تصویر ویژه: کلاس های درس حوزه علمیه خواهران

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

 كارگردان يك سريال تلويزيوني در حال ساخت، در يك اقدام عجيب و نامشروع از تمامي هنرپيشه هاي زن خود خواست كه در زمان حضور در اردوي فيلم برداري كشف حجاب نمايند. 

«فریدون.جیرانی» كه سابقه ساخت فيلم هاي سينمايي مبتذلي همچون شام آخر را در كارنامه خود دارد اخيراً در حال فيلم برداري سريالي به نام «سفر به تاريكي» براي شبكه دو سيماست. وي در جريان ساخت اين سريال كه لوكيشن هاي فيلم برداري آن به طور متناوب در ايران و تركيه قرار دارد براي همه بازيگران زن خود شرط گذاشته كه در زمان حضور در اردوي فيلم برداري بايد بي حجاب باشند. 

البته تعدادي از هنرپيشه هاي مذكور در مقابل اين شرط نامشروع مقاومت كرده اند كه «ف.ج» آن ها را تهديد به اخراج كرده است. كارگردان مذكور همچنين در پاسخ به سؤالات يكي از ادارات امنيتي كشور در خصوص علت كشف حجاب بازيگران زن مدعي شد اين هنرپيشه ها خارجي هستند و فيلم مزبور هم براي سينماي ايران ساخته مي شود نه تلويزيون

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

جام آزادگان مخصوص بانوان

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

به نقل از نسیج ، افزایش اختلافات یک بانوی آمریکایی شیمی دان با همسرش و رسیدن به مرز طلاق وی ر ا بر آن داشت تا شوهر خود را در 55 گالون هیدروکلوریک اسید ، خیسانده وموجب قتل وی شود.

وی كه به یاری یکی از همکاران آزمایشگاهی اش به قتل همسرش اقدام کرد هدف خود ازاین اقدام را دسترسی به تمامی اموال شوهر خود پس از طلاق عنوان کرد.

بانوی شیمی دان آمریکایی درمورد جزییات قتل شوهرش اظهار کرد: وی به محض اینکه خود را در مقابل حوض اسید دید و از اقدام من وهمکارم آگاه شد به حالت بیهوشی رفته وپس از انداختن درحوض اسید پس ازدقایق اندکی به قتل رسید.

دادگاه آمریکا پس ازدستگیری بانوی شیمی دان قاتل وی را به 30 سال حبس محکوم کرد.

یاد آوری می شود، طبق قانون ازدواج اروپا و آمریکا تمامی اموال زوجین به هنگام طلاق بین هر دو زوج تقسیم می شوند.

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

 این هم یک مدل ساختمان

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

 

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

عکس انیس الدوله: سوگلی ناصرالدین شاه

اینطوری نگاه نکنید، اون موقع ها زنان پشم و پاقال دار مد بوده، عکس رو خود ناصر انداخته

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

بی بی دوجانبه 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

 ارزش درخت در جاده کویری

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

 

آیا ملت ایران این سیر نزولی اقتصادی - تجاری و... کشور در دوران احمدی نژاد را حلال خواهد کرد؟

 

احمدی نژاد گفت: دولت تلاش می کند تا سرمایه گذاری ها را توسعه دهد و همچنین منابع را به سمت تولید و امور زیربنایی کشور هدایت کند.

 دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان امشب پس از خبر سراسری ساعت 21 از شبکه یک سیما در  یک گفتگوی زنده با مردم، در توضیح علت گرانی های اخیر اظهار داشت: اکثرمردم گرانی ها را در زندگی خود لمس می کنند و دولت در ماههای اخیر تلاش کرده است تا ریشه ها و علت صعود این مسئله را بیابد.

وی افزود: تورم موضوع امروز و دیروز کشور ما نیست ، بلکه علت های اصلی و ریشه ای آن مربوط به گذشته های دور است.

رئیس جمهور ادامه داد: چند ماهی است که گرانی ها روند صعودی داشته ، در حالی که در سال 84 شاهد روند نزولی قیمت ها بودیم اما این روند نزولی هم به این معنا نبود که تورم به سمت صفر حرکت کند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: دولت تلاش می کند تا عوامل گرانی ها را کنترل کند ، همانگونه که در سال 84 این کار را کرد.

احمدی نژاد بهره وری پایین، بالا بودن هزینه تمام شده کالاها، نبود انعطاف پذیری در تولید، وابسته بودن بخش مهمی از درامدهای دولت به نفت و افزایش سهم نفت در بودجه و مصرف،‌ بالا بودن مصرف دولت و نقش 80 درصدی دولت در اقتصاد کشور به صورت مستقیم و نیمه مستقیم، تراز تجاری منفی و فزاینده و متکی بودن اقتصاد بر واردات و ارز را از مشکلات ساختاری اقتصاد در گذشته دانست.

وی خاطرنشان کرد: این مشکلات از گذشته بوده و دولت تلاش کرده آنها را کنترل کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بهره وری از 48 صدم به 84 صدم در سال 85 رسید و از سال 83 و 84 این رشد دو برابر شده است گفت: البته هنوز نیز باید این روند افزایش یابد و سهم بهره وری را به 5/2 درصد طبق قانون برنامه توسعه برسانیم.

احمدی نژاد افزایش بهره وری، کاهش هزینه های مصرفی دولت، توزیع مناسب تر منابع در سطح کشور،‌کاهش دخالت دولت در اقتصاد با اجرای سیاست های اصل 44 و واگذاری ها به مردم، توسعه اموزش و سرمایه گذاری داخلی و خارجی را از جمله عملکردهای دولت در مهار تورم برشمرد.

رئیس جمهوری افزود: در سال 83 همه سرمایه گذاری پذیرش شده خارجی در ایران 7/2 میلیارد دلار بود که در سال 85 به بیش از ده میلیارد دلار و در شش ماهه اول به حدود 10 میلیارد دلار رسید.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: دولت تلاش می کند تا سرمایه گذاری ها را توسعه دهد و همچنین منابع را به سمت تولید و امور زیربنایی کشور هدایت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدی نژاد در ادامه گزارش عملکرد اقتصادی دولت به مردم، افزود: همگی شاهد بودیم که تورم در سال 83 ، 6/ 15 درصد بود و در پایان سال 84 به 1/12 رسید و در سال 85 ، 8/13 دهم تغییر یافت و انتظار ما این بود که در سال 85 این روند کاهش یابد اما تورم ارتقا یافت.

رئیس جمهور سپس به دو دسته از عوامل جدید که در یک سال و نیم اخیر به تورم در کشور دامن زده است، اشاره کرد و اظهار داشت: یک دسته از این عوامل خارجی بود که از آن جمله می توان به افزایش قیمت نفت اشاره کرد. درست است که افزایش قیمت نفت برای ما خوب است اما این موضوع باعث افزایش قیمت های جهانی می شود.

وی ادامه داد: گروهی مباحث اقتصادی را از سال 1338 تا 1385 مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که هر 10 درصد افزایش قیمت کالاهای وارداتی 5/5 درصد تورم را در داخل افزایش می دهد.

به گزارش مهر، رئیس قوه مجریه تصریح کرد: واردات امسال ما طی 8 ماه نسبت به سال قبل از نظر وزنی 5/3 درصد کاهش داشته اما از نظر ارزشی 12 درصد ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه قیمت برخی کالاها که به صورت روزمره مورد نیاز مردم است، افزایش قیمت بیشتری پیدا کرده اند، مانند جو، که 5/2 برابر، ذرت 2برابر ، برنج 2 برابر و همچنین روغن از 650 دلار در هر تن به 1150 دلار در هر تن رسیده است.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: کالاهایی که در زندگی روزمره مردم نقش اساسی دارند 36 درصد رشد داشته است و لذا تورم به این شکل خود را بیشتر از گذشته نشان داده است.

رئیس جمهور به عنوان نمونه به حمل و نقل اشاره کرد و گفت: حمل و نقل 3 الی 4 برابر شده و گندم در جهان به بالای 400 دلار رسیده است و یک موضوعی حدودا 8 درصدی را باید انتظار داشته باشیم.

 محمود احمدی نژاد رئیس جمهورکشورمان در ادامه تشریح اقدامات و تلاش های دولت برای مهار گرانی ها و تورم، دلیل دوم این امر را کاهش قیمت دلار در برابر سایر ارزها خواند و اظهار داشت: ما در کشور اقتصاد داخلی را به قیمت دلار منوط کرده بودیم و لذا دلار در خارج کاهش یافت ولی در داخل کشور ما کاهش نیافت.به عنوان نمونه کالایی را که از خارج در سال گذشته به قیمت 10 دلار می خریدیم این قیمت ضربدر عوارض وارداتی و سپس ضربدر قیمت 930 تومان دلار می شد و لذا اکنون اگر همان کالای وارداتی را 12 دلار خریداری کنیم همین روند باید طی شود و این موضوع غیر از بحث افزایش کلی قیمت ها در داخل است.

رئیس جمهور ادامه داد: در تمامی کشورها قیمت دلار کاهش یافته اما ما در داخل قیمت دلار را ثابت نگاه داشته ایم و به این موضوع یک سری هزینه های جنبی مثل بیمه ها نیز اضافه شده است که دولت تلاش نموده با کاهش تعرفه ها کمی از شدت تورم را بکاهد.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: این موضوع به طور واقعی اثر چندانی ندارد اما به صورت روانی تاثیر گذار است.

رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنانش یکی از عوامل داخلی افزایش تورم را افزایش شدید نقدینگی دانست و گفت: باید از خود بپرسیم که نقدینگی از کجا حاصل می شود.

وی توضیح داد: یک بخش از هزینه های دولت از طریق نفت تامین می شود و دولت این هزینه را به بانک مرکزی ارجاع می دهد.

احمدی نژاد علت دوم داخلی را خلق پول توسط بانک ها وموسسات مالی و اعتباری عنوان کرد و افزود: علت تورم 6/13 سال گذشته در قسمتی به نقد کردن ارز به ریال توسط دولت باز می گشت که یک سوم این کار توسط دولت صورت می گرفت اما 9 درصد مابقی ناشی از فعالیت های مالی و اعتباری از جمله بانک ها بود.

رئیس جمهور افزود: دولت تلاش کرد سهم خود را در این موضوع کاهش دهد و به همین منظور تلاش کرد تا این روند دیگر توسط موسسات مالی واعتباری تکرار نشود به این صورت که دولت تلاش کرد تا منابع خارج از محل خودش خرج نشود.

وی افزود: دولت این امر را در بودجه سال 86 فشرده کرد و مصرف ارز را کاهش داده اما متاسفانه در بخش های تولید و مالی آن اقدامی که باید انجام می شد نشد و اتفاقی دیگر افتاد.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: دو گروه خلق پول کردند به این صورت که یک سری از بانک های دولتی در هنگام عوض شدن رئیس بانک مرکزی و کاهش یافتن عملکرد نظارت چک پول وسیعی چاپ کردند و منابع به سمت بازرگانی و خدمات رفت که سهم بازرگانی بیشتر شد به عنوان مثال بازرگانی از 4 درصد سال 83 به 48 درصد ارتقاء یافت و چک پولهایی که چاپ می شد خلاف قانون بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: همانطور که مستحضرید بانک ها می توانند 40 درصد دارایی های نقدی وجاری خود را چک پول چاپ کنند که در برخی از بانک ها این رقم به 200 درصد افزایش یافت.

احمدی نژاد افزود: طی 6 ماهه اول بانک ها می توانستند 24 هزار میلیارد تومان قدرت خرید با چک پول ها ایجاد کنند اما در عمل این امر به  120 هزار میلیارد تومان رسید در حالیکه کل معاملات ما 270 هزار میلیارد تومان بود و به این ترتیب 70 درصد قدرت خرید در کشور تولید شد که بر خلاف قانون بود.(چک پول 16 بار می چرخد، اسکناس 10 درصد.)

وی همچنین اظهار داشت: با فهمیدن این موضوع به مسئولان اقتصادی کشور تذکر دادم و آنان نیز با جستجوهای خود این سخن مرا تصدیق کردند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: کل اسکناس و مسکوکات ما 6 هزار و 900 میلیارد تومان است و نتیجه روندی که طی شد در پایان مهر ماه رسوب 12 هزار و 300 میلیارد تومان چک پول در بازار بود و من به دوستان گفتم که این خیانت به کشور بود.

احمدی نژاد افزود: این مسئله سپس به سپرده تبدیل شد و پس از آن به منابع و منابع بیش از 48 درصد به سمت خدمات و بازرگانی رفت و لذا نقدینگی سنگینی را به بازار تحمیل کرد.

وی خاطر نشان کرد: موضوع مهم دیگر این بود که برخی موسسات مالی واعتباری از بانک مرکزی مجوز نداشتند. من از ابتدا در دولت گفته بودم که متمم بودجه بده نیستم و دستگاه ها باید با همین بودجه ای که در اختیار آنان قرار گرفته است کارها را جلو ببرند.

احمدی نژاد در ادامه توضیح داد که یکی از موسسات مالی و اعتباری که کل سرمایه اش 50 میلیون تومان بود 3 هزار میلیارد تومان وام داده بود و همچنین یکی دیگر از این موسسات که کل سرمایه اش 32 میلیون بود 650 میلیارد تومان وام داده است در حالیکه حداکثر تسهیلاتی که این موسسات می توانستند بدهند 12 برابر سرمایه شان بود.

وی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی به این موسسات اخطار داده است و دولت تلاش می کند تا این مشکلات هر چه سریعتر مرتفع گردد.

رئیس جمهور یکی از عوامل افزایش تورم در دو سال گذشته را جنگ های روانی سازمان یافته در مورد تورم عنوان کرد و گفت: برخی در دو سال گذشته با جنگ روانی در پی تحریک تورم انتظاری در جامعه بوده اند. 

 رئیس جمهور یکشنبه شب در ادامه گزارش عملکرد اقتصادی دولت به مردم  با بیان این مطلب در تشریح علل افزایش تورم اظهار داشت: آنقدر آمارهای کذب و غلط به زبان های مختلف از سوی کسانی که قصد جنگ روانی علیه دولت را دارند تکرار شده که این جو روانی دائما ایجاد می شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برخی رسانه ها از آمار و ارقام غلط را بزرگنمایی می کنند، گفت: برخی ها فقط به دنبال تیترهای منفی هستند به عنوان مثال تیتر می زنند خروج سرمایه از کشور 85 درصد و ورود سرمایه به کشور یک درصد است. در حالیکه این آمار کذب است.

احمدی نژاد با بیان اینکه سال گذشته 8 میلیارد دلار بیش از سقف صادرات غیر نفتی ارز خریداری شد گفت: همین رسانه ها در خبری تیتر زدند که دولت با واردات بی رویه در حال کنترل بازار است در حالیکه میزان واردات ما منحنی پایینی را نشان می دهد.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه تنها ابزار دولت در داخل کشور برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها واردات است، گفت: این تنها ابزار ماست، زمانی که کالایی را وارد می کنیم برخی ها فریاد می زنند که تولید نابود شد. این کار نشان از سازمان یافته بودن اقدامات این عده است و تورم انتظاری در جامعه ایجاد می کند.

وی از دیگر عوامل افزایش تورم در کشور را وجود قوانین ناکارآمد عنوان کرد و گفت: اصلاح این قوانین خارج از اراده دولت است از جمله کارهایی که دولت در این راستا انجام داده است اعمال دو واحد افزایش به تعرفه موثر وارداتی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما سال گذشته 25 درصد مالیات ها را افزایش دادیم اما در قبال آن حقوق و دستمزدها را نیز بالا بردیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه گاهی اوقات کنترل تورم خارج از اراده دولت است، گفت: به طور مثال ما موافق افزایش 20 تومانی قیمت بنزین نبودیم اما دیدیم که قیمت بنزین افزایش پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه صادرات در کشور آزاد است و دولت نمی تواند جلوی آن را بگیرد و تعرفه ای به آن ببندد گفت: در شرایطی که عوامل دیگری خارج از اراده دولت وارد بحث تورم می شود دولت نمی تواند با آن مقابله کند.

رئیس جمهور افزود: در گذشته منابع بانکی سهمیه بندی شده بود که این امر در قانون برنامه حذف شد. یک سلسله تکالیف سنگینی در قانون برنامه وجود دارد که ما وارد آنها نشده ایم.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه دولت هزینه های خود را به شدت کاهش داده است، به بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: در بودجه 87 سهم درآمدهای مالیاتی و غیر نفتی بالا رفته و هزینه های مصرفی دولت کاهش پیدا کرده است ضمن اینکه بودجه عمرانی کشور نیز بالا رفته است.

وی افزود: سال گذشته میزان صادرات ما 3/16 میلیارد دلار بود که این امر بی سابقه است. در 8 ماهه اخیر نیز این میزان به 2/15 میلیارد دلار رسیده است.

رئیس جمهور با اشاره به جو سازی های صورت گرفته علیه دولت در بحث تورم ، گفت: عده ای در داخل نیز به بهانه پرونده هسته ای فریاد می زنند که کشور در خطر است در حالیکه اینگونه نیست.

احمدی نژاد با اشاره به دیگر اقدامات دولت در بحث کنترل تورم ، گفت: ما در حال هدایت سرمایه ها به بورس هستیم امروز حجم معاملات بورس بیش از 70 درصد افزایش یافته است.

رئیس قوه مجریه با اشاره به انجام مطالعاتی از 310 قلم کالا که در بحث تورم مورد لحاظ قرار می گیرد اشاره کرد وگفت: مطالعات قوی بر روی حدود 40 قلم کالای خیلی حساس انجام شده و برای آنها نیز برنامه هایی تهیه شده است. که از جمله این برنامه ها می توان به بحث مسکن اشاره کرد این برنامه ها در حال ایجاد آرامش در زمینه قیمت ها است.

رئیس جمهور برخی قوانین و مقررات خارج از اراده و تصمیم دولت را علت دیگری برای افزایش نرخ تورم دانست و گفت: تردید ندارم که عده ای می خواهند به صورت عامدانه به اقتصاد کشور آسیب وارد کنند که من قبلا بخشی از آن را به صورت مشخص در بحث بانکها اعلام کرده ام.

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در ادامه گزارش عملکرد اقتصادی دولت و تلاش ها برای مهار تورم و گرانی های اخیر به مردم، در پاسخ به این سئوال که آیا گرانی نفت باعث تورم شده و نقطه تورم نفت کجاست؟ اظهار داشت: بخش مهمی از صادارت ما متصل به واردات است و حتی این موضوع درکالاهای عمرانی نیز مشاهده می شود لذا نمی توان گفت همه بحث تورم مربوط به نفت است.

وی افزود: البته یک علت اصلی می تواند این باشد که کشور قیمت دلار را در قیمت مصنوعی نگه داشته و اقتصاد را به آن وابسته کرده است ، بنابراین برای حل این مشکل هم اکنون بدنبال ارز پایدارتری هستیم چرا که با فروش نفت به دلار و انجام خرید ها یا واردات به یورو 40 درصد متضرر می شویم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برخی عوامل تورم به قیمت نفت و دلار مربوط نمی شود، تصریح کرد: برخی از تخلف هایی که به صورت عامدانه و یا بر اثر کوتاهی صورت می گیرد یکی از دلایل ایجاد تورم محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه تسهیلات بنگاههای زودبازده ضد تورمی است، ادامه داد: برخی می گویند دولت بنگاههای زودبازده اقتصادی را راه انداخته و باعث تورم شده است که باید در پاسخ آنها گفت، توجیه شان برای این گفته چیست؟ چرا که بنگاههای زودبازده طی دو سال 240 هزار میلیارد تومان تسهیلات دادند که تنها 15 هزار میلیارد تومان آن به بنگاههای زودبازده اختصاص داده شده است.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: کارهایی انجام می شود که هیچ ربطی به موارد تورم زا ندارد. مصرف ارز یکنواخت است گرچه دولت سهم ارز را در بودجه کاهش داده ، بنابراین باید همت کرد تا سازوکار و تولیدات داخلی را افزایش دهیم.

احمدی نژاد در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما عده ای عامدانه در سیستم اقتصادی کشور اختلال ایجاد می کنند یا نه اظهار داشت: تردید ندارم که عده ای می خواهند به صورت عامدانه به اقتصاد کشور آسیب وارد کنند که من دو قسمت آن را به صورت مشخص در بحث بانکها اعلام کردم ولی نمی توانم به آن عنوان بدهم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس تورم انتظاری را رد نمی کند ، خاطرنشان کرد: در این بین اشکالاتی هم از سوی دولت بوده که بیان شد اما واقعا گروههای سیاسی در برابر دولت های گذشته نیز چنین عمل می کردند.

احمدی نژاد تصریح کرد: وقتی صادرات غیر نفتی با عدم انتظار و تولید همراه می شود این امری تورم زا است. لذا بعضی ها درون دولت هم هستند که در این بین اخلال ایجاد می کنند که ما آنها را شناسایی کرده و با این افراد برخورد خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که بخش عمده ای از اقتصاد ما در دست عده ای خاص است، افزود: واقعا افرادی را مشاهده می کنیم که به هیچ عنوان منافع ملی را رعایت نمی کنند.

وی در ارتباط با بحث سیمان در کشور اظهار داشت: سال گذشته 2/13 درصد کار ساختمانی در کشور افزایش یافت اما خوشبختانه مشکلات موجود سیمان با راه اندازی کارخانه ها در تابستان سال آینده و رسیدن تولید به بالای 50 هزار تن حل می شود.

رئیس قوه مجریه تحولات پیرامونی در بحث افزایش قیمت کالاها را موثر دانست و خاطرنشان کرد: یک اشکال اساسی اقتصاد ما اداره آن با یارانه سنگین است که مبلغ آن به 25 درصد تولید ناخالص داخلی می رسد که ما را آسیب پذیر می سازد.

وی ادامه داد: اقتصادی که 50 سال است که با این روش اداره می شود و مردم نیز به این شیوه زندگی کرده اند ، مطمئنا شوک حذف یارانه ها را تحمل نمی کنند چرا که مثال کوچک آن را به خوبی در بحث بنزین مشاهده کردیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه دولت منابع را به سمت سرمایه گذاری سوق داده است، یادآور شد: چون نگاه دولت به مناطق محروم ، نگاه توسعه ای است باید مشکل زنجیره یارانه ای که مجموعه ای به هم پیوسته است را به صورت کلیدی حل نمود.

وی تاکید کرد که در حال حاضر دولت در حال مطالعه برای یافتن نقطه کلیدی اقتصادی در بحث یارانه هاست.

رئیس جمهور برنامه دولت در بحث مسکن را مبنایی دانست و گفت: اگر این برنامه حداقل تا سه سال آینده ادامه یابد، مسئله مسکن به ثبات خواهد رسید.

 دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان یکشنبه شب پس از خبر سراسری ساعت 21 از شبکه یک سیما در گفتگوی زنده با مردم، با اشاره به بحث مسکن، دو عامل را باعث افزایش قیمت مسکن در طول دو سال اخیر عنوان کرد و گفت: یکی از این عوامل اقدامات بانک مسکن بود. اشتباه دوم نیز در مورد تحلیل جمعیتی کشور بود البته ما این تحلیل را داشتیم اما برخی درگیری های بیرونی ما را از پرداختن به این موضوع غافل کرد.

وی با اشاره به اینکه بحث مسکن از جمله اولویت های دولت وی بوده است ، گفت:  ما تا قبل از سال 83 ، باید 660 هزار مسکن می ساختیم اما حداکثر ساخت مسکن در این مدت  330 هزار واحد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: ضمن اینکه متولدین سالهای 60 تا 65 نیز در سالهای گذشته وارد بازار کار و تقاضا شده اند.  در قانون برنامه ساخت 800 هزار واحد مسکونی پیش بینی شده که این رقم عملا به 1200 واحد رسیده است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در کشورهایی که بحث مسکن را حل کرده اند عمده کارها توسط دولت صورت گرفته است ، گفت: در 27 سال گذشته تلاش های زیادی برای حل مسئله مسکن صورت گرفت و طرح های بسیاری ارائه شد اما هیچکدام کارساز واقع نشد اما برنامه دولت نهم در این زمینه یک برنامه مبنایی است.

وی توضیح داد: در طول 27 سال گذشته کل زمین های واگذار شده برای احداث مسکن یک میلیون و 875 هزار متر مربع بود در حالی که این رقم در طول سال جاری به 870 هزار متر مربع رسیده است.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه اگر برنامه دولت در بحث مسکن حداقل تا سه سال آینده ادامه یابد ، مسئله مسکن به ثبات خواهد رسید گفت: دولت برای بحث مسکن در تهران برنامه ویژه ای دارد که متعاقبا اعلام خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به ارتباط بحث عوارض و افزایش قیمت مسکن گفت: در تهران مسائل دیگری در گرانی مسکن دخیل بوده است. به طور مثال بحث سنگینی عوارض تاثیر مستقیمی در مسکن دارد. بنده زمانی شهردار بودم و با بحث عوارض بازی می کردیم و زمانی که این عوارض بالا می رفت آن را پایین می آوردیم تا این عامل بر مسئله مسکن تاثیری نگذارد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه دولت برای تغییر الگوی شهرسازی برنامه مبنایی دارد گفت: ما طرح های گسترده ای برای شهرهای بزرگ تهیه کرده ایم که این طرح ها توسط بهترین کارشناسان شهرسازی که الگوی شهرسازی در برخی کشورها را مطالعه کرده اند تهیه شده است.

وی افزود: دولت در تهران طرح های وسیع ارزان قیمتی برای هدایت نقدینگی به سمت بازار مسکن دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه طرح مبنایی دولت در بحث مسکن در حدود 23 استان از 30 استان کشور در حال اجرا شدن است گفت: رشد قیمت مسکن در اغلب شهرها متوقف و حتی کاهش یافته است. در تهران نیز روند افزایش قیمت ها تقریبا متوقف شده است.

به گفته احمدی نژاد دلیل اهمیت مسکن برای مردم به مسکن به خاطر بهای آنها به خانواده است.

وی با اشاره به طرح دولت در ایجاد بنگاههای کوچک اقتصادی گفت: طرح های اقتصادی به طور معمول مخالفان و موافقانی دارد.

رئیس قوه مجریه افزود: طرح بنگاههای زودبازده را ما اختراع نکرده ایم . ما در اقتصاد هم بنگاه تک نفره می خواهیم و بنگاههای چند نفره. بنابراین ما طیفی از بنگاههای اقتصادی را نیاز داریم.

احمدی نژاد با اشاره به آمار جمعیت بیکار در زمان تحول دولت نهم گفت: ما در زمان تحول دولت با 3 میلیون متقاضی کار مواجه بودیم و در عین حال با خلاء بنگاههای زودبازده نیز مواجه بودیم.

وی افزود: ما امروز دو برابر وضعیت موجود در بخش کشاورزی  ظرفیت داریم که این امر قابل اثبات است.

رئیس جمهور  ادامه داد: موتور حرکت دو کشور موفق اقتصادی بنگاههای کوچک بوده است. البته این به معنای نفی بنگاههی بزرگ نیست. به اعتقاد بنده بنگاههای کوچک و بنگاههای بزرگ مکمل همدیگر هستند و ضد هم محسوب نمی شوند. به طور مثال اگر کارگاههای قطعه سازی وجود نداشته باشد ایران خودرو معنایی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، دکتر احمدی نژاد در ادامه ارائه گزارش عملکرد اقتصادی دولت به مردم در پاسخ به انتقاداتی که مبنی بر عدم برنامه اقتصادی از سوی دولت نهم عنوان می شود اظهار داشت: در کشوری که برنامه پنج ساله و قانون بودجه وجود دارد، معنایی ندارد که رئیس جمهور دارای مدلی اقتصادی باشد.

وی افزود: اگر کسانی که انتقاد می کنند برنامه تنظیم شده را قبول دارند که به ما بگویند در چه مواردی ما دچار تخلف شده ایم و یا آن را انجام نداده ایم در این زمینه برخی احکام  هزینه ای به دلیل کافی نبودن منابع انجام نشده و تنها یک مورد جدول ارزی بوده که این جدول غیر واقعی است و تنظیم کنندگان آن به خوبی این مطلب را می دانند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر راهکارها و سیاست هایی برنامه تنظیم شده را قبول دارند که به خوبی باید متوجه شوند که دولت بر اساس آن عمل می کند و اگر مدلی که طراحی کرده اند ناقص است صادقانه این مطلب را اعلام کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه مدل اقتصادی دولت نهم مدل توسعه اسلامی و ایرانی است افزود: دولت نهم مدل اقتصادی و اجرایی دارد و اعتراضاتی که به تصمیمات این دولت می شود نشان دهنده این است که تصمیمات متخذه همگن هستند.

وی با اشاره به بحث کوچک شدن دولت که در قانون برنامه آمده است گفت: در قانون برنامه دولت موظف شده که نسبت به کوچک سازی خود پس از بازنشسته شدن هر نفر تنها یک نفر را جایگزین آن کند اما متاسفانه علیرغم انجام این کار ماموریت های این کار دو برابر شده است.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه اصل اول کوچک شدن دولت کاهش ماموریت های آن است خاطر نشان کرد: اگر قصد ما کوچک شدن دولت است نباید ماموریت های دولت را افزایش دهیم.

احمدی نژاد با تاکید براینکه هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری و توسعه بخش خصوصی در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: در این راه دولت تنها به دنبال اجرای عدالت به معنای تنظیم مناسبات است نه خفه کردن استعدادها.

وی با انتقاد از اینکه بانک های خصوصی کشور به معنای واقعی خصوصی نیستند ادامه داد: خصوصی بودن به معنای فراهم ساختن شرایط یکسان برای همه افراد است اما بانک های خصوصی کنونی تنها رانتی است که به نوعی دولتی محسوب می شود و برای عده ای خاص است.

رئیس قوه مجریه درباره انتقاد هایی که از شبکه توزیع بیمار کشور انجام می شود اظهار داشت: در بخش توزیع فرصت های موجود ملاک بوده  و پشتیبانی های دولت عدالت را حاکم خواهد کرد.

احمدی نژاد تاکید کرد: بالاخره در دوره های این بخش توسعه داده شده است گام اول ساماندهی خود توزیع محسوب می شود که خوشبختانه در این باره اصناف ارتباط خوبی با دولت داشته و امیدواریم که این امر منجر به رسیدن به نظام توزیع و تولید کنندگان متشکل شود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: صدور قطعنامه سوم در شرایط کنونی موضوعیت ندارد و عقب نشینی مخالفان مسئله هسته ای ایران، نشانگر این امر است و لذا بسیار بعید می دانم که حاضر شوند شورای امنیت و خود را بار دیگر هزینه این کار نموده و آژانس را در این بین له کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر احمدی نژاد یکشنبه شب دریک برنامه زنده تلویزیونی در گفتگو با مردم، در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت پرونده هسته ای کشورمان با توجه به گزارش اخیر البرادعی و گزارش سازمان های اطلاعاتی آمریکا اظهار داشت: بحث هسته ای ما را اگر به خوبی دنبال کنیم، اصل آن تمام و دامنه آن جمع شده اما شرط اتمام کامل آن اشتباه نکردن  طرفین مسئله هسته ای ایران است.

وی با تاکید بر اینکه از نظر بنده ، بعد سیاسی مسئله هسته ای ایران تمام شده است، افزود: وقتی قرار بر این شده که پرونده هسته ای ایران به آژانس برگردد ، باید بر اساس چارچوب و قوانین آژانس با مسئله هسته ای کشورمان برخورد شود.

رئیس جمهور ادامه داد: در دو سال اخیر سنگین ترین چالش های سیاسی دوران جمهوری اسلامی ایران را شاهد بودیم که ابعاد آن دهها برابر ملی شدن صنعت نفت است ، چرا که حاصل صنعت نفت ، تغییری در شرایط کشور و ملت به همراه نداشت اما مسئله هسته ای همه دنیا را به دو صف مخالف و موافق ایران تقسیم نمود که این نشان دهنده ارتقاء جایگاه کشور ماست.

احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد که مناسبات ایران با کشورهای جهان با حل مسئله هسته ای به سرعت تغییر پیدا کند.

وی تصریح کرد: پس از دو گزارش مثبت البرادعی نهادهای اطلاعاتی آمریکا نیز مجبور شدند تا گزارش آژانس را تایید نموده و اعلام کنند که فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز است.

رئیس جمهور تحولات داخلی آمریکا و ایستادگی ملت ایران را دلیل اصلی چرخش آشکار آمریکا نسبت به مسئله هسته ای ایران عنوان کرد و اظهار داشت: به نظر بنده این تغییر جهت از طرف آمریکا کاری مثبت بود و ما نیزاین اقدام  دشمن در صورتی که کار اشتباهی را تصحیح کنند از آنان می پذیریم.

احمدی نژاد تصریح کرد: قطعنامه سوم در شرایط کنونی به هیچ عنوان نمی تواند موضوعیت داشته باشد، چرا که حرکات کنونی آنان نشان می دهد که از مواضع گذشته خود آنها عقب نشینی کرده اند لذا بسیار بعید می دانم که حاضر شوند شورای امنیت و خود را بار دیگر هزینه این کار نموده و آژانس را در این بین له کنند.

وی خاطر نشان کرد: بعد سیاسی قضیه هسته ای ایران تمام شده و به نفع مخالفان است که با ایران بر سر این قضیه همکاری کنند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: بنده از همان ابتدای پیگیری موضوع هسته ای ، پرونده ای را به رسمیت نشناختم و به همین علت هیچ گاه نگفتم پرنده هسته ای، بلکه اعلام کردم موضوع هسته ای.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود ضمن تعجب از رفتار برخی ها در قبال دولت گفت: به طور مثال آقای جلیلی برای مذاکره بر سر موضوع هسته ای با کسی که ایران هسته ای را نمی خواهد و بر نمی تابد ، مذاکره کرده و پس از این مذاکره آن آقا (سولانا) اعلام کرد در این مذاکره مأیوس شده است. حال از چه چیزی مایوس شده، مشخص است از امتیازگیری، اما برخی ها به جای پشتیبانی از جلیلی ، به او اعتراض کردند.

وی با تاکید براینکه برخی ها باید موضع خود را با ملت ایران مشخص کنند، گفت: بنده خاطره تلخی از این عده دارم. مواضع و رفتار این افراد و گروهها باید مشخص شود تا ملت ایران در جریان این مواضع قرار گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: این گونه نیست که این افراد فکر کنند یک احمدی نژاد مظلوم گیر آورده اند و می توانند به او فشار آورند. بنده از این گونه اقدامات مطلع هستم و روزی آنها را منتشر خواهم کرد تا مردم بدانند این عده چگونه در برابر دولت رفتار کرده اند.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه موضوع هسته ای ایران جای کوتاه آمده نیست، گفت: ملت ایران جز استفاده از حق خود در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای چیزی نمی خواهند.

وی افزود: بنده به عنوان نوکر ملت به چه حقی می توانم از این حقوق عدول کنم و بر آن پای نفشارم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در موضوع هسته ای برخی کشورها به دنبال کار سیاسی هستند اما ما مبنای حقوقی برای این کارهای سیاسی قائل نبوده و نیستیم. ما از همان ابتدا نیز نپذیرفتیم که کارمان اشتباه بوده است. البته این کشورها مقداری فشار بانکی به کشور وارد کرده اند اما ما در حال تدوین سیستم بانکی جامعی هستیم تا این سیستم را مستحکم تر کنیم.

 رئیس جمهور با رد برخی انتقادات نسبت به حضور خود در شورای همکاری خلیج فارس، آن را آغاز تحولی گسترده بین کشورهای حاشیه منطقه دانست و گفت: برخی دیپلماسی را نمی‌فهمند فقط ادعا دارند، اجلاس شورای همکاری خلیج فارس، اجلاس همراهی با ایران بود.

 دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان یکشنبه شب پس از خبر سراسری ساعت 21 از شبکه یک سیما در  یک گفتگوی زنده با مردم، درپاسخ به سئوالی درباره حضور خود در شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز گفت: بنده برخی مسائل سیاسی را نمی توانم اینجا بیان کنم چون منعکس شدن آن در مناسبات تاثیر می گذارد.

وی افزود: مردم ما می دانند که شورای همکاری کشورهای خلیج فارس به چه منظور شکل گرفت. همین که رئیس جمهور ایران در این اجلاس شرکت کرد ، موضوع مهمی است و حتی لازم نیست سخنی در آنجا بگوید. این حضور به معنای این است که مناسبات 27 ساله ایران با این کشورها متحول شده به طوری که دنیا نیز این موضوع را درک کرد.

رئیس قوه مجریه ضمن رد حضور خود در شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس بدون دعوتنامه کتبی گفت:  برخی دیپلماسی را نمی فهمند و فقط ادعای فهم آن را دارند. حضور بنده در این اجلاس به دعوت رسمی آنها صورت گرفت.

احمدی نژاد  گفت: این دعوت طوری بود که کاملا یک طرفه بود ، در گذشته برخی روسای دولت ها برای حضور در این اجلاس درخواست داده بودند اما به هر حال پذیرفته نشد.

وی فضای اجلاس مزبور را صمیمانه خواند و گفت: روسای دولت های حاشیه خلیج فارس در ملاقات های خصوصی که در حاشیه این اجلاس با بنده داشتند اعلام کردند که ما می خواهیم دوران جدیدی را با ایران آغاز کنیم.

احمدی نژاد با اشاره به بکارگیری خلیج عربی در بیانیه پایانی این اجلاس تصریح کرد: اصلا گیرم که آنها از لفظ خلیج عربی استفاده کرده باشند . مگر خلیج فارس همیشه خلیج فارس نیست. آیا می توان نام آن را عوض کرد.

وی با بیان اینکه رسانه های دنیا و رسانه های عربی حضور رئیس جمهوری ایران در این اجلاس را آغاز تحول گسترده بین کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران اعلام کردند، گفت: چرا عده ای این تحولات را متوجه نمی شوند. این عده بدانند که ما تحت تاثیر آنها قرا ر نمی گیریم. کنفرانس شورای همکاری خلیج فارس، همراهی با ایران بود.

رئیس جمهور با اشاره به بیانیه پایانی این اجلاس گفت: به طور معمول در پایان این اجلاس همواره بیانیه ای صادر می شود و در یکی دو بند روتین آن بحث جزایر سه گانه در خلیج فارس مطرح می شود که البته برای ما بار سیاسی نداشته است اما این بار بیانیه را به خاطر احترام به نماینده ملت ایران در اجلاس قرائت نکردند و در اختیار دبیرخانه اجلاس قرار دادند چون می خواهند در کنار ملت ایران قرار گیرند.

احمدی نژاد افزود: برخی دوستان ما با توجه به اقدامات دولت نهم در بالا بردن عزت ایران چگونه می خواهند ایران ، بالا تر از این برود.

رئیس قوه مجریه در پایان با اشاره به اینکه صبح فردا عازم سفر حج است ، گفت: ما کوتاه ترین زمان یعنی بین فواصل دوشنبه صبح تا جمعه عصر را برای انجام اعمال حج انتخاب کردیم.

وی خطاب به ملت ایران گفت: در دو سال و سه ماهی که دولت در خدمت مردم بود سعی کردیم کار کنیم و به اصلاح امور بپردازیم و جز این نیتی نداشتیم. تمام تلاش ما در جهت سرافرازی ملت ایران است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بنده به همه ملت ایران عشق می ورزم و از خیلی از مسائلی که پیش می آید، ناراحتم و غصه می خورم. اگر اشتباهی در کار بود و سستی ایجاد شد و در جایی که باید فریاد می زدیم و نزدیم و در جایی حرفی زدم که به ساحت ملت ایران آسیب وارد کرد، از همه مردم می خواهم که به بزرگواری خود بنده را ببخشند و حلالم کنند.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود ضمن حلال کردن کسانی که در کار دولت سنگ اندازی می کنند ، گفت: من همه را حلال کردم و انشاءالله ملت ایران نیز آنها را حلال خواهند کرد

 

 

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید