به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب ایران روشن خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, January 15, 2008

[ ...:::: ¯`•.¸¸¸.•` IRANROSHAN`•.¸¸¸.•`¯::::... ] Roshan Nameh 26 Dey

 
 

 

 
 
 

 

 

 

 

به گروه شاد و بدون سانسور ایران روشن بپیوندید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

سلام

اول اینکه: تا 12 محرم ، برای احترام به ساحت مقدس امام زمان (عج) و شیعیان جهان ، از ارسال تصاویر و مطالب طنز خودداری میکنیم و گروه ایران روشن خود را عزادار سالار و سید شهیدان حضرت اباعبدا.. میداند.

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

تصویر ناهار سنتی بوش با شیوخ عرب

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

در حال حاضر بیش از 6 میلیون اختراع وجود دارد که توماس ادیسون با 1093 اختراع رکورد دار این زمینه است.

- نور می تواند دور کره زمین (خط استوا) را 7.5 بار در 1 ثانیه طی کند.

- الكترون معنای یونانی كهربا است. كهربا ماده ای است كه در هنگام سایش به پارچه پشمی باردار شده و خرده های كوچك كاه را جذب می كند. این ربایش به علت نیرویی مرموز اتفاق می افتد كه یونانیان آن را الكتریسیته نامیده اند.

- یکی از شدیدترین نعره ها در بین حیوانات، به شیر آفریقایی تعلق دارد. صدای نعره آنها تا سه کیلومتری شنیده می شود. اسب آبی هم جزو حیواناتی است که دارای نعره بلندی می باشد ، تا آنجا که حیوانات آبی در زیر آب نعره آنها را می شنوند ولی با همه این اوصاف، شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها می باشد. آنها می توانند نعره ای معادل دویست دیسیبل تولید کنند. این نعره از صدای موتور یک جت نیز بیشتر است.


- شهر ممنوع واقع در پكن در كشور چین بزرگ ترین قصر پادشاهی جهان است. این قصر شامل هفده قصر و پنج تالار می باشد.

- وقتی یك نوزاد در حال گریه است، با صدای ش..ش.. شما آرام خواهد شد و این به این دلیل صدای آبی است كه اطراف نوزاد را در دل مادر گرفته است.در ضمن این یكی از دلایلی است كه نشان می دهد چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.

- وقتی یک سیب گندیده را بین سیب های سالم قرار می دهیم، بقیه سیب ها هم می گندند. دلیل این است كه سیب گندیده یك نوع گاز ﴿ethylene) از خود منتشرمی کند كه باعث گندیدن بقیه سیب ها می شود.

- گرمی تابستان به دلیل نزدیكی زمین به خورشید نیست بلكه به علت 23.5 درجه كجی زمین است.


- لایه ازن فقط به اندازه دو سكه که بر روی هم قرار بگیرند، ضخامت دارد.

- اگر سوراخی به مركز زمین زده و از این سر تا آن سر کره زمین را بکنیم و سنگی را در این سوراخ رها کنیم، سرعت سنگ با رسیدن به مركز زمین زیاد گشته و با گذشتن از مركز كم می شود.


- علت شوری آب دریا این است که قسمتی از نمك موجود در آن از طریق فعالیت های آتشفشانی زیر آبی وارد آب می شود اما قسمت اعظم این نمك مربوط به فرسایش پوسته زمین یا خاك است. املاح معدنی موجود در خاك در آب باران حل شده و از طریق رودخانه ها به دریاها منتقل می گردند. زمانی كه بر اثر تابش نور خورشید قسمتی از آب دریا بخار می شود، نمكی كه در آن وجود دارد، بر جای می ماند و این امر باعث می گردد كه تراكم نمك موجود در آب افزایش یابد.امروزه میزان املاح معدنی موجود در آب دریاهای آزاد جهان 3.5 در صد است كه بیشتر آن را سدیم كلراید یا همان نمك طعام ﴿CINa) تشكیل می دهد.

- یكی از حقایق اصلی زندگی روزمره این است كه آب و روغن با هم آمیخته نمی شوند. بیشتر ادویه جات تند از نظر ساختار شیمیایی "روغن پایه" می باشند، بنابراین نوشیدن آب پس خوردن فلفل یا ادویه تند بی حاصل است. بهترین راه حل برای بر طرف كردن تندی از دهان خوردن چیزی است كه چربی را به خود جذب كند و در این بین نان یا هر چیزی كه نشاسته داشته باشد ، نتیجه خوبی خواهد داشت.راه حل دیگر بعد از خوردن نان، نوشیدن شیر است. هر چند كه شیر از لحاظ ساختار "آب پایه" است اما دارای ماده ای شبیه به پاك كننده ﴿detergent) است كه مانند صابون با روغن یا چربی در می آمیزد و آن را می شوید و از بین می برد .

- اشعه X از بلور الماس عبور نمی‌كند و منعكس می‌شود. از این خاصیت می‌توان در تشخیص الماس حقیقی از نوع بدل آن استفاده نمود.

- طول تقریبی رود نیل که بزرگترین رود جهان است، حدود 6600 کلیومتر است.

- اسکناس از کلمه "اسیکناچیا" گرفته شده که کلمه ای روسی بوده و چون تلفظ آن برای فارسی زبانان مشکل است، آن را ساده کرده و به نام اسکناس می خوانند . اولین پول رسمی کاغذی توسط بانک شاهنشاهی، در سال 1269 شمسی در تهران انتشار یافت . در سال 1309 شمسی طبق قانون ، حق انتشار اسکناس از بانک شاهنشاهی اخذ و به بانک ملی ایران واگذار گردید . واحد پول ایران در دوره قاجاریه ، تومان بود . یک تومان معادل ده قران و برابر ده هزار دینار بود. در سال 1308 شمسی به موجب قانون، پول ایران تغییر یافت و واحد پول به ریال تبدیل شد ولی هنوز کلمه تومان به قوت خود باقی است و به معنی ده ریال به کار برده می شود .

- بر اساس یك داستان مشهور، یكی از دوندگان در سال 490 قبل از میلاد، خبر پیروزی آتنی ها بر پارسیان در ماراتن را به شهر آتن رساند. وی پس از رساندن خبر از خستگی بر زمین افتاد و جان سپرد.امروزه به یادبود این دونده و دوی مرگ آور او، در مسابقات دو و میدانی رشته ای به نام ماراتن برگزار می شود كه دوندگان در آن مسافتی حدود 42 كیلو متر را می دوند.

- دیوار چین دو هزار و 200 سال پیش ساخته شده و طول آن به دو هزار و 710 کیلومتر می رسد. ارتفاع این دیوار بین پنج تا 9 متر بوده و پهنای آن به چهار و نیم متر می رسد.

- طول ساحل دریای خزر در حدود 7000 کیلومتر است . هزار کیلومتر از این مسافت برای ایران است

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

رضا رسته از کیش فرستاده

 

رابطه جنسي خوب چه فوايدي داره :

1- بهبود حس بويايي: پس از رابطه جنسي ترشح هورمون پرولاكتين افزايش مييابد. اين هورمون سبب ميگردد تا سلولهاي بنيادي مغز نورونهاي جديدي را در پياز بويايي مغز ايجاد كنند . (در دوران شيردهي نيز اين بهبودي حس بويايي در زنان مشاهده ميگردد

2- كاهش ريسك بيماريهاي قلبي: داشتن بيش از 3 نوبت رابطه جنسي در طول هفته ريسك ابتلا به بيماريهاي قلبي را درمردان به نصف كاهش ميدهد. رابطه جنسي كلسترول بد خون را نيز كاهش ميدهد.

3- كاهش وزن و تناسب اندام: رابطه جنسي يك نوع فعاليت بدني است. يك رابطه جنسي پرحرارت 200 كالري انرژي مي سوزاند، يعني معادل 15 دقيقه دويدن بروي دستگاه ترد ميل(دو ثابت). ضربان قلب فرد برانگيخته (از لحاظ جنسي) از 70 بار در دقيقه به 150 بار در دقيقه افزايش مي يابد. انقباضات حين رابطه جنسي باعث تمرين و درگير شدن عضلات لگن، رانها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سينه ميگردد. پلاسماي مني مردان حاوي هورمونهاي تحريك كننده غدد تيروئيد ميباشد، كه ميتواند باعث افزايش متابوليسم پايه در زنان و كاهش وزن آنان گردد.

4- رابطه جنسي باعث افزايش توليد هورمون تستوسترون ميشود: اين هورمون باعث محكمتر شدن عضلات و استخوانها ميگردد .

5- كاهش افسردگي: زناني كه از لحاظ جنسي فعال بوده و شريك جنسي آنان نيز از كاندوم استفاده نمي كنند، كمتر مستعد افسردگي ميباشند. هورمون پروستاگلاندين موجود در مني مردان بوسيله دستگاه تناسلي زنان جذب گرديده و باعث تعديل هورمونهاي زنانه مي شود. من ي مردان حاوي هورمونهاي استروژن و پروژسترون ميباشد كه هر دوي آنها در بهبود خلق موثر ميباشند. زناني كه در معرض مني شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسي بدون كاندوم) شادتر ميباشند. (البته حاملگي ناخواسته و عدم ابتلا به بيماريهاي مقاربتي بايستي در اولويت باشد )

6- تسكين درد:درست قبل ازارگ اسم (اوج لذت جنسي) سطح هورمون اكسي توسين به 5 برابر سطح نرمال افزايش مي يابد. اين هورمون باعث ترشح آندورفين (ضد درد طبيعي بدن) گرديده و هرگونه دردي را تسكين ميدهد. رابطه جنسي باعث ترشح هورمون استروژن نيز ميگردد كه ميتواند دردهاي قاعدگي را كاهش دهد.

7- سرماخوردگي كمتر: افرادي كه 1-2 بار درهفته رابطه جنسي دارند، سطح پادتن ايمنوگلوبين A در بدن آنها 30 درصد بيشتر ميباشد. اين امر باعث تقويت سيستم ايمني بدن ميگردد.

8- كنترل بهتر مثانه: رابطه جنسي تمرينات كگل طبيعي مي باشند و باعث تقويت عضلات مثانه ميگردد .

9- دندانهاي سالم تر: پلاسماي مني (جذب شده از مخاط مهبل) حاوي روي، كلسيم و ديگر مواد معدني ميباشد كه از پوسيدگي دندانها جلوگيري ميكند. همچنين آداب برفراري رابطه جنسي، دو شريك جنسي را ملزم به رعايت اصول اوليه بهداشت از جمله مسواك زدن دندانها ميكند .

10- سلامت پروستات: برخي اورولوژيستها به رابطه ميان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند. براي توليد مايع من ي پروستات و كيسه من ي موادي همچون روي، اسيد سيتريك و پتاسيم را از خون ميگيرند و آنها را تا 600 برابر تغليظ ميكنند. در اين بين هر عامل سرطانزاي موجود در خون نيز ممكن است به همراه اين مواد و به همين ميزان در پروستات تغليظ و انباشته گردد. رابطه جنسي و انزال مكرر ميتواند از انباشته شدن عوامل سرطانزا در درون غده پروستات جلوگيري به عمل آورد. البته ثابت گرديده داشتن رابطه جنسي با چندين شريك جنسي ميتواند سرطان پروستات را در مردان تا 40 درصد افزايش دهد. (به خاطر افزايش ريسك ابتلا به بيماريهاي منتقله از راه جنسي )

11- افراط در رابطه جنسي براي زنان بي خطر است
: رابطه جنسي باعث سفت شدن عضلات شكم و باسن و بهبود ساختار قامتي در زنان ميگردد. البته مشروط بر اينكه از بيماريهاي مقاربتي ،حاملگي ناخواسته و هرگونه استرس خبري نباشد. زنان يائسه اي كه از رابطه جنسي امتناع مي ورزند ممكن است دچار آتروفي(تحليل) مهبل و مقاربت دردناك گردند. تمام هورمونهايي كه زنان يائسه به آنها نياز دارند، از طريق رابطه جنسي سالم با شوهرانشان قابل دريافت ميباشد. (رابطه جنسي بدون كاندوم )

12- اما افراط در رابطه جنسي ميتواند براي مردان دردسر آفرين باشد: آلت تناسلي مردان ممكن است دچار خراشيدگي و يا تحريك پوستي گردد. همچنين در رابطه جنسي خشن و طولاني مدت بافت آلت تناسلي مردان ميتواند دچار آسيب گردد. شل شدن آلت پس از نعوظ و انزال بي علت نيست. هنگام نعوظ آلت مرد از خون پر ميگردد. اما پس از آن ديگر خوني در آلت جريان نمي يابد. براي جذب مجدد اكسيژن عضلات آلت بايستي شل گردند. چنانچه شما اجازه ندهيد تا آلت شل شده و استراحت كند، با اين كار عضلات آلت را از دريافت اكسيژن كافي محروم كرده ايد. در بيماري پرياپيسم(priapism) كه در آن نعوذ دائمي پديد مي آيد، آلت ممكن است دچار مرگ سلولي گردد. به همين خاطر پرياپيسم يك اورژانس پزشكي محسوب ميگردد .

13- افزايش جريان خون: رابطه جنسي جريان خون به مغز و ديگر اعضاي بدن را افزايش ميدهد. بنابراين اكسيژن و مواد مغذي بيشتري به ارگانهاي بدن رسيده و مواد زايد نيز سريعتر از بدن دفع ميگردند .

14- افزايش طول عمر:
نرخ مرگ و مير درافرادي كه 2 بار درهفته به ارگاسم ميرسند، نصف افرادي است كه در طول ماه تنها يك مرتبه ارگاسم را تجربه ميكنند.

15- رابطه جنسي باعث افزايش سطح هورمون استروژن در زنان ميگردد: اين هورمون باعث انعطاف پذيري و لغزندگي بيشتر مهبل شده و زنان را در برابر بيماريهاي قلبي محافظت ميكند.

16- رابطه جنسي در كاهش استرس و اضطراب بسيار موثر است: همچنين رابطه جنسي باعث بهبود كيفيت خواب ميگردد .

17- رابطه جنسي چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است: چنانچه كسي را داريد كه برايتان اهميت قائل بوده و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نيز براي وي اهميت قائل بوده و دوستش داشته باشيد، از لحاظ احساسي و جسمي نيز با يكديگر صميمي باشيد، آنوقت 3-5 برابر كمتر در معرض خطر مرگ زودرس و يا ابتلا به بيماريهاي گوناگون قرار خواهيد داشت. بخشي از آن به خاطر اثرات مثبت لمس كردن ميباشد. در آغوش گرفتن و نوازش كردن باعث تغيير در تركيبات شيميايي بدن شما ميشود .

18- رابطه جنسي سالم در افزايش اعتماد بنفس و عزت نفس زنان و مردان (خصوصا مردان ) ميتواند تاثير بسزايي داشته باشد

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

شستشو ، نظافت ، لكه گيري

يك نكته در مورد استفاده از مواد پاك كننده:

اگر براي لكه گيري از مواد پاك كننده استفاده مي كنيد ، در نظر داشته باشيد كه حتماً از آب سرد استفاده كنيد. زيرا آب گرم باعث مي شود كه لكه ها ديرتر از بين بروند . در صورتي كه آب سرد، لكه ها را بهتر و سريعتر از بين مي برد.

 

از بين بردن لكه شمع بر روي كاغذ ديواري:

اگر شمع بر روي كاغذ ديواري چكيد و كاغذ ديواري غيرقابل شستشو است ، اول شمع را با كارد از روي ديوار جدا كنيد . سپس با يك مداد پاك كن آن را خوب تميز كنيد.

 

لكه شمع روي وسايل چوبي:

مورد بعدي چكيدن شمع روي وسايل چوبي جلا دار است. در چنين حالتي شمع را نبايد تراشيد يا سمباده كشيد . كافي است قسمت لك شده را به آرامي با آب گرم بشوييد و فوراً با پنبه پاك كنيد.

 

لكه شمع بر روي تابلوهاي نقاشي:

در اين صورت با تيغه كارد شمع را پاك كنيد، و بعد با آب نيم گرم  و صابون و اسفنج و آن را بشوييد و پاك كنيد . سپس يك پارچه نخي را به ملايمت روي قسمت شسته شده بكشيد، اثري از لكه باقي نمي ماند.

لكه شمع بر روي موزاييك:

ابتدا كمي سركه گرم روي لكه بريزيد و بعد آن را  با صابون و آب نيم گرم بشوييد و فوراً خشك كنيد.

لكه شمع بر روي پارچه:

براي از بين بردن لكه شمع در دو طرف پارچه، كاغذ خشك كن قرار داده و روي آن اتوي  داغ بگذاريد . شمع به كاغذ خشك كن مي چسبد و لكه را از بين مي رود.

 

پاك كردن لكه سوختگي سطحي توسط قند:

زماني كه لباس شما بر اثر سوختگي  سطحي يا سيگار زرد شده ، زياد نگران نباشيد . با قند بر روي لكه زرد رنگ بكشيد و آنقدر اين كار را انجام دهيد تا لكه از بين برود.

 

تميز كردن اثر سوختگي اتو:

اگر لباس شما بر اثر گرماي زياد اتو، زرد رنگ شد، مي توانيد يك پياز را دو نيم كرده و روي پارچه كتاني بماليد. لكه هاي زرد رنگ بر طرف خواهند شد.  بعد آن را چند دقيقه داخل آب سرد خيس كنيد و بشوييد.

 

لكه سفيده تخم مرغ:

لكه سفيده تخم مرغ را هرگز با آب گرم نشوييد، زيرا لكه ثابت مي ماند . بلكه براي از بين بردن آن، محل لكه را با آب سرد ، كاملاً بشوييد.

 

لكه بر روي سفره:

اگر سفره شما بر اثر چربي لك گرفته است و با شستن هم از بين نمي رود، مي توانيد سفره را بعد از شستن به مدت يك روز در آفتاب روي بند لباس پهن كنيد .  با اينكار نور خورشيد لكه هاي سفره را از بين مي برد.

 

لكه واكس كفش:

اگر بر اثر بي احتياطي مقداري واكس روي فرش يا لباستان ماليد ، مي توانيد ابتدا پنبه اي را خيس كنيد و روي آن بكشيد. سپس روي پنبه مقداي مايع ظرفشويي بريزيد و بر روي لكه بكشيد .  بعد از اين كار پنبه را آغشته به آب خالص كنيد و دوباره روي لكه بكشيد تا لكه كاملاً از بين برود. اگر با اين كار لكه از بين نرفت ، مقداري الكل بر روي دستمال ريخته و بر روي لكه بكشيد، تا كاملاً تميز شود. اگر لباس قابل شستشو باشد، بعد از زدودن لكه، لباس را با پودر لباسشويي و آب نيم گرم كاملاً بشوييد.

 

جوهر سياه:

براي از بين بردن  جوهر سياه بر روي فرش ، مقداري ماست روي محل لكه ريخته و با قاشق ماست را جمع كنيد. چند مرتبه اين كار را تكرار كنيد، لكه كاملاً از بين مي رود.

 

لكه چاي:

براي از بين بردن لكه چاي، فوراً پارچه خيس را روي لكه بكشيد. اگر پاك نشد، پارچه را آغشته به آب و پودر لباسشويي كنيد بر روي لكه بكشيد فوراً تميز مي شود.

 

لكه قير:

براي از بين بردن لكه قير ، بهترين روش به كار بردن بنزين است . محل لكه را با بنزين بشوييد، سريع تميز مي شود .

 

لكه آدامس:

براي از بين بردن آدامس از شيره درخت كاج و يا روغن نباتي استفاده كنيد و بعد از آن لباس را كاملاً بشوييد. روش ديگر براي از بين بردن لكه آدامس از روي لباس اين است كه يك تكه يخ برداشته و چند مرتبه بر روي آدامس بكشيد تا از روي لباس جدا شود . اگر آدامس از پارچه  جدا نشد مي توانيد از بنزين استفاده كنيد.

 

لكه خون:

محل لكه را زير آب سرد قرار داده و آب سرد را با فشار روي لكه بريزيد. لكه از بين مي رود. اگر لكه پاك نشد ، مي توانيد بعد از شستن با آب سرد، روي لكه را نشاسته ذرت ماليده و در آفتاب قرار دهيد . بعد از خشك شدن نشاسته، لباس را بشوييد لكه از بين مي رود.

 

لكه هاي روي گلدان

مي توانيد بعد از شستشوي اوليه ، مقداري سركه غليظ و نمك فراوان داخل گلدان ريخته و بگذاريد چند ساعت بماند، بدين صورت جرم ها در محلول حل شده و گلدان تميز مي شود.

 

لكه خودكار:

براي از بين بردن لكه خودكار مي توانيد اسفنجي را آغشته به شير كنيد و به محل لكه بماليد، لكه به راحتي از بين مي رود.

 

لكه چسب:

يك تكه پارچه را آغشته به سركه كرده و روي چسب بگذاريد. چسب، سفتي خود را از دست داده و از لباس جدا مي شود.

 

لكه روغن:

براي پاك شدن لكه روغن مي توانيد لباس را با پودر ماشين لباسشويي بشوييد . لكه فوراً از بين مي رود.

 

لكه گيري ظروف چيني:

ظروف چيني از جمله( استكان، نعلبكي، ليوان و غيره) را داخل ظرفي بريزيد . سپس آب سرد و مقداري پودر لباسشويي روي آن بريزيد و روي اجاق بگذاريد تا چند دقيقه بجوشد تمام لكه ها از بين مي رود.

 

لكه زنگ زدگي بر روي لباس:

يك ليمو ترش را دو نيمه كرده و يك نيمه آن را آغشته به نمك كرده ، بر روي لكه بماليد. پس از پاك شدن لكه، لباس را با آب بشوييد.

 

لكه گيري شيشه ها:

اغلب خانم ها زماني كه شيشه پاك مي كنند ، مي بينند كه بر روي شيشه لك افتاده است و دائم دو طرف شيشه را پاك مي كنند. براي راحتي كار مي توانيد از اين روش استفاده كنيد: يك طرف شيشه را به طوري عمودي پاك و طرف ديگر شيشه را به طور افقي پاك كنيد، با اين روش خيلي راحت متوجه مي شويد، كه لكه كدام طرف شيشه است.

 

كندن آدامس از مو:

بچه ها گاه با آدامس خود بازي مي كنند و آن را به جاهاي مختلف مي چسبانند ! اگر آدامس به موي كودك شما چسبيد، مي توانيد براي كندن آن از دو روش زير كمك بگيريد:

روش اول: يك تكه يخ را چند بار روي آدامس بكشيد تا سفت شود سپس آدامس را از مو جدا كنيد.

روش دوم: كمي كرم مرطوب كننده به همان قسمت مو بكشيد ، سپس با يك دستمال خشك، مو را چند بار پائين بكشيد آدامس از جدا خواهد شد.

 

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 
     

  

 

 

 
 
 
 

 

 

  __._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive