به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب ایران روشن خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, January 21, 2008

[..::¯`•.¸¸¸.•` IRANROSHAN`•.¸¸¸.•`¯ ::..] Roshan Nameh 2 Bahman Mah

__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive

 
 

 

 
 
 

 

 

 

 

به گروه شاد و بدون سانسور ایران روشن بپیوندید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

سلام

اول اینکه جا داره از تمام اعضاء محترم در رابطه با اتفاق دیشب عذرخواهی کنیم، متاسفانه از طرف برخی از گروهها و فقط به خاطر حسادت مورد  حمله اینترنتی قرار گرفتیم که به موقع تونستیم این قضیه را حل کنیم و گروه را نجات دهیم. "خدا را شکر"

باز تاکید میکنیم" آقا جان! از طرف گروه هیچ فایلی برای اعضاء ارسال نمیشود" حتی در مواقع ضروری" پس از  ایمیلی که حاوی فایل ضمیمه  هست ،آن فایل را دانلود نکنید

دوم: مشکل باز شدن عکس ها توی گروه کامل حل شد!

سوم: دوستانی که دوباره لیست کامل برنامه های شش ماهه ایران روشن را خواسته بودند میتوانند اینجا را کلیک کنند

در مورد جشن چهارشنبه سوری هم به زودی اطلاعات کامل اعلام خواهد شد و ثبت نام از طرف دفتر امور مشترکین انجام میشه

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

تصويري از سفينه‌اي بر فراز خانه خدا

 

 

رهاد بابايي از زنجان كه سال جاري به حج تمتع اعزام شده و اين تصاوير را تهيه كرده است، در اين باره توضيح داد: «به دليل علاقه‌اي كه به كار عكاسي دارم، شب 11 آذرماه ـ 21 ذي‌القعده ـ به طور اتفاقي از روبروي بازار ابوسفيان در مكه، شروع به عكسبرداري از خانه خدا كردم و چون ورود دوربين به كعبه ممنوع است، تصاويرم را با تلفن همراه گرفتم.»

وي افزود: «هنگام تصويربرداري متوجه سفينه نشدم اما وقتي عكس‌ها را در دوربين نگاه كردم، با شگفتي ديدم در 2 عكس از مجموع 5 عكسي كه به مدت 2 دقيقه از همان محل گرفته‌ام، تصوير يك سفينه ديده مي‌شود.»

بابايي افزود: براي اينكه مطمئن شوم، فردا در روز روشن به محل عكسبرداري رفتم و مشاهده كردم هيچ ساختمان و يا مكاني در محل قرار گرفتن تصوير سفينه وجود ندارد.

وي عدم وجود سفينه را در چند تصوير بعدي تلفن همراه خود دليل ديگري بر آن دانست كه واقعا چنين دستگاهي در آن لحظه وجود داشته و اندكي بعد محل را ترك كرده است.

بابايي خاطرنشان كرد كه به دليل نورافشاني شديد خانه خدا در شب و انعكاس نور، چنين سفينه‌اي با چشم معمولي و غيرمسلح قابل مشاهده نيست.

اين نخستين بار است كه چنين موضوعي درباره حضور سفينه‌هاي احتمالا اطلاعاتي در مكه مكرمه و خانه خدا مطرح مي‌شود.

تاكنون مقام‌هاي ايراني يا عربستاني در اين زمينه مطلبي را مطرح نكرده‌اند و به درستي مشخص نيست داستان از چه قرار است.

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

این ها جا را اشتباه گرفته اند

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

راساس پژوهشی که به تازگی از سوی دانشگاه قاهره انجام گرفته،خوردن بستنی و نوشیدن مایعات سرد ، موجب گرم شدن بدن می شود.

 بر خلاف باور عموم مردم این گزارش تاکید دارد که مصرف نوشیدنی های سرد و بستنی موجب افزایش فعالیت دستگاه گردش خون و در نتیجه افزایش گرمای بدن می شود.
به گزارش شبکه خبری محیط ، با وارد شدن بستنی و نوشیدنی های سرد به دستگاه گوارش انسان ،دیواره معده منقبض شده ، به همین دلیل خون کمتری وارد معده می شود. در نتیجه باقی مانده خون ، به دیگر عضوها راه یافته و سرعت گردش خون را بالا برده و در نهایت گرمای بدن را افزایش می دهد.

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

این عکس را یکی توی محرم امسال گرفته

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

این هم یک نوع روی تخت...یاد بگیرید بچه ها

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

دو مرد به اتهام آوردن جسد دوست شان به خيابان و اقدام به نقد کردن چک او به دادگاه کشيده خواهند شد.

 يکي از افسران پليس نيويورک هنگام عبور تصادفي از يک خيابان با دو مرد مواجه شد که يک مرد ديگر را روي يک صندلي اداري در خيابان هل مي دهند و مي برند. مرد روي صندلي رنگ پريده و شق و رق بود و لباس مناسبي به تن نداشت. پليس شاهد اين صحنه مشکوک دو مرد را دستگير مي کند و در مي يابد آنچه ديويد دلايا و جيمز اهارا (هر دو 65ساله) حمل مي کنند، جنازه دوست شان ويرجيليو سينترون است که 24 ساعت قبل درگذشته است.

 بررسي هاي کالبدشکافي هنوز دليل مرگ را اعلام نکرده اند و اين دو مرد هنگامي که شنيدند دوست شان مرده اظهار تعجب کردند و گفتند اين موضوع را نمي دانستند.

ظواهر امر حاکي از اين است که اين دو مرد سعي داشتند چک 355 دلاري دوست شان را نقد کنند اما مسوول باجه بانک به آنها گفت خود سينترون بايد حضور داشته باشد. در نتيجه آنها به آپارتمان دوست شان بازگشتند و به او لباس پوشاندند و جسد او را روي صندلي نشاندند و به بانک آوردند. هنگامي که مي خواستند جسد را وارد بانک کنند تا چک را نقد کنند، افسر فوق آنها را ديد و دستگير کرد. افسر فوق گفت که ابتدا فکر کرده با يک جور شوخي طرف است، اما هنگامي که متوجه شد شخص نشسته روي صندلي مرده است فهميد موضوع جدي تر از اين حرف ها است

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

 

برخی از خانم ها تمایل دارند که با مردهای متاهل ارتباط برقرار کنند و این کار را تنها به خاطر ریسک و هیجانی که در بردارد انجام می دهند. واقعاً تاسف آور است. گاهی اوقات این افراد اصلاً متوجه نیستند که تا چه اندازه ضرر و زیان به بار می آورند. بعضی وقت ها یک چنین خانم هایی تنها به برقراری رابطه ی جنسی و پول فکر می کنند. در برخی موارد دیگر هم کار به جایی می رسد که یکی از طرفین نسبت به دیگری احساس پیدا کرده و به او علاقمند می شود. این برای همسر اول انصاف نیست که یک نفر دیگر از راه برسد و شوهر او را با خود ببرد. همسر اول در کل این ارتباط بی گناه است.
این حق خانم نیست که آسیب های عاطفی شدیدی را تحمل کند و شاهد آن باشد که همسرش با زن دیگری ارتباط برقرار کرده. زمانیکه یک زن با احتساب به این امر که طرف مقابل دارای زن و زندگی می باشد، باز هم با او ارتباط برقرار می کند، فقط در پی رسیدن به نیات پلید و شیطانی خودش است. اصلاً برایش اهمیتی ندارد که ممکن است همسر اول این آقا چه آسیب هایی را متحمل شود. این زن فقط نیتش این است که زندگی او را از هم بپاشاند. یک چنین زن هایی معمولاً سعی می کنند رفتارهای خودشان را به طرق مختلف توجیه کنند و خیانت موجود را پیش برده و زندگی زن و شوهر را از هم بپاشند.
اکثر خانم هایی که خیانت پیشه می کنند و با مردهایی که دارای همسر هستند ارتباط برقرار می کنند این کار را تنها به دلیل احساس قدرت انجام می دهند. با این کار احساس می کنند که قدرت آن را دارند تا مرد را از همسرش جدا سازند. البته گاهی اوقات این کار جواب نمی دهد و در اکثر موارد مرد از همسر اولش جدا نمی شود. در چنین حالتی معمولاً مرد دوباره با احساس شرمندگی به سوی همسر اولش باز میگردد و سعی می کند که رابطه ای را که خراب نموده مجدداً بازسازی کرده و روابط خود را با همسرش بهبود بخشد. البته در برخی موارد هم دیده شده است که وقتی خانم با مردی متاهل ارتباط برقرار کرده، خودش هم نمی دانسته که این مرد متاهل است. برخی از مردهای متاهل در مورد وضعیت تاهل خود به خانم های دیگر دروغ میگویند.
به هر حال این امکان وجود دارد که چه مرد و چه زن هر کدام به نقطه ای برسند که احساس گناه به آنها دست بدهد و از خیانت کردن خود پشیمان بشوند. اگر این احساس گناه شدت پیدا کند، یکی از طرفین به این ارتباط پایان می دهد. برخی از آقایون تنها به این دلیل که قادر به تحمل تعارض و دوگانگی در زندگی خود نیستند به یک چنین ارتباطی پایان می دهند. احساس گناه مانند کنه به جانشان می افتد و آنها را رها نمی کند. البته در این میان مردهایی هم وجود دارند که به هیچ وجه احساس گناه نمی کنند و هیچ تمایلی هم به بهبود رابطه از خود نشان نمی دهند. این قبیل افراد معمولاً از همسر اول خود جدا می شوند و سپس با معشوقه ی خود ازدواج میکنند. البته زمانیکه هیچ امیدی برای بهبودی رابطه به چشم نمی خورد، شاید طلاق بهترین گزینه ی انتخابی باشد.
همسر اول معمولاً در یک چنین شرایطی احساس خشم، و عصبانیت می کند و اغلب این حس را پیدا می کند که شاید تقصیر او بوده که همسرش به او خیانت کرده و به این امر فکر میکند که چه خطایی از او سر زده است؛ اما حقیقت اینجاست که همسر این آقا هیچ کار اشتباهی انجام نداده، خیانت به این دلیل اتفاق افتاده است که آقا تصمیم گرفته به همسر خود خیانت کند. مردی که خیانت می کند این کار را علیرغم میل باطنی همسر خود انجام می دهد.
اگر یک مردی از زندگی خود احساس رضایت نمی کند، باید درخواست طلاق بدهد نه اینکه به همسر خود خیانت کند. واقعاً جای تاسف است که چرا برخی از آقایون زندگی مشترک خود را آنقدرها که باید و شاید جدی نمی گیرند.
آسیب زمانی به حد اعلای خود می رسد که شوهر، زن دوم را باردار می کند. بارداری مشکلات را هزار مرتبه پیچیده تر می کند. این مسئله برای همسر اول غیر قابل تحمل است.
خیانت را تنها زمانی می توان بخشید که هر دو نفر تصمیم بگیرند که واقعاً به صورت صمیمانه بر روی از بین بردن آن کار کنند. برای اینکه فرد بتواند طرف مقابل را ببخشد، زمان لازم دارد. بازسازی اعتماد و اطمینان مستلزم گذر زمان است. اگر کسی که یک بار خیانت کرده بود، مجدداً این کار را انجام دهد، واقعاً جای تامل وجود دارد چراکه یک مرتبه از خطای او چشم پوشی شده و این بار دومی است که مجدداً یک چنین خطای نابخشودنی را تکرار می کند

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

حالا چی میشه؟کافیه طرف ایرانی باشه

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

 

تست کنکور

 

ریاضیات و فلسفه
زمان پاسخ گویی: 12دقیقه

1)پسر دكتر [...] چهار دستگاه ماشین دارد؛ پژو 206 برای چرخش، بنز 2006 برای نرمش، ماكسیما4 در برای گردش‌های دونفره، تویوتا كرولا برای حضور در شب. پس از سهمیه‌بندی، چگونه می‌تواند به تمام كارهایش برسد.
الف) با روزی 3لیتر بنزین به همه كارهایش می‌رسد.
ب) از كارت سوخت مخصوص آقازاده‌ها استفاده می‌كند.
ج) به صورت گردشی از ماشین‌هایش استفاده می‌كند.
د) پاپا در عرض سه سوت همه ماشین‌ها را نمره دولتی می‌كند.
هـ) هواپیما می‌خرد و به ریش همه‌ی ما می‌خندد.

2)گوجه فرنگی كیلویی 1200 تومان است، سوپرماركت «الهام اینا» كیلویی 400 تومان می‌فروشد، مسكن حوالی شریعتی متری 900 هزار تومان است، معاملات ملكی الهام اینا، متری چند می‌فروشد؟
الف) اگر بگویید از طرف الهام اینا هستید، متری 350هزارتومان.
ب) چنین معاملات ملكی وجود ندارد، بدبخت شدی!
ج) به این سؤال اعتراض داشته و جواب نمی‌دهم، سوال بودار است.
د) كیلویی 400تومان.
هـ) ما در غار زندگی می‌كنیم.
 

3)در سال اول دولت نهم ، 30 اقتصاددان به رئیس جمهور نامه نوشتند ، در سال دوم57اقتصاددان، در سال سوم چند اقتصاددان؟
الف) به عدد صدگان تورم بستگی دارد.
ب) 79نفر.
ج) با توجه به سهمیه بندی بنزین 23نفر.
د) دیگر از رو رفته‌اند، نامه نمی‌نویسند.
هـ) ما در كشور اصلا اقتصاددانی نداریم كه نامه‌نگاری هم بلد باشد

 

4)حقوق رئیس دانشگاه آزاد در ماه چقدر است؟
الف) یك میلیون و پنجاه و سه هزار و چهارصد و بیست و شش تومان.
ب) اووووووف.
ج) حقوق كارمندی بدون اضافه كاری.
و) ایشان حقوق نمی گیرند، حقوق می‌دهند.
هـ) شهریه دانشگاه قسط بندی می‌شود.

5)چند درصد مردم ایران زیر خط فقرند؟
الف) 20درصد.
ب) 37درصد.
ج) این خط به دایره تبدیل شده كه همه در آن حضور حداكثری دارند!
و) هر چی بانك مركزی بگه!

6) محیط سبد خرید خانوار در سال 85 چقدر بود؟
الف) 41/3 ضربدر تعداد اعضای خانواده.
ب) به اندازه جیب بابا
ج) ما با لاینون ـ نایلون سابق ـ می‌ریم خرید.
د) شما چطوری؟
ه) مرسی! قربون‌تون برم!

7)پانزده ملوان انگلیسی چرا همراه با سوغاتی آزاد شدند؟
الف) چون اینطوری حال می‌كردیم.
ب) چون ما 5اسیر دست آمریكایی‌ها نداشتیم.
ج) اقتدار ملی.
د) فهم این مسائل واسه شما زوده!

 

8) منظومه خسرو و شیرین براساس كدام داستان واقعی خلق شده است؟!
الف) نسرین و بهروز اثر سیروس مقدم.
ب) یاسمن گل بانو و داونه اثر ماندگار پیمان قاسم‌خانی.
ج) جواهری در قصر اثر شبكه دوم سیما.
د) كلاه قرمزی و سروناز اثر مشترك.
هـ) سیروس مقدم و تلویزیون.
 

9)عبارت «نه! نه! نه!... این قرارمون نبود... تو در به در بشی... من خون جیگر بشم... نه!» اشاره به كدام موضوع دارد؟
الف) سهمیه بندی بنزین.
ب) پول خیلی چیز كثیفی است، ستاد مبارزه با قاچاق كالا خیلی مظلوم است، خیلی دست تنهاست و خیلی كوشاست و خیلی خوب است.
ج) مراقب پول كثیف بودن و اینكه قبل از استعمال، حتماً با آب و صابون پول را بشویید.
د) قاسم جعفری و سید عزت‌الله ضرغامی.

10) «نان ما را می خورد، حلیم حاج عباس را هم می‌زند» یعنی چه؟
الف) موسویان و پرونده هسته‌ای.
ب) همشهری و مریم جون.
ج) برانكو ایوانكوویچ.
د) جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر.
هـ) گزینه الف صددرصد درست است.

 

11) نام ادبی رادیو جوان:
الف) رادیو تیرتوپر.
ب) رادیو خسرو.
ج) صدای سیرابی.
د) رادیو كاروانسرا.
هـ)...
12) در راسته‌ی ناصرخسرو به جای جمله بفرمایید كنار، چه عبارتی استفاده می‌شود؟
الف) بكش كنار اون جنازه رو!
ب) بپا نفتی نشی گلابی!
ج) بیگی اونور سر خرو!
د) هر سه مورد.

13) چه كسی بزگترین ضربه را به ادبیات ایران وارد كرد؟
الف) فرهاد برره.
ب) چنگیزخان مغول.
ج) عباس كیارستمی.
د) گزینه ب و ج به طور مشترك صحیح است.

14) عبارت «كلاه سرت گذاشتن تا زانو» یعنی چه؟
الف) فروش پراید دوگانه سوز بدون مخزن.
ب) قول تحویل ال نود تا پس فردا.
ج) تحویل پژو 405 با یك مأمور آتش نشانی در صندوق عقب.
د) من مادرم مریضه، كارت سوختتو بده، چند لیتر بنزین بزنم!
هـ) سهمیه‌بندی لغو شد، باكتو پركن!

¤ متن زیر را بخوانید و به پرسش های آن جواب دهید:
یكی بود، یكی نبود! یه فیلم بود، اسمش نقاب بود. اینقدر خوب بود، كه 20روز نشده، از سینما آوردنش پائین. بعد گفتن، ببخشید، بعدش گفتن نبخشید. بعد یكی دیگه گفت، به زور گفتن نبخشید. بعد یكی دیگه اومد گفت: همینه كه هست. بعد سی دی فیلم اومد تو بازار. بعد همه اعتراض كردن. بعد همه رفتن خونه شون. بعد هیچكی دیگه اعتراض نكرد. بعد انگار نه انگار... قصه‌ی ما به سر رسید، كلاغه خونه‌اش رو اجاره داد، خودش توی خیابون خوابید.

15) استكبار جهانی چگونه اهداف پلیدش را در كشور اجرا می‌كند؟
الف) با ساخت و نمایش فیلم‌های بی‌تربیتی بی‌محتوا.
ب) با نقاب.
ج) از طریق فرهنگ و به ویژه سایت‌های زرد.
د) "مونتاژ" فیلم‌های بدبد و قاچاق سی دی.

16) در متن فوق چند مقصر وجود دارد؟
الف) در مملكت ما هیچ كس مقصر نیست.
ب) چشم‌ها را باید شست.
ج) 4 تا.
د) این سوال جهت‌دار است و بوی سهم‌خواهی می‌دهد!
هـ)یك تا، آن هم استكبار جهانی است.

17)شعر «نازی! نازی! تو غلط می‌كنی كه ازدواج موقت كنی» در چه سالی و توسط چه كسی سروده شد؟
الف) بهار 86- آقای بردبار.
ب) بهار84- پدر نازی.
ج) بهار 86- مشاور وزیر كشور.
د) بهار 84- كامران زرگنده.

18) كدامیك دكترای ادبیات و زبان گفتار دارند؟
الف) رئیس سازمان میراث فرهنگی.
ب) معاون سینمایی وزیر ارشاد.
ج) سرمربی تیم راه آهن.
د) فرزاد حسنی.

19) بهترین كتاب شعر معاصر ایران از كیست و در كجا می‌توان آن را تهیه كرد؟
الف) عطار مخملباف- افغانستان.
ب) حافظ كیارستمی - از سمساری‌ها.
ج) سعدی كیارستمی - به زودی در ناصرخسرو.
د) ناگفته‌های اعلمی از مجلس به انضمام سوگندهای علیخانی- ترمینال جنوب.

20) كنكور حذف می شود» چه نوع متنی است؟
الف) شعر نو و سپید؛ توامان.
ب) هجو دراماتیك.
ج) ترجیع بند تغزلی با مطلع تفننی.
د) شعر سیاسی با طعم انتخابات دور بعد.
هـ) رجوع شود به شب شعر نمایندگان اقلیت.


 

هرشب با یک هنرمند

ویگن


ویگن در سال 1308 در شهرهمدان بدنیاآمد و نام کامل وی ویگن دردریان بود او از سال 1330باخواندن آواز فعالیت هنری خودراآغازکردشروع فعالیت او درسال 1332باخواندن آواز بر فیلم چهره آشنا ساخته حسن خردمند بود از عمده آوازهای شادروان می توان به قناری- مراببوس- گلی از بهشت - دختردریا-زن ایرونی-همیشه یاد توام- شادوماد- هفت هشت- مرابه یاد بیاور- دوکبوتر و مهتاب دهها ترانه خاطره انگیز دیگر اشاره کرد. حدود نیم قرن پیش در یک روز تابستانی که جوانی ارمنی به نام ویگن دردریان در باشگاه ارامنه آرارات ترانه های ارمنی می خواند ، توجه ساموئل خاچیکیان ، فیلمسازی که با فیلم هایی مانند "بازگشت" و "دختری از شیراز" غوغایی در سینمای ایران آن سالها برانگیخته بود ، را جلب کرد . ساموئل از همان باشگاه برای فيلم "چهارراه حوادث"، آرمان و ویگن دردریان را انتخاب نمود و به دلیل صدای خوش ویگن شعری هم برایش سرود که در آن فیلم بصورت ترانه بر روی صحنه های گردش ناصر ملک مطیعی و مینا مغازه ای ، توسط ویگن اجرا شد و این نخستین اجرای رسانه ای ویگن به شمار می رفت. چراکه هنوز به رادیو راه نیافته بود.

از خاطرات بیاد ماندنی گذشته میتوان به برنامه " داستان شب " رادیو اشاره کرد. شاید برخی از ما بخاطر داریم که هر هفته چهارشنبه ها در پایان آخرین قسمت قصه آن هفته ، ترانه "لالایی" ویگن پخش می شد.صدای ویگن و ترانه هایش هیچ گاه از خاطر ما نخواهد رفت . به درستي ميتوان ويگن را سلطان بي رقيب جاز ايران دانست وي از همان ابتدا سبکي نو را در موزيک ايران بنا نهاد . در آن زمان که موسيقي کشور جز ترانه هاي کوچه باغي و کافه اي حرف ديگری براي گفتن نداشت ويگن حرف و کلامي نو زد و با آهنگ هاي موزون و بهره گيري از تنظيم هاي استادان بزرگي همچون مهندس خرم و ......توانست مدت 50 سال به عنوان يکه تاز صحنه ها در اوج باشد. روحش شاد و یادش گرامی â€" برای موسیقی متن آهنگ مهتاب ویگن انتخاب شده است

 

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید