به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب ایران روشن خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, January 26, 2008

[..::¯`•.¸¸¸.•` IRANROSHAN`•.¸¸¸.•`¯ ::..] Roshan Nameh 7 Bahman mah

 

 
 
 
 

 

 

 

به گروه شاد و بدون سانسور ایران روشن بپیوندید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

سلام

 

خبر مهم امشب این که: طی قرارداد با 3 تا از شرکت های معروف خدمات مجالس و حمایت و مجوز سازمان ایرانگردی و میراث فرهنگی، تصمیم داریم برای اولین بار بعد از انقلاب ،مراسم چهارشنبه سوری را بصورت باستانی و نهایت شکوه برگزار کنیم. یعنی در حدی که حتی برای محل برگزاری بهترین ویلا و باغ شهر را در اختیار بگیریم و از نظر نوع پذیرائی تمام امکانات را در حد اعلاء در اختیار مهمانان قرار بدهیم،تا اونجا که فقط برای شام این مراسم  ده نوع غذای تاپ ایرانی را مهیا و برای طراحی مراسم از 2 نفر طراح ایتالیائی و 12 نفر مدیر برنامه استفاده میکنیم، برای گروه موسیقی و مراسم آتش بازی و  باستانی، از آخرین امکانات و کیفیت ویژه بهره میبریم! در یک کلام، شکوه ایران را دوباره باز میگردانیم و رویائی امپراطوری ایران را در جشن بزرگ سال به واقعیت تبدیل خواهیم کرد.

مخصوصا" که این جشن به عنوان آخرین برنامه امسال خواهد بود و باید به عنوان اختتامیه ، تمام توان گروه را در منصه ظهور قرار دهیم.

از آنجا که حداکثر ظرفیت این مراسم 400 نفر و  پیشبینی میکنیم با حجم بالای درخواست ثبت نام  روبرو خواهیم بود، سعی میکنیم پرونده ثبت نام را تا قبل از 10 اسفند ببندیم .

 

منتظر اعلام خبرهای برگزاری این جشن و شروع ثبت نام باشید.

 

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

تصویر روز

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

سوفيا لورن، هنرپیشه معروف ایتالیایی، این خانم یک زمانی الهه زیبائی جهان بود


 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

دختر شایسته جهان

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

آیدی خود را در یاهو مسنجر همیشه روشن نگه دارید !!!

مراحل زير را طی كنيد تا آی دی شما در ياهو مسنجر هميشه روشن بماند! در اين حالت می توانيد همواره يك Status را كنار آی دی خود به نمايش گذاريد در حالی كه آنلاين نيستيد!!! توسط ياهو مسنجر لوگين كنيد . سپس وارد منو لوگين قسمت Preferences شويد. از منو سمت چپ وارد بخش Connection شويد. از منو سمت راست Firewall With No Proxy را انتخاب كنيد. از ياهو مسنجر خارج شويد و به كلی ياهو مسنجر را ببنديد. حالا اگر با يك آی دی ديگر وارد ياهو مسنجر شويد مي بينيد كه آی دی شما روشن مانده است! به همين سادگی!

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan


 

یك مادر باردار بریتانیایی بعد از شنیدن این خبر تكان دهنده كه در چهارمین ماه بارداری اش در مراحل پیشرفته سرطان كبد قرار دارد، ترجیح داد خود را به خاطر نجات جان فرزندش درمان نكند.

«آلارد» تنها دو راه پیشرو داشت: تعویق درمان تا زمان تولد نوزاد و یا سقط جنین برای حفظ جان خود.
او راه اول را انتخاب كرد و تا زمانی كه كودك با عمل سزارین كمی پیش از موعد پا به دنیا گذاشت، درمان خود را به تعویق انداخت. وی به شوهرش مارتین گفت:" اگر قرار است من بمیرم، كودكم باید زنده بماند."
كودك یك هفته زودتر از موعد مقرر با سزارین به دنیا آمد و آلارد 33 ساله در 18 نوامبر پسر سالمی به دنیا آورد كه «لیام» نام گرفت.
درست 2 ماه بعد «آلارد» درگذشت. وی پس از زایمان، شیمی درمانی را آغاز كرد اما دیگر خیلی دیر بود.
پزشكان معتقدند كه آلارد سال‌ها به سرطان روده مبتلا بوده و سرانجام این بیماری به كبدش سرایت كرده بود. وی پس از دردهای مداوم شكم، آزمایشاتی انجام داد كه نشان داد كبد او را تومورهای سرطانی در بر گرفته‌اند.
همسر وی می‌گوید:" پزشكان گفتند كه به علت باردار بودن وی آنها قادر به انجام كاری نیستند. او مستقیماً و بدون تردید به پزشكان گفت كه كودكش را از بین نخواهد برد."
به گزارش خبرگزاری فارس ، این مادر شجاع و فداکار موفق شد پیش از مرگش چند بار كودك خود را در آغوش بگیرد. این چهارمین فرزند «آلارد» و اولین پسر اوست. «لیام» دارای 3 خواهر 10 ساله، 8 ساله و 20 ماهه می باشد.

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

شوخی

 


 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

درويشی را ضرورتی پيش آمد، گليمى را از خانه يكى از پاك مردان دزديد. قاضى فرمود تا دستش بدر کنند.
صاحب گليم شفاعت کرد که من او را بحل کردم.
قاضى گفت : به شفاعت تو حد شرع فرو نگذارم.
صاحب گليم گفت : اموال من وقف فقيران است ، هر فقيرى كه از مال وقف به خودش بردارد از مال خودش برداشته ، پس قطع دست او لازم نيست .
قاضى از جارى نمودن حد دزدى منصرف شد، ولى دزد را مورد سرزنش قرار داد و به او گفت : آيا جهان بر تو تنگ آمده بود كه فقط از خانه چنين پاك مردى دزدى كنى ؟!
دزد گفت : اى حاكم ! مگر نشنيده اى كه گويند: خانه دوستان بروب ولى حلقه در دشمنان مكوب

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

تماشاچی های ایرانی


 

 

 

 

مثلث برمودا و عجایب آن

«مثلث برمودا» محلی است وهم‌انگیز که در آن صدها هواپیما و کشتی در هوا و دریا ناپدید شده‌ است. بیش از هزار نفر در این منطقه وحشت گم شده‌اند، بدون اینکه حتی جسد یا قطعه پاره‌ای از هواپیما یا کشتی مفقود شده ای به جا مانده باشد.

موقعیت مثلث برمودا:
مثلث برمودا واقعا مثلث نیست، بلکه بیشتر به بیضی (و شاید هم دایره‌ای بزرگ) شباهت دارد که روی بخشی از اقیانوس اطلس، در سواحل جنوب شرقی امریکا، واقع است. این ناحیه در فهرست رازهای ناشناخته جهان به عنوان مكانی اضطراب انگیز و باور نكردنی به ثبت رسیده است. در این مكان، بیش از صدها هواپیما و كشتی - بدون آنكه كوچكترین اثری از آنها باقی بماند - ناپدید شده‌ است. اغلب این حوادث از سال ۱۹۴۵ به بعد روی داده است و در طول ۲۶ سال اخیر بیش از ۱۰۰۰نفر در این ناحیه از جهان جان خود را از دست داده اند .


علل فرضی طبیعی:
توضیحات و علل فرضی مختلفی درباره حوادث مثلث برمودا مطرح شده است که معمولترین این فرضیات بر اساس مرگ غیر طبیعی بنا شده است (زیرا تاکنون هیچ جسدی به دست نیامده است). این توضیحات عبارت اند از:
جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزله در اعماق دریا، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی، گویهای آتشفشان که موجب انفجار هواپیماها می‌شود، گرفتار آمدن در جاذبه گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتیها و مفقود شدن آنها در آب می‌شود، قرار گرفتن تحت تأثیر نیرویی مغناطیسی و اختلالات امواج الکترو مغناطیسی؛ ولی این دلایل توجیهی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتیهای متعدد در منطقه ای مشخص پذیرفتنی نیست.

علل فرضی غیر طبیعی:
دستگیری و ربوده شدن با زیردریایی یا بشقاب پرنده‌هایی متعلق به کراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسانها به کره زمین آمده‌اند ممکن است علتی غیر طبیعی برای توجیه وقایع باشد. یکی از عجیبترین پیشنهادها در این مورد «ادگار کایس» (پیشگو و روانکاو و حکیم) در دهه پنجم قرن بیستم مطرح کرده است. به عقیده وی، قرنها قبل از کشف پرتو لیزر، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان منبع انرژی و قدرت استفاده می‌کردند. به نظر کاین، نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها، در عمق یک مایلی در قسمت غرب «اندروس»، غرق شده است که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتیها و هواپیماها و - در نهایت - نابودی آنها می‌گردد.
«ام ک جساپ» فضانورد و منجم و متخصص کره ماه است و در کتابش به نام «در مورد بشقاب پرنده‌ها» ابراز می‌دارد که ناپدید شدن کشتیهای مشهور در مثلث برمودا به وسیله اجسام پرنده صورت گرفته است. وی مفقود شدن خدمه آنها را نیز به اجسام یادشده ربط می‌دهد. به عقیده جساپ، یوفوها هر چه هستند حوزه مغناطیسی موقتی ایجاد می‌کنند که طرحی یونیزه شده دارد و ممکن است باعث متلاشی شدن یا ناپدید شدن هواپیماها و کشتیها شود. او روی این موضوع کار می‌کرد که چگونه نیروی مغناطیسی متمرکز شده است و باعث نامرئی شدن می شود. نظریه میدان واحد اینشتین او را مجذوب کرده بود. جساپ هر دو اینها را کلیدی می‌دانست برای ظهور و محو شدن ناگهانی بشقاب پرنده‌ها و ناپدید شدن کشتیها و هواپیماها؛ ولی مرگ امکان ادامه فعالیت و نتیجه گیری را از جساپ گرفت و تحقیقاتش نیمه تمام ماند.

دانشمند ژئوفیزیك و نظرهایش:
یكی از دانشمند ژئوفیزیك ساكن شهر «وارونژ» در روسیه مدعی كشف علتی طبیعی برای حوادث ناگوار مثلث برمودا شد. ولادیسلاو بوكریف، در این زمینه گفت: ویژگی عجیب مثلث برمودا را طبیعت برنامه ریزی کرده است. یكی از شعبات جریانات گرم «گلف استریم»، با گردش در جهت عقربه‌های ‌ساعت در منطقه دریای «سارگاسوف»، روی می‏دهد. این حركت به یادآورنده پرتاب كننده دیسك است كه در آغاز خود می‏چرخد؛ و تنها در لحظه ای كه بالاترین سرعت زاویه ای را به دست آورد، دیسك را به جلو پرتاب می‏كند. به نظر وی، وجود میكرو و ماكرو گودال‌هایی ‌در این منطقه مولد آشفتگیهای ‌جاذبه ای و مغناطیسی است كه - در نتیجه - آن دستگاهها ‌از كار افتاده و ساختار انسان سنگینیی را تحمل می‏كند كه گاهی مرگبار است .
وی می‏گوید: چون در این منطقه گردش آب در جهت عقربه‌های ‌ساعت است، برمودا همانند گرداب اشیا را به سمت خود می‏كشد؛ یعنی بردار جاذبه به سمت عمق دریا و مركز زمین است. برمودا برای وسایط نقلیه هوایی و دریایی تنها در زمان وقوع جزر در دریا خطرناك است. در این فاز، ابتدا گودالهای ‌آبی و پس از آن گودالهای ‌هوایی پدیدار می‏شود. این وضعیت همانند فنجانی است كه به طور ناگهانی انتهای آن را باز كنند. آب به سمت شكاف حركت می‏كند و حركتی گردشی به خود می‏گیرد و در امتداد خود، جریان هوا را می‏راند. این دانشمند ژئوفیزیك روسیه می‏افزاید: با دانستن فاز جریان مد و ویژگی تشكیل جریانات، می‏توان روشی را ایجاد كرد كه وقوع حادثه در این مثلث ناآرام - همچنین در سایر نقاط خطرناك جهان – را هشدار دهد
.
 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

گوگوش

 

 

 

سیگارهای چه گوارا

 

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

 

هر شب با یک هنرمند

حسین خواجه امیری

 

حسین خواجه امیری ( ایرج )به سال 1313 در شهر کاشان متولد شد ، بیش از شش سال از سنش نمی گذشت که شروع به زمزمه اشعار روز و عامیانه مردم که رایج آن زمان بود می کند .
پدر بزرگ وی که از صدایی بسیار خوش برخوردار بوده ، یکی از خوانندگان به نام ناصرالدین شاه قاجار بود و هر وقت که شاه قاجار اراده می کرده باید وی برای او بخواند ولی به طوری که از شواهد و آثار بر می آید ، غیر از دربار ، او خیلی مواقع برای مردم عادی نیز می خواند و در محافل شرکت می کرده و می خوانده ، پدر حسین خواجه امیری که از صدایی خوب برخوردار و از پدرش به ارث برده بود حسین را تحت تعلیم خود قرار می دهد و بسیاری از شب ها که ستاره های منطقه کویری کاشان مانند خوشه هایی از زمرد در آسمان خودنمایی می کردند و محیطی شاعرانه به وجود می آوردند ، وی را به صحرای اطراف شهر می برد و او را تشویق به خواندن با صدایی هر چه بلند می کرد . مدت ها حسین تحت تعلیم پدر این کار را ادامه داد و پس از چندی به تهران می آید و به کلاس روان شاد استاد ابوالحسن خان راه یافت ، مدت شش ماه متوالی از محضر استاد صبا کسب فیض کرد ، سپس در سال 1327 توسط ابراهیم خان منصوری برای شرکت در برنامه های رادیویی به رادیو دعوت شد . حسین مدت ها با این ارکستر همکاری می کند و خودش ارتشی بود ، شب های جمعه به مدت نیم ساعت در برنامه ارتش شرکت می کند و پس از مدتی در ارکستر آقای عبدالله جهان پناه شرکت و با ارکستر او همکاری کرد .

 


در سال 1336 بنا به دعوت مرحوم داود پیرنیا به برنامه گلها راه می یابد و در اولین همکاری خود با گلها، آوازی در مایه " سه گاه " همراه با ویولون استاد علی تجویدی می خواند و چندی بعد یکی از آهنگ های آقای مهندس همایون خرم را با همکاری جلیل شهناز و جهانگیر ملک به نام گلهای 510 در مایه مخالف "سه گاه " اجرا می کند و از این به بعد همکاریش با این برنامه ادامه می یابد . ایرج ، علاوه بر خواندن ، به نواختن ضرب نیز علاقه وافر دارد وضرب به خوبی می نوازد . وی معتقد است که جامعه ایران ، آواز و آهنگ های اصیل ایرانی را می خواند و همین آثار و آهنگ ها است که نمودار فرهنگ صوتی و ملی کشور بوده و توسط گذشتگان ما به طور سینه به سینه حفظ و نسل به نسل به ما منتقل شده و این میراث گرانقدر برایمان مانده و باید در حفظ و اشاعه آن سعی و کوشش وافر داشته باشیم و به موسیقی ملی و سنتی سرزمین خود خیلی بیش از این ها ارج گذاریم .
حسین خواجه امیری چون افسر ارتش بود لذا مشکلاتی برای اجرای برنامه های هنری خود از جمله نام حقیقی خود پیش روی داشت ، بدین سبب نام مستعار ( ایرج ) را برای خود برگزید . ایرج که از صدایی خوش و رسا و مطلوب برخوردار است در زمان خود به آواز ایران خدمات شایان توجهی نمود به طوری که در دور افتاده ترین قراء مملکت هم علاقمندان فراوان پیدا کرد ، ولی افسوس که این هنرمند خوش صدا ، اشتباه بزرگی را در زندگی هنری خود مرتکب شد و آن این که یکی از کارگردانان ابن الوقت سینمای آن زمان که ضربات فراوان و سنگینی به صنعت فیلم سازی کشور زده بود ، وی را اغوا کرد و در بسیاری از فیلم های ساخته او ، آهنگ های " آن چنانی!" خواند که ای کاش نمی خواند و به شهرت و مقام والا و اصیل هنری خود خدشه وارد نمی کرد . به هر حال صاحب نظران در موسیقی ایران ، متفق القولند که وی یکی از بهترینهای آواز ایران بوده که هیچوقت خاطره او در آواز و موسیقی سنتی ایران فراموش نخواهد به قول معروف اگر در و گوهر در لجن زار هم بیفتد ، اصلیت خود را از دست نخواهد داد و حسین خواجه امیری ( ایرج ) هم حکم همین در و گوهر را دارد .

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 
     

  

 

 

 
 
 
 

 

 

 

__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive