به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب ایران روشن خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, February 22, 2008

[..:: IRANROSHAN ::..] Roshan Nameh 4 Esfand Mah

 
 
 
 

 

 

 

به گروه شاد و بدون سانسور ایران روشن بپیوندید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

در زندگي باران نباش كه فكر كنند خودت را با منت به شيشه ميكوبي ؛ ابر باش تا منتظرت باشند كه بيایی

 

مریم maryam_m12420@yahoo.com نوشته :

با سلام من امروز ایمیل شما را مبنی بر دعا برای سمانه روشنی خواندم و خداوند در قلبم گذاشت که در جلسات پنج شنبه در کلیسا در قسمت دعا و شفاعت برای سمانه دعا کنیم وایمان دارم که عیسی مسیح دعای ما رامیشنود و همانطور که در انجیل می خوانیم که او دختر مرده ای را زنده کرد ایمان دارم که امروز سمانه هم بر خواد خواست این قسمتی از انجیل متی است که در این مورد نوشته شده. ( در همان حال که عيسی آين سخنان را برای آنان بيان می کرد ، يکی از رئيسان نزد وی آمد و در برابرش زانو زد و گفت : دخترم هم اکنون مرد . با اين حال بيا و دست خود را بر او بگذار که زنده خواهد شد . 19 عيسی برخاست و به اتفاق شاگردان خود با او رفت . 20 در همان هنگام ، زنی که دوازده سال از خونريزی رنج می برد ، از پشت سر به عيسی نزديک شد و لبه ردای او را لمس کرد . 21 او با خود گفته بود اگر حتی به ردايش دست بزنم ، شفا خواهم يافت . 22 عيسی برگشته ، او را ديد و فرمود : دخترم ، دل قوی دار ، ايمانت تو را شفا داده است . از آن ساعت ، زن شفا يافت . 23 هنگامی که عيسی وارد خانه آن رئيس شد و نوحه گران و کسانی را ديد که شيون می کردند ، 24 فرمود : بيرون برويد . دختر نمرده بلکه در خواب است اما آنان به او خنديدند . 25 چون مردم را بيرون کردند ، عيسی داخل شد و دست دختر را گرفت و او برخاست . 26 خبر اين واقعه در سراسر آن ناحيه پخش شد . ) و عیسی مسیح در قسمت دیگر میگوید بخواهيد ، که به شما داده خواهد شد ؛ بجوييد ، که خواهيد يافت ؛ بکوبيد ، که در به رويتان گشوده خواهد شد . 8 زيرا هر که بخواهد ، به دست آورده و هر که بجويد ، يابد و هر که بکوبد ، در به رويش گشوده شود . 9 کدام يک از شما اگر پسرش از او نان بخواهد ، سنگی به او می دهد ؟ 10 يا اگر ماهی بخواهد ، ماری به او می بخشد ؟ 11 حال اگر شما با همه بدسيرتی تان ، می دانيد که بايد به فرزندان خود هدايای نيکو بدهيد ، چقدر بيشتر پدر شما که در آسمان است به آنان که از او بخواهند هدايای نيکو خواهد بخشيد . ما هم از عیسی مسیح خواستیم و ایمان داریم که سمانه بر میخیزد چرا که عیسی مسیح گفت بر حسب ایمانت دریافت خواهی کرد. آمین

 

یوسف yousof_blc208@yahoo.com نوشته: خطوط را رها خواهم کرد و همچنین شمارش اعداد را رها خواهم کرد و از میان شکلهای هندسی محدود به پهنه های حسی وسعت پناه خواهم برد من عریانم عریانم عریانم مثل سکوتهای میان کلام های محبت عریانم و زخم های من همه از عشق است از عشق عشق عشق من این جزیره سرگردان را از انقلاب اقیانوس و انفجار کوه گذر داده ام و تکه تکه شدن راز آن وجود متحدی بود که از حقیرترین ذره هایش آفتاب به دنیا آمد ... وقتی كه اعتماد من از ریسمان سست عدالت آویزان بود و در تمام شهر قلب چراغ های مرا تكه تكه می كردند وقتی كه چشم های كودكانه عشق مرا با دستمال تیره قانون می بستند و از شقیقه های مضطرب آرزوی من فواره های خون به بیرون می پاشید وقتی كه زندگی من دیگر چیزی نبود هیچ چیز بجز تیك تاك ساعت دیواری دریافتم باید باید باید دیوانه وار دوست بدارم

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

کسانی که به بازی و معمای ریاضی علاقه دارند! حاصل عددی xوy,z چیست؟

2i771i8.jpg

جواب،فردا شب در روشن نامه

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

طنز سیاسی از مجله گل آقا

تصویری از نمایندگان مردم ، لحظاتی پس از حل مشکلات مردم


صف ثبت نام نمایندگان

• ماوس شرکت مایکروسافت در سال 1983

ماوس شرکت مایکروسافت

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

چگونه با ولنتاین برخورد کنیم؟

روش روشنفکرانه: در حالی که سیگار بهمن فنچولتان را در زیر سیگاری می‌تکانید، می‌گویید: می‌دونی عزیزم، رابطه ما اینجوریا نیست… من خودم به شخصه در قید و بند این چیز‌ها نیستم. تو هم نباید باشی آخه اگه از این دختر‌های معمولی بودی و همش فکر رنگ لاک و این چیزا بودی که من بات دوست نمی‌شدم.

روش میهن پرستانه: بعد از له کردن اعراب و مسلمین در نطق پیش از دستور و سخن‌رانی در مورد لزوم بازگشت به مظاهر و فرهنگ ملی میهنی به دوست دخترتان می‌گویید: ببین عزیزم این فرهنگ مال ما نیست. یه خرده فرهنگ وارداتیه… ما چرا باید اونو گسترش بدیم؟ ما چند هزار سال پیش سپندارمذگان داشتیم. اصلاً این از فرهنگما رفته تو فرهنگ غرب…

روش حال به هم زن: یه جوجوی خوشگل با مقداری شکلات و اشغال‌های لازم دیگه می‌خرید به همراه یک شاخه گل رز که نیم متر شاخه داره. در حالیکه در خیابون راه می‌رید کیف دوست دخترون رو روی دوشتون میاندازید و در حالیکه مشاره‌الیه دست شما رو به صورت فنجونی گرفته و اون گل رز نیم متری در دستشه بش می‌گید: عزیزم من مخالف تنبیه بدنی تو تربیت بچه‌هامون هستم.

روش دانشجویانه: در حالی‌که سرتان را می‌خارانید پشت تلفن می‌گویید: ببین عزیزم من دارم واسه فوق درس می‌خونم بعد تو از من توقع داری چند ساعت وقتمو بزارم بیام بیرون؟ می‌دونی چند تا تست می‌شه زد؟ مثل اینکه تو اصلاً شرایط منو درک نمی‌کنی…

روش بچه پول داری: بچه‌های پول دار از این چیزا فرار نمی‌کنن. کلاً این چیزا‌ها مخصوص اونهاست.

روش پاکستانی: همه به خیابان‌ها می‌ریزند. پلیس پاکستان 11 مسجد را منفجر می‌کند. کاندولیزا رایس سفرش را به پاکستان لغو می‌کند. 17854 نفر در این روز می‌میرند.

روش فلسطینی / لبنانی: به خود بمب می‌بندید و منفجر می‌شوید.

روش اسراییلی: نیرو‌های نظامی تمام خیابان‌ها را تحت کنترل می‌گیرد. از ترس بمب گذاری حمل بستهٔ کادو ممنوع می‌شود. کادوها در کیسه زباله در خیابان حمل می‌شود. به دلیل ایست‌های بازرسی زیاد خیلی ها به موقع سر قرار نمی‌روند و 35٪ روابط به گند کشیده می‌شود. دولت هم برای فشار از انتقادات و فرافکنی دوباره به لبنان حمله می‌کند.

روش برزیلی: به مدت 48 روز جشن و کارناوال برگزار می‌شود.1235874475547 نفر گم می‌شوند و 12 نفر هم پیدا می‌شوند.

روش عربستانی: شیخ جاسم ال‌احمد المرغابی ولنتاین را حرام می‌کند و اعلام می‌کند که دست کسانی که در این رسم کفار شرکت می‌کنند باید از گردن قطع شود.

روش کیهان: شریعتمداری در این مورد مقاله‌ای می‌نویسد و 145 نفر از صهیونیست‌های پشت پرده را افشا می‌کند. حسین درخشان هم در مقاله‌ای از مرحوم داروین تا جلال ال‌احمد را به گند می‌کشد.

روش ایتالیای: روی کادو پنیر می‌زنید.

روش کمان گیر: با 57 وبلاگ در این مورد صحبت می‌کند، کشف می‌کند که در وبلاگستان 28٪ گل می‌خرند، 32٪ خرس صورتی و 20٪ شکلات و بقیه هم قابل شمارش نیستند. در بخش‌های دیدیش؟ خوردیش؟ شنیدیش؟ بو کردیش؟ و… هم مطالبی خواهد گذاشت.

روش بچه زرنگی: سعی کنید دعوا کنید، قهر کنید حتی اگر می‌دانید که طرف خرج کن نیست به هم بزنید. برای یر به یر شدن دخل و خرج چند دوست دختر جدید کشف کنید. لااقل یک هفته شکلات می‌خورید.

روش کروبی: کروبی ولنتاین را برنمی‌تابد و قصد افشاگری دارد اما با دیدن پرونده‌هایش ساکت می‌شود.

روش الهی قمشه‌ای: 4 ساعت در مورد ولنتاین صحبت می‌کند و مثال‌هایی از گانت، هگل، حافظ، لومیر، دکارت، گراهام بل، ایرج میرزا و مرحوم پدرش به زبان‌های فرانسه، انگلیسی، سواحیلی، سانسکریت و لری می‌زند.

روش خزعلی: سعی می‌کند عید غدیر خم را جانشین ولنتاین کند.

روش رحیم پورازغدی: در مورد هژمونی مسیحیت مدرن در رنسانس و تاثیر ولنتاین در این مورد و قیام عاشورا و فرهنگ مصرف‌گرایی غرب وتلاش آنها برای جدا کردن انسان از فطرتش صحبت می‌کند.

روش خاتمی: گریه می‌کند. آمار محبوبیتش 127٪ افزایش پیدا می‌کند.

روش من (در سال‌های قبل): تلفن را جواب ندهید.

روش من در امسال: امسال کلاً کسی نبود که بیل هم دست ما بدهد.

کسی روش دیگه‌ایی می‌دونه؟

پ.ن: جعبه کادویی که سال پیش گرفتیم با محتویات و یه چند متر خاکه روش دادیم دختر  عمومون رفت

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

بازی دومینو در بندر عباس

play

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

جان مور، عكاس برجسته آژانس "گتي ايميج" و برنده عكس اول جايزه "ورد پرس" كه از لحظه ترور بي نظير بوتو عكسبرداري كرده و به گفته خود پنج ثانيه تا لحظه مرگ و زندگي فاصله داشته، لحظه انفجار 27 دسامبر سال گذشته ميلادي را كه به مرگ رهبر حزب مردم پاكستان منجر شد به خوبي بخاطر دارد. 

به گزارش سرويس بين الملل سايت خبري قدس ، وي كه در شهر راولپندي و در محله "راجا بازار" در نزديكي محله اي كه خانم بوتو ترور شد مشغول عكسبرداري از شرايط اجتماعي پاكستان در روز قبل از برگزاري انتخابات مجلس شوراي ملي اين كشور بود در مصاحبه اي كوتاه با خبرنگار فارس به پاكستان به تشريح زمان حادثه پرداخت.  

"پنج ثانيه تا لحظه مرگ و زندگي فاصله داشتم"

وي كه در زمان انفجار در نزديكي خودرو مشغول تصوير برداري بود درباره آن لحظات به قول خود خوفناك اينگونه به خاطر مي آورد: "وقتي كه خانم بوتو از مراسم بيرون آمد مردم بسياري خودروي وي را احاطه كردند. مردم حاضر تلاش كردند كه خود را به خودروي وي برسانند از اين رو ديگر شرايط امنيتي در كار نبود."  

مور كه بخاطر تصويرش از لحظه انفجار يكي از معتبرترين جايزه هاي عكاسي جهان را از آن خود كرده درباره تدابير امنيتي بوتو گفت: "پيش از مراسم تدابير امنيتي خوبي چيده شده بود پليس به شدت مردم را بازرسي مي كرد و هر كسي كه در آن مراسم حاضر مي شد تحت بازرسي نيروهاي امنيتي قرار مي گرفت اما وقتي خانم بوتو به خودروي خود رفت ناگهان جمعيت به دور او حلقه زدند و از اين رو شرايط امنيتي از بين رفت."  

وي ادامه داد: "بنا بر اين براي قاتل بوتو نزديك شدن به وي بسيار ساده گشت."

مور در باره شرايط خود در آن لحظات گفت: "من در 20متري جلوي خودرو بودم از بخت من خودروي بوتو همانند سپر در برابر قدرت انفجار عمل كرد. در آن لحظه من مقابل خودرو بودم و بمبگذار دقيقا پشت خودرو. اين شد كه قدرت انفجار به من نرسيد."  

وي افزود: "پنج ثانيه پيش از آن، من در كنار خودرو بودم و ناگهان تصميم گرفتم براي عكسبرداري به جلو بروم، سريعا به آن سو رفتم كه انفجار رخ داد."  

مور در جمله پاياني خود تاكيد كرد: "پنج ثانيه بين مرگ و زندگي فاصله داشتم."

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

کپی برداری از یک تبلیغ

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

مراسم استقبال از احمدی نژاد در بندرعباس

حضور پرشور مردم بندر عباس در سخنراني رييس جمهور

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

خسارت پنج ميليارد توماني به تهيه‌كنندگان فيلم »
عامل اصلي قاچاق فيلم "سنتوري" معرفي شد

 

با دستگيري عامل اصلي قاچاق فيلم "سنتوري"، رييس اتحاديه تهيه‌كنندگان فيلم سينماي ايران از خسارت 5 ميليارد توماني به تهيه‌كنندگان اين فيلم سينمايي خبر داد.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ظهر امروز ـ سي‌ام بهمن ماه ـ همزمان با دستگيري "حجت ـ ف" عامل اصلي توزيع فيلم اكران نشده "سنتوري" در حوالي ميدان انقلاب، مرتضي شايسته با اشاره به سابقه‌ي چند ساله‌ي قاچاق فيلم پيش از اكران گفت: فيلم‌هاي زيادي بودند كه قرباني افرادي سودجو شده و ضررهاي مالي فراواني به توليدكنندگان فيلم وارد كردند.

وي اضافه كرد: از حدود يك سال پيش با شدت گرفتن اين موضوع، همكاري مناسبي ميان پليس امنيت نيروي انتظامي، قوه قضائيه و اتحاديه تهيه‌كنندگان ايجاد شد كه تا مقدار زيادي جلوي قاچاق فيلم‌ها گرفته شد. اما با توزيع گسترده‌ي فيلم "سنتوري" به اين نتيجه رسيديم كه اين شبكه‌ها همچنان فعال و در حال انجام اقدامات سودجويانه خود هستند.

به گفته شايسته قاچاق فيلم "سنتوري" در تهران با شدت زيادي صورت گرفته است و در اين ميان توزيع‌كنندگان با هدف ضربه زدن به سينما به‌صورت وسيع آن را در شهرهاي اطراف تهران و شهرستانها توزيع كردند.

به گزارش ايسنا، در اين نشست كه در پليس امنيت برگزار مي‌شد، رييس اتحاديه تهيه‌كنندگان فيلم سينماي ايران از وارد ‌آمدن سالانه بيش از 600 ميليارد تومان خسارت ناشي از گردش مالي شبكه قاچاق در ايران خبر داد و افزود: اين رقم 25 تا 30 برابر گردش مالي كل سينماي ايران است و با اين اقدام اخير حدود 4 تا 5 ميليارد تومان به تهيه‌كننده و صاحب فيلم "سنتوري" خسارت مالي وارد شده است.

بنابر اعلام وي؛ فيلم "سنتوري" داراي پروانه نمايش بوده است، اما چند روز پيش از اكران از نمايش آن جلوگيري شد و مسوولان اعلام كردند كه بايد اين فيلم در زمان مناسبي اكران شود، اما ظاهرا اعضاي اين شبكه خودشان وقت مناسب را تشخيص داده و اقدام به توزيع آن كردند.

او گفت: اين خلاء قانوني بايد پُر شود، چرا كه فيلم‌هاي ايراني كه از اكران آن جلوگيري مي‌شود در مدت زمان كوتاهي به سوژه و خوراك تمامي شبكه‌ها و سايت‌ها تبديل مي‌شوند.

او با اشاره به فقدان قانون كپي‌رايت ادامه داد: بر همين اساس سرمايه تهيه‌كنندگان بي‌دفاع است و هر لحظه امكان دارد اين اتفاق يا با توقيف فيلم و يا قاچاق آن بيش از اكران رخ داده و سرمايه‌هاي اين گروه از بين برود.

او با پيشنهاد تشكيل ستاد مبارزه با سرقت محصولات سمعي و بصري در كشور تاكيد كرد: اگر پليس همكاري مناسبي با ما نداشت، به طور قطع تا چند ماه ديگر هيچ چيزي از سينماي ايران باقي نمي‌ماند.

به گزارش ايسنا، فرامرز فرازمند تهيه‌كننده "سنتوري" كه در اين نشست حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگاران هيچ شخصي را مقصر به انتشار فيلم نكرد و گفت: روز 22 بهمن ماه متوجه شدم فيلم در سايتي قرار گرفته است و امكان دسترسي آسان به آن وجود دارد.

به گفته وي اين فيلم با زيرنويس نادرست انگليسي و روي سايت قرار گرفته بود، حتي نام داريوش مهرجويي كارگردان اين فيلم هم به اشتباه نوشته شده بود.

او توضيح داد: قرار بود فيلم در تاريخ سوم مرداد امسال در تهران و سپس سيزدهم مرداد ماه در ‌آمريكا اكران شود، چرا كه با يك شركت آمريكايي براي اكران آن قرارداد منعقد كرده بوديم. اما پس از عدم نمايش در تهران به سرعت با شركت ‌آمريكايي تماس گرفته‌ايم و آن‌ها را از پخش نكردن فيلم مطلع كرديم، حتي براي اين كار 50 هزار دلار نيز خسارت داديم.

فرازمند با بيان اينكه براي اين فيلم 600 ميليون تومان هزينه شده، افزود: فيلم قاچاق شده و در حال توزيع همان فيلم اصلي است و از زمان اتمام توليد چهار ماه در وزارت ارشاد و چند وقتي نيز در دفتر جشنواره‌ي فجر بوده است.

ما نمي‌گوييم چه كسي متهم است، اما ما در توزيع آن نقشي نداريم، تمام سعي ما در يك سال گذشته اكران فيلم بود و تمام سعي خود را براي جلوگيري از قاچاق آن انجام داديم، حتي فيلم را با گاوصندوق جا به جا مي‌كرديم. چون هيچ صاحب مالي نمي‌خواهد متضرر شود.

تهيه‌كننده فيلم سنتوري با بيان اينكه؛ اين اتفاق براي ضربه زدن به فيلم "سنتوري" رخ داده است. دوباره درخواست سازندگان اين فيلم را براي هر چه زودتر فراهم شدن مقدمات اكران آن مطرح كرد.

او اعلام آمادگي كرد: طي 24 ساعت فيلم را كپي كرده و در اختيار سينماها قرار دهيم تا از ادامه‌ي قاچاق فيلم جلوگيري شود.

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

کارت شناسائی عکس دار در انتخابات پاکستان" به چه دردی میخوره؟

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

باسلام
بعضی وقتها یک سری کارها برای ما امکان پذیر نیست. مثلا در بعضی سایتها نمی توانیم وارد بشویم (به خاطر یک دلیل مقطعی) و تنها ابزار در دسترس ما ایمیلمان است. شاید کمی عجیب باشد بدانید در دنیای سرویس های جور واجور استفاده از ایمیل هم به خدمت شما در آمده است تا بتوانید کارهایتان را به راحتی انجام دهید. براي امروز سعي کرده ام تا 7 آدرس ایمیل را به شما تقدیم کنیم که شاید بتواند برای شما هم مفید واقع شود!

7. Pdf@koolwire.com 
اگر به این ایمیل یک بزنید و به آن یک فایل مثل یک عکس یا یک پرونده آفیس را الصاق کنید این ایمیل به شما یک نسخه PDF آن را میل می کند. به همین راحتی!

6. ..@photos.flickr.com
فلیکر برای شما یک آدرس در اینجا تهیه کرده است که اگر از طریق آن عکسی را ( از طریق الصاق کردن ) بفرستید آن وقت عکس شما در فلیکر آپلود می شود. موضوع نامه تیتر و بدنه نامه توضیحات عکس را تشکبل خواهند داد.

5. ..@prod.writely.com
این آدرس ایمیل برای گوگل داک است و شما می توانید مطالب خود را از طریق این سامانه برای گوگل داک بفرستید. این قسمت هم برای شما تهیه شده است.

4. wsmith@wordsmith.org 
شما می توانید از طریق این آدرس ایمیل متن خودتان را ترجمه کنید. یعنی کلمه شما از نظر معنی برای شما باز می شود. ساده ترین راه برای فهمیدن ترجمه انگلیسی به انگلیسی یک لغت. فقط یادتان باشد در عنوان بنویسید define myword و در متن نامه هم که عبارتتون رو بنویسید.

3. go@blogger.com
اگر از داشبودتون گزینه ارسال بوسیله ایمیل را علامت بزنید می توانید از طریق این آدرس ایمیل به بلاگرتون مطلب بفرستید. محصوصا الان که در دسترس نیست!

2.pdf2txt@adobe.com
یک هدیه بسیار زیبا. PDF تان را به ایمیل سنجاق کنید و آن را برای سایت آدوبی بفرستید. نسخه متنی فایل شما آماده است. این هم یک راه حل آلترناتیو برای زمانی که یک PDF خوان دم دست نیست!

1. www@web2mail.com
و این هم یک ایمیل واقعا به دردبخور! سایت اجرا نمی شود؟ آدرس بدهید. یک کپی تحویل بگیرید. امتحان کنید

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

قرار کنسل شد

بزرگان جهان درباره  زرتشت چه می گویند ؟؟...

نیچه- فیلسوف آلمانی

زردشت بزرگترین پیامبر هوشمند و تیزهوشی است كه پایه‌های گسترده اندیشه سازنده و مردمیش تاكنون برای باختر استوارترین ستون زندگی بوده است. اندیشه زردشت آموزشهای بزرگی برای نیك زندگی كردن، نیك در پیوند بودن، نیك‌‌رفتار داشتن ونیك سخن گفتن و بالاتر از همه، چگونه ارج و ارزش نهی به دیگران است. او هیچگاه در هیچ سخنش از به كاربردن پی‌درپی «راستی و درستی‌ خودداری نكرده وپیوسته همه مردم را بدین سو خوانده است. در سخن زردشت، شكوهی یافت میشود كه در كمتر سخنی میتوان یافت.

دکتر ویت نی

مذهب زرتشتی در یکی از اقوام برترکره ارض متنعم شده است . آنکس که از حیث مراتب فیلسوفانه و روحانی و جسمانی و پاکی صوری و معنوی دعوی اصالت نجابتش محل توجه است مذهبش زرتشتی است .

پرفسور دکتر گیگر

به راستی هیچ قومی از اقوام باستانی خاور زمین قدرت حفظ و صحت کیش خویش را مانند زرتشتیان نداشته اند و این خود از تاثیر حقیقت این مذهب است که در عین حقیقت بدون نقصانی در اصول باقی مانده است . در همه تفتیشاتی که در طول زندگی کرده ام هیچ آیینی و قومی را مانند زرتشتیان در یکتاپرستی - خداشناسی - آزاد منشی - پاکی و حقیقت ندیده ام . چه خوشبخت است قومی که این آیننشان است .

پرفسورهرتسفیلد

پشتكار و كوششهای خستگی‌ناپذیر، از فروزه‌های درخشان ایرانیان می‌باشد كه برپایه راستی و درستی استوار شده است كه همه آنها پرتوی از آیین شكوهمند و پرفروغ زردشت است.

پروفسور میه

فروزه‌های ایرانیان باستان ستایش آمیزند. ولی باید دانست كه انگیزه‌ آنها ، آموزشهای نیك خواهانه و مردمی زردشت میباشد زردشت از منشی والا برخوردار بود كه توانست بر دل مردم رخنه نماید وآنها را به سوی خود و آفریدگار مهربان و نیك خواهش بكشاند.

باخ

زرتشت آهنگ زندگی جاودانه بود.

التهیم

سروده‌هایی به این ژرفنایی واستادی و با روانی بی‌همانند دراین دوران تنها از كسانی برمیآید كه نیك پرورش یافته باشند و از خانوادة‌ نژاده‌ای باشند كه از آموزش و پرورش نیك برخوردار باشند. سرودهای زرتشت از یك مایه بنیادین بینشمندی و ادبی كم مانند بهره‌ور است كه با دوران هند و اروپایی پیوندی ناگسستنی دارند. بی پروا میتوان گفت كه درونمایه گاتها از یك گفتار جهان برین برخوردار است كه به اندیشه این مرد بزرگ رخنه كرده و درآن جای گرفته است. زرتشت اندیشمندی یكتا و بی‌همتا و درشناسایی و روشن‌نگری بسیار برجسته و والا بود. از این رو پیشوای بی چون وچرای كسانی شد كه با ژرف‌بینی و ژرف نگری به جهان نگریستند و پایه‌گزار بینشمندی شدند .

پروفسور جكسون

بودا و كنفوسیوس و سقراط كه جویندگان نور و فروغ و روشنایی بودند. از پایه‌هایی بلند و سركشیده برخوردار بودند، ولی باید پذیرفت كه زردشت از همه آنها بالاتر و والاتر وارزشمندتر بود. او بی گمان یكی از آموزگاران بزرگ جهان به شمار میآید .

گوته

دانشمند بلند آوازه آلمانی، سخت فریفته گفتار و سروده‌های زرتشت بود و اورا مردی بسیار بزرگ و نوشته‌هایش را شكوهمند بازنمود كرده است. گوته، زرتشت را خردمندی به شمار میآورد كه جهان خرد كمتر همانند اورا به خود دیده است. او در همه جا از كسی نام می‌برد كه هماره دراندیشه خوشبختی و آسایش مردم بوده است و جز راستی و پاكدلی سخن نگفته است .

وتین آمریكایی

زردشت از همه نگرها ستودنی است، بیگمان مسیح پیرو او بوده واز اندیشه او بهره گرفته است. سه سخن رسا و روان و شكوهمند او: پندار نیك –گفتار نیك- كردار نیك، پایه و بنیاد همه دینها ست و هیچ خردمندی نتوانسته است چیزی بر آن بیفزاید .

توماس هاید

این نویسنده بزرگ انگلیسی درباره زرتشت می گوید: كه در آن منش او را سخت می‌ستاید و اورا اندیشمندی بزرگ به شمار میآورد. او مینویسد كه خداوند زرتشت را برای مردم ایران برگزید، زیرا ایرانیان از یك آگاهی بزرگی درباره خداوند برخوردار بودند. این مردم با خرد، سزاوار مرد خردمندی چون زردشت بودند .

هومباخ

درگاتها این سروده‌ی باشكوه زردشت، یك آفریدگار یافت میشود كه اهورامزدای نیك خواه و خیراندیش است. آموزش های او برترین آموزشهای نیك و برجسته درراه یك زندگی پاك و آراسته و درست و شایسته است كه بازده‌های درخشان آن نیك آشكار میباشد . اورا میتوان یك استاد مهر و پاكدلی خواند كه جز درراه راستی و درستی گام ننهاد و از اهورامزدا جز خوشبختی مردمان روی زمین را نخواست.

آلبرت انیشتین

او اولین کسی بود که انرژی ها را در دنیا کشف کرد. کشف انرژی خوب و بد بزرگترین دستاورد بشر است.

پرفسور جان هینلز

دین زرتشت را باید نخستین دین آزادی انسانها و حقوق بشر در جهان خواند، و زرتشت را اولین آزادیخواه جهان.

پرفسور هانری ماسه - رنه گروسه

زرتشت اولین شخصی است که پایه های یکتا پرستی را در جهان بنیان نهاد .

دکتر هاگ

زرتشتیان مقام زن و مرد را برابر دانسته اند. رسومات دینی زنان و مردان برابر است . مراسم تدفین مردگان برای زن و مرد فرقی ندارد . زن و مرد در همه چیز برابرند.

خانم فرانسیس پاورکاب

من شگفت دارم از این که اگر زرتشت در هزاران سال پیش از میلاد در شرایطی که هیچ قانونی برای بشریت وجود نداشت ظهور نمی کرد و چنین آموزه هایی را برای ما به جای گذاشته که پس از هزاران سال بدون کوچکترین ناهمگون نبودن با شرایط امروز و همچنان پایه های انسانیت بشر را شکل میدهد اگر وی نیامده بود به راستی امروزه جامعه بشریت چه حالی داشت و در چه شکلی زندگی میکرد. شاید دیگر کسی به دنیا نمیامد که زرتشت شود.

زمان ظهور اشو زرتشت

زمان ظهور پیامبر آریایی تا کنون بر هیچ کس روشن نیست و هر مورخ و خاورشناسی دیدگاهی برای خود دارد . آنچه بیش از همه مورد تاکید است بین سه هزار و پانصد سال تا هفت هزار و پانصد سال می باشد . تقویم دینی زرتشتیان نیز به هزار و هفتصد و سی و هشت سال پیش از میلاد تهیه شده است  . روز تولد ایشان ششم فرودین است که این روز هزاران سال است که در ایران گرامی داشته می شود .

ویل دورانت تاریخ نگار امریکایی

زمان زرتشت به گفته یونانیان به بیش از پنجهزار سال پیش می رسد . بروسوس بابلی زمان زرتشت را به دو هزار سال پیش از میلاد می داند . اخیرا طبق نظریه ای زمان زرتشت را به هزار تا ششصد قبل از میلاد نسبت داده اند . این نظریه زمانی به اثبات خواهد رسید که ویشتاسب که باشد زیرا ویشتاسب کیانی بیش از چهار هزار سال پیش فرمانروایی میکرده است ولی ویشتاسب پدر داریوش بزرگ دوهزار و ششصد سال پیش .

فرهنگ پارسی عمید

نخستین پیام آور صلح و خرد و اندیشه جهان که تاریخ زیستن او را از حدود قرن هفتم قبل از میلاد تا هزار و سیصد و هفتاد و پنج قبل از میلاد تخمین زده اند که هنوز هیچ تاریخ شناسی نتواسته است از زمان او آگاهی پیدا کند . او ایرانیان و سپس (توسط پیروانش) جهانیان را به پرستش خدا یگانه دعوت کرد . نام پدرش پورشسب و نام مادرش دغدو . که گفته اند یکی از دلایل بوجود آمدن بزرگترین امپراتوری تاریخ در زمان شاهنشاهی هخامنشیان گرویدند پادشاهان آن زمان به دین زرتشتی بوده است .

سوئیداس یونانی

که از مورخین یونان است و در سال نهصد و هفتاد میلادی بسر میبرده زمان زرتشت که از او به عنوان دانای پارس و ماد نام برده را به پنج هزار سال پیش از جنگ ترویا میداند .

هرمدروس

از شاگردان ارشد افلاطون - زرتشت را به بیش از پنج هزار سال قبل از شروع جنگ "ترویا" نامیده است
ارسطو

سایر مورخین یونانی از وی سندیت گرفته اند . او از شاگردان افلاطون بود و دوست و مربی اسکندر . وی در سال سیصد و هشتاد و چهار پیش از میلاد تولد یافت و زمان ظهور اشو زرتشت را نه هزار و ششصد سال قبل از مسیح می داند.

پلینی یا پلینیوس بزرگ رومی

 

وی از مورخین مشهور یونان است زمان زایش زرتشت را هفتصد سال قبل از حضرت موسی خوانده است.

پروفسور شیلر و مسیو دیمارگان فرانسوی

آنان از باستانشناسان فرانسوی هستند در حفریاتی که از شوش - بابل - نینوا بدست اورده اند و به خط میخی نوشته شده است زمان زرتشت را به هفت هزار الی هشت هزار سال پیش از میلاد تخمین زده اند و پادشاهان آنجا را زرتشتی خوانده است.

هاشم رضی در کتاب گنجینه اوستا

زمان پیدایش زرتشت طبق گفته هایی به دوره پادشاهی کیانیان (اولین سلسله پادشاهی آریایی ها) بازمیگردد

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

دیش های ماهواره نموداری از تهاجم فرهنگی

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 
     

  

 

 

 
 
 
 

 

 

  __._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive