به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب ایران روشن خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, December 24, 2007

[ ...:::: ¯`•.¸¸¸.•` IRANROSHAN`•.¸¸¸.•`¯::::... ] Roshan Nameh 4 Dey Mah

 

 
 

 

 
 
 

 

 

 

به گروه شاد و بدون سانسور ایران روشن بپیوندید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

سلام

میخوام یک چیزی بگم..ولی نمیدونم چطوری؟...مشکل فیلتر گروه ایران روشن بطور کامل حل شد.

واقعا" خوشحالم و این خوشحالی را  مدیون کسانی هستم که واقعا" ظرف این 3 روز دلسوزانه کار کردند

اول از امید صادقی عزیز (P30HELP)  که با دانش و اطلاعات وسیعش کمک بزرگی برای حل این مشکل کرد، دوم از امیر حجوانی عزیز (مدیر گروه مارشال) که این 3 روز حسابی زحمت کشید...سوم دوستان عزیز توی مرکز فیلترینگ مخابرات که این مدت همکاری کردند و طبقه بندی گروه را بصورت موقت از حالت فیلتر درآوردند و از همه شما عزیزان که با ایمیل های خودتون حسابی انرژی دادید..

انشاءا.. ایران روشن همیشه روشن خواهد ماند

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan
 

 


اگر به كف بيني علاقه داشته باشيد لابد خطوط مربوط به ازدواج را هم در كف دست مي شناسيد. اين خطوط كه در تصوير فوق به رنگ قرمز نمايش داده شده اند، خطوطي افقي هستند كه در مرز ميان كف و پشت دست، بين انگشت كوچك تا خط قلب( خط مشكي ممتدي كه در پايين خطوط قرمز و موازي با آنها مي بينيد) قرار دارند.
تعداد اين خطوط قرمز، نمايشگر تعداد ماجراهاي جدي مربوط به ازدواج شماست كه ازيك خواستگاري جدي اما ناكام مانده تا نامزدي به هم خورده و ازدواج ها را شامل مي شود. اگر خط ازدواج در انتها( روي كف دست) به سمت پايين متمايل شود، به اين معني است كه شما بيشتر ازهمسرتان عمر خواهيد كرد و اگر به بالا متمايل باشد يعني هرگز ازدواج نخواهيد كرد!( در اين صورت مي توان آن را خط ترشيدگي ناميد!)

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

شرحش بر عهده خودتون
 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

باز هم یک تصویر ویژه از ابطحی معاون رئیس جمهور با فاطمه معتمد آریا

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

یک وقتهائی دانشجو بودیم چه حالی میکردیم

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

مالزی:مسیحیان از واژه الله استفاده نکنند!

واحد کنترل مطبوعات در وزارت امنیت کشور مالزی به یک هفته‌نامه کاتولیک کشور اعلام کرد که استفاده از واژه الله را در بخش زبان مالزیایی خود متوقف کند در غیر این صورت اجازه چاپ این نشریه متوقف و تجدید نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاري مهر ، چه دین یوسف یکی از مقامات ارشد واحد کنترل مطبوعات در وزارت امنیت کشور مالزی گفت: نشریه هرالد متعلق به کلیسای کاتولیک مالزی واژه الله را ترجمه کرده که این ترجمه نادرست است چرا که الله به خدای مسلمین اشاره دارد.

وی افزود: مسیحیان نمی توانند از واژه الله استفاده کنند این واژه تنها به مسلمانان تعلق دارد. الله تنها خدای مسلمانان است و این امر می تواند برای مردم مبهم تلقی شود. این هفته نامه باید از واژه " Tuhan" استفاده کند که عبارت کلی و ترجمه خداوند در زبان مالایایی است.

در مالزی که 60 درصد از 27 میلیون نفر جمعیت آن مسلمان هستند موضوعات دینی بسیار حساسیت برانگیز است. اقلیتهای چینی پیرو مسیحی، بودیسم این کشور 25 درصد جمعیت کشور را تشکیل داده و هندی ها که جمعیت مسلمان و مسیحی دارند نیز 10 درصد جمعیت قومی مالزی را به خود اختصاص داده اند.

هفته نامه کاتولیک هرالد با شمارگان 12 هزار نسخه به چهار زبان انگلیسی، مالایایی، ماندارین و تامیل منتشر می شود.

لارنس اندرو سردبیر هرالد گفت: استفاده از واژه الله در این نشریه با هدف اهانت به مسلمانان صورت نگرفته است. ما از انجیل الگوبرداری کرده ایم و انجیل مالایایی زبان از واژه الله به جای خداوند و " Tuhan" استفاده کرده است. ما در دعاهای روزانه در کلیسا و مراسم عشای ربانی به زبان مالایایی از واژه الله استفاده می کنیم.

این هفته نامه که 13 سال از تاریخ فعالیت آن می گذرد در حال مذاکره با مقامات برای تجدید اجازه چاپ خود است که تاریخ 31 دسامبر پایان می یابد.

چه دین یوسف گفت: مسیحیان هنگام نیایش به زبان انگلیسی از واژه الله استفاده نمی کنند بنابراین زمانی که به زبان مالایی نوشته یا دعا می کنند نیز نباید از واژه الله استفاده کنند

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

عکس از نشنال جئوگرافیک National Geographic بوده و مردی را در حال ریاضت نشان می دهد .این فرد با استفاده از تکنیک های یوگا در حال کنترل تنفس خویش است

 

[indian-holy-man-110326-sw.jpg]

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

چاقوکشی مادی بیبی بیسی حاجی اندونزیایی در چند قدمی کعبه به زخمی شدن 3 تن از زائران خانه خدا منجر شد.
نیروهای امنیتی مسجدالحرام اعلام کردند:بیسی حاجی اندونزیایی پس از آنکه چاقویي را در میان لباس احرامش پنهان کرده بود در طواف خانه خدا اقدام به بیرون آوردن آن مجروح کردن دو حاجي هندوستاني كرد.
نیروهای امنيتي همچنین تصریح کردند كه وي پس از دستگيري به بازداشتگاه ریاض جهت انجام تحقیقات و بازپرسی منتقل شد.
عبدالمحسن المیمان سخنگوی نیروهای پلیس مکه در این باره گفت: مجروحان مذکور نیز سریعا به بیمارستان منتقل شده و تاکنون یکی از این افراد وی را بخشیده و از حق خود گذشته است.

برخی از منابع امنیتی مکه دلیل چاقو کشی اين حاجي 49 ساله اندونزيايي را اختلات روانی شدید عنوان کردند.
یاد آوری می شود، هرگونه نزاع و دشمنی و ریختن خون در مسجدالحرام و به ویژه در ایام حج حرام است بطوریکه در زمان احرام حاجيان حق كشتن حشره ای را هم ندارند.

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

در حاشیه دیدار امروز پرسپولیس

تبریک به همه استقلالی های عزیز، بالاخره طلسم شانس پرسپولیس شکسته شد

در اثر درگيري بين تماشاگران يك هوادار همداني تيم پاس بر اثر جراحات راهي بيمارستان شد.
*عده‌اي از هواداران پرسپوليس پس از دريافت گل سوم به شعار دادن عليه تيم پرسپوليس پرداختند.
* به خاطر حساسيت بازي امروز 4 خيابان منتهي به ورزشگاه قدس همدان توسط يگان ويژه بشدت كنترل مي‌شد.
* پس از شكست پرسپوليس مسئولان استان خصوصاً مديرعامل پاس به شادي پرداخته و عنوان مي‌كرد بايد با گلهاي بيشتري اين تيم را شكست مي‌داديم.
* يك منبع آگاه به خبرنگار فارس گفت به اهتمال زياد استاندار همدان پاداش خوبي براي بازيكنان تيم در نظر خواهد گرفت.
*از اين بازي خبرنگاران و عكاسان زيادي زيادي استقبال كردند.
* پس از پايان بازي افشين قطبي به جر و بحث لفضي با نيكبخت و 3 بازيكن اخراجي ديگر پرداخت.
*علي‌رغم شكست، قطبي مدعي بود كه پاس را مي‌توانستيم شكست دهيم.
* تا يك ساعت پس از بازي هواداران تيم پاس به شادي و پايكوبي پرداختند.
* بيش از 2 هزار تماشاگر نتوانستند اين بازي را به طور مستقيم مشاهده كنند و پشت درب ورزشگاه ماندند.
* علي‌رغم تمهيدات انديشيده شده باز هم شاهد فروش بليط به صورت آزاد تا قيمت 20 هزار تومان بوديم.
* در جايگاه تماشاگران تنها حدود 200 تا 300 تماشاگر طرفدار پرسپوليس بودند و مابقي ورزشگاه يكجا تيم پاس را تشويق مي‌كردند.
* بگوويچ با حرارت خاصي در مصاحبه مطبوعاتي سخن مي‌گفت و اظهار داشت: هيچ تيم ليگ برتري مثل پاس نتوانسته تاكنون اين تيم را شكست دهد.
* افشين قطبي در مصاحبه مطبوعاتي گفت: اين شكست براي ما يك ويتامين بود

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

بر اساس گزارش تازه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ايران سرانه مصرف نوشابه هاي گاز دار مردم ايران بيش از 4 برابر مردم دنياست اين در حاليست كه سرانه مصرف لبنيات در ايران يك سوم استاندارد جهاني است

به نظر مي رسد اينكه 25 درصد كودكان ايراني به نوعي به سوء تغذيه دچارند، با موضوع مصرف بيش از حد نوشابه و پفك و مصرف كم لبنيات و شير بي ارتباط نباشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، در بيست سال اخير مصرف نوشابه هاي گازدار 20 درصد افزايش داشته در حاليكه در همين مدت ميزان مصرف لبنيات تنها يك دهم درصد رشد داشته است.

بر اساس آمار رسمي وزارت بهداشت، 90 درصد كودكان 24 ماهه تا 12 ساله ايراني روزانه دست كم يك بار پفك و نوشابه خورده اند .

تعداد كارخانه هاي توليد انواع و اقسام نوشابه هاي گاز دار و پفك در چند سال اخير در ايران افزايش قابل ملاحظه اي داشته و تبليغات تلويزيوني زياد اين محصولات، خود گواه اين افزايش توليد است.

اين در حاليست كه متخصصان تغذيه و پزشكان همواره مردم به ويژه كودكان را از خوردن بيش از حد نوشابه و پفك منع مي كنند.

طناز راعي كارشناس تغذيه در اين باره مي گويد ايراني ها كودكان خود را به خوردن آنچه اصطلاحا به آن "هله هوله" گفته مي شود عادت مي دهند در حالي كه مي توانند به سادگي ميوه، سبزي و حتي انواع و اقسام مغزها مانند گردو و بادام و فندق را جايگزين اين عادت غذايي كنند.

خانم راعي مي گويد پفك و نوشابه و شكلات و آب نبات ضررهاي جبران ناپذيري به سلامت كودكان در حال رشد ما وارد مي كند كه اگر همه از اين مضرات آگاهي داشتند محال بود چنين ظلمي را در حق عزيزانشان مرتكب شوند.

اين كارشناس تغذيه آمار سوء تغذيه 25 درصد از كودكان ايراني را نتيجه بي توجهي متوليان امور توليد، تبليغ اين كالاها و درنهايت والدين بچه ها مي داند.

خانم راعي وسواس به خرج دادن در اين مورد را نيز را رد مي كند و مي گويد: اگر اجازه ندهيم بچه ها به خواركي هايي از اين دست لب بزنند و با وسواس با آنها برخورد كنيم، ميل به خوردن اين مواد غذايي در آنها تقويت مي شود پس اينكه فرهنگ استفاده زياد و مداوم اين محصولات را ايجاد نكنيم كافيست

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

هر شب با یک استاد

استاد حسین قوامی

استاد « حسین قوامی » در سال ۱۲۸۸ خورشیدی زمانی که موسیقی فراگیر نشده بود و بین مردم و موسیقی دیوار بلندی بود ، در تهران به دنیا آمد .        

      خانواده قوامی در همسایگی یکی از اساتید برجسته ی موسیقی یعنی « حسین خان اسماعیل زاده»  (استاد اساتیدی چون صبا ، مرتضی محجوبی ، رضا محجوبی و حسین یا حقی ) بودند و همین آغاز آشنایی حسین قوامی با موسیقی بود. . حسین خان اسماعیل زاده وقتی صدای حسین قوامی را شنید ، از پدرش خواست تا به حسین موسیقی بیاموزد. پدر که دید درستی نسبت به موسیقی نداشت مخالفت کرد ولی حسین قوامی با تشویق های  استادش  و کپی برداری از صفحات آن زمان به آموختن پرداخت تا زمانی که به خواست  خود نزد استاد « عبدالله حجازی » برای ادامه آموزش رفت ؛ و دیری نپایید به رادیو دعوت شد و از سال ۱۳۲۵ همکاری اش با رادیو آغاز گردید و ۲۹ سال ادامه داشت.  در این دوران او با موسیقی دانانی چون « مجید وفادار» ، « حمید وفادار » ،« تجویدی » و «علی صالحی » همکاری داشته . او به مدت  شش ماه با نام « ناشناس» آواز خواند تا اینکه استاد روح الله خالقی نام« فاخته » را برای ایشان برگزید .حسین قوامی در کنارآموزش هنر وارد مدرسه نظامی شد و به درجه سرهنگی رسید.

      از شاهکار های این استاد می توان به سرگشته ( شعر از سایه و آهنگ از همایون خرم ) و جوانی ( شعر از نواب صفا و آهنگ از حسین یا حقی )اشاره کرد که خود ایشان هم این دو اثر را بیشتر از بقیه ی آثارش دوست می داشت.

استاد حسین قوامی در سال ۱۳۶۸ در تهران چشم از جهان فروبست

شبی که آواز نی تو شنیدم ، چو آهوی تشنه پی تو دویدم

دوان دوان تا لب چشمه رسیدم ، نشانه ای از نی و نغمه ندیدم

تو ای پری کجایی ، که رخ نمی نمایی                         

از آن بهشت پنهان ، دری نمی گشایی

من همه جا پی تو گشته ام ، از مه و مهر نشان گرفته ام

بوی تو را ز گل شنیده ام ، دامن گل از آن گرفته ام

تو ای پری کجایی ، که رخ نمی نمایی

دل من سر گشته ی توست ، نفسم آغشته ی توست

به باغ رویا ها چو گلت بویم ،در آب و آیینه چو مهت جویم

تو ای پری کجایی

در این شب یلدا ز پی ات پویم ، به خواب و بیداری سخنت گویم

تو ای پری کجایی

مه و ستاره درد من می دانند ، که مهچو من پی تو سرگردانند

شبی کنار چشمه پیدا شو ، میان اشک من چو گل وا شو

تو ای پری کجایی ، که رخ نمی نمایی

از آن بهشت پنهان  ، دری نمی گشایی

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

مدل برگزیده امشب

مدل برگزیده جوانان

 

 

 

 

 

 

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 
     

  

 

 

 
 
 
 

 

 

 

__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive