به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب ایران روشن خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, February 16, 2008

[..:: IRANROSHAN ::..] Roshan Nameh 28 Bahman Mah

 
 
 
 

 

 

 

به گروه شاد و بدون سانسور ایران روشن بپیوندید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

گاهی از یاد خیلی چیزها اشک میریزم
به یاد خدایی که در اوج خداییش تنهاست
به یاد خدایی که در اوج عظمتش نمیپرستندش
به یاد شیطانی که در اوج شیطنتش خیلی ها دنبال می دوند
به یاد بنده ای که در اوج بنده ایش احساس خدایی میکند
به یاد گناهی که در اوج لذتش تباهمان می کند
به یاد عبادتی که در اوج مقامش انجامش نمی دهیم
به یاد توانایی که در اوج تواناییش خدایش را فراموش می کند
به یاد ناتوانی که در اوج ناتوانیش خدا را دارد
به یاد عاشقی که در اوج عشقش رها می شود و تنها
 کاش این یاد ها نبود

 

29 بهمن ماه، روز باستانی عشق بر همه شما مبارک باد

 

 

 

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

 

غضنفر ساعت سه نصفه شب مست و پاتيل ميرسه در خونه، هركار ميكرده نميتونسته كليد رو بكنه تو قفل در. خلاصه اونقدر سر و صدا ميكنه تا زنش بيدار ميشه، ازون بالا داد ميزنه: اصغر اقا كليد بندازم؟! تركه ميگه: نه بابا كليد دارم، سوراخ بنداز!

 

يه بار يه خيارو خيارشورباهم ميرفتند يه نفر از خياره ميپرسه اين كيه باها ت ميگه خواهرمه ترشيده

 

غضنفر 1000 تومني ميندازه صدقه هر كي از اونجا رد ميشه ميگه :زحمت نكشيد من حساب كردم!!!!

 

غضنفر شب عروسیش نمیدونست به زنش چی بگه ،میگه بابا مامانت میدونن اینجایی؟

 

غضنفر داشته تو خيابون مي رفته يه دفعه يكي از پشت سر ميزنه پس كلش ميگه بگو بينم واقعا زدي يا شوخي كردي.... يارو ميگه نخير خيلي هم واقعي زدم ... غضنفر ميگه خب خيالم راحت شد چون من از شوخي خوشم نمياد

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

خطای چشم

این دو مربع کاملا" هم رنگ هستند، باور ندارید؟

 

 

 

 

 

 

ابداع زباني جديد در مترو تهران

ابداع زباني جديد در مترو تهران باعث تعجب بسياري از مسافران خارجي و خنده و تمسخر مسافران داخلي شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، مترو تهران پس از مدت‌ها سرانجام اعلام ايستگاه در قطارها را دو زبانه كرده و علاوه بر زبان فارسي ايستگاه‌ها به زبان انگليسي نيز به مسافران اعلام مي‌شود.
اين اقدام مترو ‌علاوه بر اينكه باعث خنده مسافران داخلي مي‌شود تأثير مناسبي را نيز بر مسافران خارجي احتمالي مترو تهران نخواهد داشت.
گوينده ايستگاه‌ها، بعد از اعلام فارسي نام ايستگاه بعد، آن را به زبان انگليسي هم اعلام مي‌كند كه دقيقاً همان كلمات فارسي بوده و تنها عنوان «Next Station» به معني ايستگاه بعد را به اول آن اضافه مي‌كند. به طور نمونه «ايستگاه بعد دانشگاه امام علي(ع)» با عنوان انگليسي «Next station دانشگاه امام علي» خوانده شده و يا «ايستگاه بعد ميدان هفت‌تير» با نام «Next station ميدان هفت‌تير» معرفي مي‌شود‌.
اين در حالي است كه اين امكانات براي مسافران خارجي راه‌اندازي شده و اين دسته نيز درك كاملي را از معني دانشگاه امام علي در زبان خود نداشته و بيش‌تر انتظار دارند كه در نمونه‌هاي بالا با عناويني مانند «Imam Ali university» و يا « Haft-e-tir Square» روبه‌رو شوند.
در عين حال پيام خوشامدگويي مترو به مردم نيز به زبان انگليسي كاملاً اشتباه بوده و باعث خنده مسافران مطلع و آگاه مي‌شود، به اين ترتيب كه پس از خوشامدگويي به زبان فارسي گوينده مي‌گويد: «Tehran metro welcoming you» در صورتي كه اين جمله از نظر دستوري اشتباه بوده و اگر با كمي اغماض از لحاظ ترجمه لفظ به لفظ بخواهيم همين جمله را به كار ببريم صحيح آن :«Tehran metro welcomes you» است و در صورتي كه بخواهيم جمله صحيح‌تري را استفاده كنيم بايد از جمله :« Welcome to tehran subway system» يا «Welcome to tehran subway Network» استفاده كنيم.
راهنمايي مسافران براي استفاده از مسيرهاي ديگر نيز با مشكلات زيادي روبه‌روست كه نشان مي‌دهد به هيچ وجه اين جملات به زبان انگليسي از طرف فردي آگاه جمله‌بندي نشده و ترجمه لفظ به لفظي خنده‌دار از زبان فارسي را ايجاد كرده است، كه به گونه‌اي مي‌توان آن را زباني جديد و مخلوطي از زبان‌هاي فارسي و انگليسي دانست كه مي‌تواند تأثيرات نامناسبي را بر مسافران خارجي داشته باشد.

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

 

این هم یک کیوسک که آکواریوم شده

 

 

 

 

 ماموران پليس استان تهران، نقشه دختر جواني را که قصد داشت پسر مورد علاقه اش را در روز تولدش به قتل برساند، دستگير کردند.به گزارش خبرنگار ما، دختر جواني که به اتهام فرار از خانه تحت تعقيب قرار گرفته بود، بعد از مدت ها راز شکست عشقي اش را براي پليس فاش کرد و گفت که چطور از خانه فرار کرده تا بتواند رضا پسر مورد علاقه اش را به قتل برساند.اوايل بهمن ماه سال جاري مردي به پليس استان تهران خبر داد که دخترش ساناز از مدرسه ربوده شده و ديگر خبري از او نيست.در حالي که پليس تحقيقات گسترده يي را براي دستگيري دختر جوان آغاز کرده بود، مشخص شد اين دختر ربوده نشده بلکه خود فرار کرده و پس از فرار با چندين مرد ارتباط داشته است.سرانجام بعد از گذشت 20 روز پليس ردپاي ساناز را در گوهردشت کرج پيدا کرد و متوجه شد او در خانه مردي جوان سکونت دارد. به اين ترتيب ماموران موفق شدند ساناز را دستگير کنند.

دختر 17 ساله ابتدا سعي مي کرد خود را فرد ديگري معرفي کند و مدعي بود نامش ساناز نيست اما وقتي از سوي اقوامش مورد شناسايي قرار گرفت گفت؛ زماني تصميم گرفتم از خانه فرار کنم که رضا به من خيانت کرد. او پسر جواني بود که من عاشقش بودم و با تمام وجودم برايش فداکاري مي کردم. اما او مرا به خاطر دختر ديگري رها کرد. براي اينکه از رضا انتقام بگيرم، تصميم گرفتم او را بکشم. اين يک تصميم قطعي بود و براي عملي کردنش بايد از خانه فرار مي کردم. يک روز بعد از مدرسه ديگر به خانه برنگشتم. بعد از فرار در جاده چالوس با مردي آشنا شدم. او همسر داشت اما حاضر شد به من سرپناهي بدهد. سه روز در خانه اش بودم و بعد از او جدا شدم. تنها و آواره بودم. اين آوارگي کار دستم داد و در ساوه مورد تعرض قرار گرفتم. همين امر کينه مرا نسبت به رضا که مسبب بدبختي ام بود بيشتر مي کرد. تا اينکه با پسري به نام محسن در گوهردشت آشنا شدم. ماجراي زندگي ام را برايش تعريف کردم. محسن به من گفت کمک مي کند از رضا انتقام بگيرم. بعد مرا به خانه دوستش مسعود برد. قرار شد ما درست در روز تولد رضا به سراغش برويم و او را به قتل برسانيم.

ساناز ادامه داد؛ چند روز بيشتر به انتقام گيري نمانده بود که پليس مرا دستگير کرد. من مي خواستم روزي که رضا به دنيا آمده، او را بکشم چون درست در همان روز با هم آشنا شده بوديم و مي خواستم با اين کار عشق مان را هم در همان روز بکشم.ماموران پليس استان تهران پس از دستگيري ساناز، مسعود و محسن را هم براي تحقيقات بيشتر بازداشت کردند و بررسي ها در اين خصوص ادامه دارد.
 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

ساخت مجموعه‌های ویژه نوروز در شبكه‌های مختلف سیما آغاز شده و رقابت طنز سازان و بازیگران طنز بزرگ تلویزیون مانند مهران مدیری، جواد رضویان، رامبد جوان و ... ادامه دارد. امسال شبكه‌های اول، دوم، سوم و تهران سیما برای ایام نوروز سریال‌هایی با مضمون طنز تدارك دیده‌اند و رقابت برای جذب مخاطبان نوروزی آغاز شده است.
بنابر گزارش فارس، سریال‌های نوروز ۸۷ به كارگردانی افرادی چون مهران مدیری، جواد رضویان، محمد حسین لطیفی، رامبد جوان، سیروس مقدم و ... در حال ساخت است كه در ادامه آخرین روند تولید هر كدام از آنها ارائه می‌شود:


● «پیامك از دیار باقی»

سریال «پیامك از دیار باقی» به كارگردانی «سیروس مقدم» مراحل ابتدای تولید خود را می‌گذراند و اواسط بهمن در تهران كلید خورده است.
سید امیر سیدزاده تهیه كنندگی «پیامك از دیار باقی» را برعهده دارد و بازیگرانی چون محمدرضا شریفی‌نیا، حمید لولایی، رضا شفیعی‌جم، ‌رامین ناصرنصیر، افسانه بایگان، مهرانه مهین‌ترابی، رامین راستاد، محسن قاضی مرادی و نادر سلیمانی در آن بازی می‌كنند.
این مجموعه تلویزیونی در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبكه اول سیما تولید می‌شود و داستان‌های آن توسط «محسن طنابنده» و «سعید آقاخانی» نوشته شده و از حال و هوای طنز برخوردار است.
تهیه كننده این مجموعه كه پیش از این «SMS از دیار باقی» نام داشت، گفت: تا به حال درصد بسیار كمی از كار تصویربرداری انجام شده و گروه در حال تصویربرداری بخش‌های مربوط به كابوس و روح در خیابان‌ها هستند و با توجه به اینكه انتخاب بازیگران هنوز ادامه دارد، كار تصویربرداری بخش‌های اصلی را آغاز نكرده‌ایم.
داستان «پیامك از دیار باقی» در باره فردی به نام منصور سیم‌خواه است كه برای گردآوری ثروت با توسل به كارهای مختلف از مردم پول می‌گیرد. اما پس از مدتی با دستیابی به سودی سرشار تصمیم می‌گیرد از انجام تعهدات خود سرباز زده و با همدستی اعضای خانواده‌اش به خارج از كشور فرار كند، تا اینكه....
«سیروس مقدم» بیشتر تجربه ساخت درام‌های اجتماعی مانند «نرگس»، «اغماء»، «مسافر»، «ریحانه»، «دریایی‌ها»، «پلیس جوان» و ... را دارد و سریال «پیامك از دیار باقی» اولین اثر او در ژانر طنز محسوب می‌شود.

● «سه در چهار»

مجموعه تلویزیونی «سه در چهار» مجموعه دیگری به كارگردانی «محمد حسین لطیفی» است كه آن هم در شبكه اول سیما تولید می‌شود. البته خلاف سریال «پیامك از دیار باقی» این مجموعه روزهای پایانی تصویر برداری خود را می‌گذراند و به زودی كار ساخت آن تمام می‌شود.
حسن روستایی تهیه كننده مجموعه تلویزیونی «سه در چهار» آخرین جزئیات این سریال گفت: تصویر برداری مجموعه «سه در چهار» روزهای پایانی خود را می‌گذراند و تا پایان بهمن‌ماه تمام می‌شود.
وی افزود: تا به حال مونتاژ ۵ قسمت آن توسط «رضا مطهری» به پایان رسیده و مجموعه تا اواسط اسفندماه به طور كامل به شبكه اول تحویل داده خواهد شد.
وی در ادامه درباره زمان پخش مجموعه نیز گفت: قبلا روی پخش این مجموعه در نوروز صحبت كرده بودیم و در حال حاضر نیز به دلیل آماده بودن این مجموعه، احتمال پخش آن در نوروز قوت گرفته است.
وی در ادامه گفت: این مجموعه در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساخته می‌شود و در صورت قطعی شدن زمان پخش، مجموعه سه در چهار از روز اول فروردین ماه به روی آنتن رفته و پخش آن تا اواخر ماه ادامه خواهد داشت.
او درباره داستان این مجموعه نیز گفت: از آنجائی‌ كه این كار برای گروه خانواده و اهداف و سرفصل‌های آن انجام می‌شود، قصه سریال خانوادگی است و قالبی طنز دارد.
روستایی اظهار داشت: «سه در چهار» داستان دو خانواده است كه در زندگی خود دچار مشكلات اقتصادی و اجتماعی می‌شوند. در این خانواده، پدرها با یكدیگر باجناق هستند اما سعی ما این است كه از داستان‌های تكراری باجناق‌ها دوری كنیم و با نگاه به یك خانواده با ویژگی ایرانی، این سریال را می‌سازیم.
وی افزود: ما قصد داریم بیكاری در خانواده‌ها به چالش بكشیم و روحیه كار و كارآفرینی را در خانواده‌ها تقویت كنیم. در حقیقت این دو خانواده در مواجهه با مشكلات، دچار پوست‌اندازی شده‌اند، به مرحله جدید‌تری از زندگی خود وارد می‌شوند و دیدگاه متفاوتی پیدا می‌كنند.
در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی چون محمد كاسبی، مهران رجبی، علی صادقی، شهره لرستانی، اشكان اشتیاقی، نادیا دلدار گلچین، مریم سلطانی، شمسی فضل‌اللی و مجید صالحی ایفای نقش می‌كنند.
مجموعه «سه در چهار» نیز اولین اثر طنز «محمد حسین لطیفی» به شمار می‌رود كه آن را به كمك «مجید صالحی» و «رضا عطاران» می‌سازد.
علیرضا برازش مدیر شبكه اول سیما درباره اینكه در نهایت كدام یك از این دو سریال در ایام نوروز پخش خواهند شد، گفت: فعلا این دو مجموعه مراحل ساخت خود را می‌گذرانند و هر كدام كه زودتر آماده شود به حتم پخش خواهد شد..
وی در پاسخ به این سئوال كه با توجه به این نكته، احتمال پخش سریال «سه در چهار» بیشتر خواهد بود، گفت:‌هنوز هیچ چیز مشخص نیست، در نهایت هر دو سریال را در كفه می‌گذاریم و هر كدام را كه احساس كنیم بیشتر به نفع مخاطب است و او را اقناع می‌كند، پخش خواهیم كرد.

● «جاده در دست تعمیر است»
مجموعه تلویزیونی «جاده در دست تعمیر است» سریالی آموزشی است و به دلیل اینكه پخش آن از اواخر اسفندماه آغاز و اوایل فروردین به پایان می رسد، كاری نیمه نوروزی محسوب می‌شود.
«حسین تبریزی» كارگردان این اثر است و «رضا ابراهیمی» با مشاركت معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تهیه كنندگی آن را بر عهده دارد.
«جاده در دست تعمیر است» در ۱۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای با طرحی از «مهدی سعادت‌پور» و «علی مشهدی» ساخته خواهد شد و داستان‌ها به سرپرستی «سعید آقاخانی» نوشته شده است.
بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی، ابوالفضل پورعرب، رضا توكلی، مریم امیرجلالی، كیومرث ملك‌مطیعی، لاله صبوری، سحر زكریا و كیانوش گرامی بازیگرانی هستند كه در این سریال كه از ۲۰ اسفندماه تا ۵ فروردین ماه پخش خواهد شد، حضور دارند.
در این مجموعه شاهد داستان‌های اجتماعی مرسوم و عامه‌پسند خواهیم بود كه در بستری شیرین و با رگه‌هایی از طنز روایت خواهد شد.
حسین تبریزی قصد داشت این مجموعه را در تهران و برخی شهرهای شمالی كشور به تصویر بكشد كه به دلیل شرایط متغیر آب و هوایی از این تصمیم منصرف شده و صحنه‌های مربوط به شمال كشور را از طریق بازسازی در تهران تصویر برداری خواهد كرد.
سایر عوامل مجموعه تلویزیونی «جاده در دست تعمیر است» عبارتند از: مدیر تصویربرداری: علی عالمی، صدابرداران: علیرضا افخمی و امیر بهره‌ور، طراح گریم: محمد رضا قومی، طراح صحنه و لباس: كیوان ذوالفقاری و مدیر تولید: محسن دانشور.

● «نشانی»
مجموعه تلویزیونی «نشانی» به كارگردانی «رامبد جوان» كه یكی از بازیگران مطرح و پر طرفدار طنز محسوب می‌شود، در حال ساخت است و در ایام نوروز از شبكه دو سیما پخش خواهد شد.
بنابر گفته مجید اوجی تهیه‌كننده اثر،‌ تا به حال ۶۰ درصد از مرحله تصویربرداری سپری شده و «سیامك مهماندوست» تدوین آن را برعهده دارد.
موسیقی این اثر توسط «امید كرامتی» ساخته می‌شود و داوود رشیدی، رامبد جوان، پروانه معصومی، آتنه فقیه نصیری، فقیه سلطانی، فلورا سام، امیر حسین صدیق، كورش تهامی، برزو ارجمند، پرویز پورحسینی و مرضیه برومند در این مجموعه كه داستان آن توسط «فلورا سام» نوشته شده بازی می‌كنند.
داستان «نشانی» كه در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای پخش از شبكه دو سیما ساخته می‌شود، درباره دختری به نام لیلاست كه در پی ورشكستگی شركت عمه‌اش در خارج از كشور به ایران باز می‌گردد تا صندوقچه عمه خود را كه پنهانش كرده، بیابد.
تهیه كننده این مجموعه همچنین گفت: «نشانی» باید برای پخش در ایام نوروز ۸۷ آماده شود و ما هم به گونه‌ای برنامه‌ریزی كرده‌ایم كه زمان كم نیاید ولی بارندگی‌های اخیر و شرایط آب و هوایی، به گونه‌ای شد كه برنامه‌ریزی ما كمی به هم بریزد و برای به‌دست آوردن نظم سابق فشار بیشتری به گروه وارد شد.
سریال «نشانی» در اوایل مراحل تولید «خانه دوست كجاست؟» نام داشت كه در ادامه با نظر سازندگان نام آن تغییر یافت.

● «مرد هزار چهره»
مهران مدیری امسال قصد دارد با مجموعه تلویزیونی «مرد هزار چهره» به تلویزیون بیاید.
این سریال برای شبكه سوم سیما ساخته می‌شود و بازیگرانی چون سیامك انصاری، هادی كاظمی، شقایق دهقان، بهنوش بختیاری، الیكا عبدالرزاقی، پژمان بازغی، علیرضا خمسه، جواد رضویان در آن قطعی شده و البته بازیگران سرشناس دیگری هم در این مجموعه بازی می‌كنند كه در این مقطع به درخواست روابط عمومی پروژه از اعلام نام آنها صرف‌نظر می‌كنیم.
داستان‌های این مجموعه كه قرار است از شبكه سوم سیما پخش شود توسط «محراب قاسم‌خانی» و «پیمان قاسم‌خانی» نوشته شده و لوكیشن‌های اصلی آن نیز درخیابان ملاصدرای تهران هستند.
این مجموعه جدید در ۱۵قسمت به تهیه كنندگی برادران «آقاگلیان» ساخته می‌شود و «مهران مدیری» در آن نقش اول را بازی خواهد كرد.
داستان‌های این مجموعه جدید كه به صورت اپیزودیك ساخته خواهد شد، به هم پیوسته است و بازیگران این بار در داستان‌ها حضوری كوتاه خواهند داشت و قصه این مجموعه تلویزیونی درباره فردی است كه بی‌گناه به كلاهبرداری متهم می‌شود و به دلیل این اتهام هربار درگیر ماجرایی تازه می‌شود.
فضای كار جدید «مهران مدیری» آپارتمانی است و داستان آن هیچ شباهتی به كارهای قبلی او ندارد.
مرتضی میرباقری معاون سیما درباره این سریال گفت: كار مهران مدیری در حال جلو رفتن است. بخش‌هایی از راف كات‌های آن را هم دیده‌ایم و در صورت آماده شدن، یكی از سریال‌های موفق ما در نوروز خواهد بود.
وی در ادامه گفت: شرایط ما برای كارهای نوروزی عبارت است از اینكه سازندگان باید تا ۲۰ اسفندماه كارشان را نهایی كنند و صورتی از نهایی شده آن را ارائه دهند تا هم خودشان راحت باشند و گروه دچار مشكل نشود و هم مخاطبان با دغدغه كمتری كار را دنبال كنند.

● «قرارگاه مسكونی»

مجموعه تلویزیونی «قرارگاه مسكونی» به كارگردانی «جواد رضویان» ساخته شده و اولین ساخته او كه یكی از شاخص‌ترین بازیگران طنز به شمار می‌رود، در مقام كارگردان محسوب می‌شود.
این مجموعه قرار بود نوروز سال ۸۶ از شبكه اول سیما پخش شود كه بنابر نظر مدیران، پخش آن به تعویق افتاد و امسال نیز از شبكه تهران پخش خواهد شد.
تحقیق و نگارش قرارگاه مسكونی را «علیرضا محمودی» انجام داده و موضوع آن درباره تعدادی سرباز در یك قرارگاه است كه برای تعطیلات ایام نوروز تصمیم دارند به مرخصی بروند ولی با مشكلاتی رو به رو می‌شوند كه این مشكلات دست‌مایه اصلی ساخت این مجموعه است.
در قرارگاه مسكونی كه در ۱۴ قسمت ساخته شده، بازیگرانی چون مهران غفوریان، یوسف تیموری، مهران رجبی، یوسف صیادی، علی صادقی و جواد رضویان بازی كرده‌اند.
جواد رضویان درباره پخش این مجموعه گفت: خوشحالم كه سر انجام وضعیت پخش این مجموعه مشخص شد و مخاطبان می توانند در نوروز آن را ببینند.
وی افزود: ما برای ساخت این مجموعه سختی‌های بسیاری متحمل شدیم و امیدوارم بینندگان با آن ارتباط برقرار كرده و از دیدنش لذت ببرند

 

 

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 
     

  

 

 

 
 
 
 

 

 

 

__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive