به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب ایران روشن خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, January 14, 2008

[ ...:::: ¯`•.¸¸¸.•` IRANROSHAN`•.¸¸¸.•`¯::::... ] Roshan Nameh 25 Dey Mah

 

 

 
 
 
 
 
   

به گروه شاد و بدون سانسور ایران روشن بپیوندید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshan

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshanshan

 

سلام خدمت همه

بالاخره لیست 6 ماهه برنامه های طبیعت گردی و سفرهای گروه ایران روشن از اول فروردین ماه تا پایان شهریورماه 1387 ، امروز طی 3 ساعت جلسه بین مدیران گروه در دفتر امور مشترکین  گروه نوشته شد و انشاء ا.. برای کلیه اعضاء بصورت رسمی ارسال خواهد شد.

اول اینکه این لیست فوق العاده عالی شده است و نزدیک 26 برنامه طبیعت گردی و مراسم طرح و برنامه ریزی شده است و پیشبینی میشه که توی اکثر برنامه ها با استقبال خیلی زیاد روبرو شویم، و دوم اینکه حضور برای همه شما عزیزان آزاد است و هیچ شرط خاصی برای حضور در این برنامه ها وجود ندارد ، مگر همت عالی شما .

و اما یک خبر خوب دیگه: طبق قرارداد با سازمان ایرانگردی تا سقف 30 درصد برای تمام برنامه های گروه ایران روشن طبق اعتبار نامه به شماره 1034/766مورخ شهریور 1386 یارانه تعلق میگیرد.

انشاء ا.. سال 1387 هم مثل امسال  به عنوان فعال ترین و پرطرفدارترین گروه شناخته خواهیم شد به شرطی که همه با هم دست به دست همدیگر بدهیم و گروه را یاری کنیم

در ضمن توی لیست جشن تولد سالگرد گروه ایران روشن هم گنجانده شده است که کلی برنامه چیدیم .

منتظر باشید ! به زودی لیست برنامه ها ارسال خواهد شد

در آخر: حدود 700 تا ایمیل تسلیت به خاطر درگذشت مامان بزرگ گروه برای ما ارسال شده بود که از تک تک شما عزیزان تشکر و قدردانی میکنیم و انشاءا.. شاد پرواز هیچکدوم از اعضاء گروه نباشیم.

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshanshan

یکی به رفیقش می گه :بدبخت زن ذلیل! شنیدم تو ظرف شستن به زنت کمک می کنی؟ می گه خب مگه چیه . اونم تو رخت شستن به من کمک می کنه

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshanshan

استخدام مهندس کامپیوتر، از فرمول زیر استفاده کنید

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshanshan

کلاس های درس دانشگاه در این چند روز سرمای تهران

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshanshan

مدير محبوب يكي از معتبرترين مدارس آمادگي آتلانتاي امريكا ساعاتي پس از ايراد يك سخنراني روحيه‌بخش براي اعضاي مدرسه در سال جديد، خود را از طبقه هشتم يك هتل به زير انداخت.
به گزارش آسوشيتدپرس، هري پين، 60 ساله براي اعضاي خانواده‌اش و رئيس هيات مديره «وودوارد آكادمي» يادداشت‌هاي كوتاهي گذاشته است. اما دوستان و همكاران او هنوز از خودكشي اين مرد به شدت موفق و مثبت و اميدبخش گيج و متحير هستند.
بن جانسون رئيس هيات مديره اين مدرسه كه 2850 دانش‌آموز دارد در اين باره گفت: «اين يكي از آن فاجعه‌هاي بزرگ اعلام نشده در زندگي است – يك نمونه از رنج‌هايي كه مردم در زندگي خود با آنها مواجه هستند و كسي چيزي درباره آنها نمي‌داند.
پين سال 2000 پس از استعفاي ناگهاين از كالج ويليامز در ماساچوست، به اين مدرسه آمد. او زماني كه كالج ويليامز را ترك كرد بيشترين حقوق را به عنوان رئيس يك كالج در امريكا مي‌گرفت: با بيش از 878 هزار دلار به عنوان حقوق و مزاياي مربوط به پايان كارش.
جانسون گفت: نامه كوتاه تايپ و امضا شده‌اي دريافت كرده است در حالي كه نامه‌هاي ديگر براي همسر و دو پسر پين نوشته شده است.
هر دو پسر او در دانشگاه استنفورد تدريس مي‌كنند. وي گفت: نامه او نشان‌دهنده افسردگي عميق است. وي گفت او نمي‌دانست پين دچار افسردگي بود.
پين مدرك دكتري در رشته تاريخ از دانشگاه ييل داشت و مدت 12 سال در دانشگاه كلگيت تاريخ تدريس مي‌كرد.
او كتاب‌ها و مقالات بسياري، بيشتر درباره تاريخ روشنفكري قرن هيجدهم اروپا، نوشته و تدوين كرده بود.
نانسي مك اينتاير، يكي از همكاران نزديك پين در ويليامز گفت: هرگز هيچ نشانه‌اي از افسردگي در او نديده بود.
وي گفت: مرگ او بسيار اسرارآميز است. او يك رئيس بي‌نظير بود. من عاشق كار كردن با او بودم. او هميشه در خدمت همه بود و بسيار بسيار باهوش بود و شوخ طبعي فراواني داشت

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshanshan

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshanshan

محافل صهيونيستي در آرژانتين با استفاده از نفوذ خود در رسانه‌هاي اين كشور، ديه‌گو مارادونا ستاره فوتبال آرژانتين را براي تغيير مواضع خود نسبت به ملت ايران، تحت فشار شديد رواني و تبليغاتي قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، فشار صهيونيست ها بر مارادونا پس از آن صورت گرفت كه وي همبستگي خود را با ملت ايران مورد تاكيد قرار داد و با ارسال يك پيراهن امضاء شده براي محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران، تمايل خود را براي ملاقات با وي ابراز كرد.

خبرگزاري فرانسه از بوينوس آيرس گزارش داد كه آلدو دونزيس، رئيس انجمنهاي اسرائيلي مقيم آرژانتين در واكنش انتقادي نسبت به مواضع مارادونا ، به وي توصيه كرده است كه به ديدن موزه هولوكاست در بوينوس آيرس برود.

بر اساس اين گزارش، محافل صهيونيستي در بوينوس آيرس، از ابراز علاقه ستاره فوتبال آرژانتين براي ديدار با احمدي نژاد به خشم آمده و با يادآوري حادثه انفجار آميا، او را به دليل ستايش ملت ايران تحت فشار قرار داده‌اند

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshanshan

تهران در دو فصل مختلف

 

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshanshan

 

در يک حادثه عجيب و پس از تصادف خونين ميان يک دستگاه خودروي حامل پول بانک و يک خودروي سواري ، برخي مسافران اتوبوس به جاي کمک به مصدومان پول ها را سرقت کردند.
سيدحسين توکلي ، بازپرس شعبه 5 دادسراي جنايي با اشاره به اين حادثه به «جام جم» گفت: چند روز پيش به دنبال برودت هوا و بارش برف ، يک خودروي حامل پول در نزديکي فيروزکوه با يک خودروي سواري پرايد تصادف کرد. در اين تصادف ، يک اتوبوس مسافربري که در حال عبور از جاده بود، با مشاهده اين وضعيت متوقف شد و مسافران براي کمک به مجروحان از اتوبوس پياده شدند.
 

سرقت پول هاي بانک

بازپرس جنايي در ادامه گفت: چند نفر از مسافران که قصد کمک به مجروحان خودروي حامل پول بانک را داشتند، با مشاهده پول هاي موجود که پس از تصادف در اتاقک خودرو پخش شده بود، به يکباره وظيفه انساني خود را فراموش کردند و با سرقت مقاديري از چک هاي مسافرتي متعلق به بانک بدون آن که به مجروحان حادثه کمک کنند، بار ديگر سوار اتوبوس شدند و محل را ترک کردند.
 

شکايت و پيگيري

بازپرس توکلي افزود: به دنبال اين ماجرا، ماموران امدادي با حضور در محل ، امدادرساني به حادثه ديدگان را آغاز کردند و راننده خودروي پرايد بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. برادر جوان فوت شده پس از اين حادثه عنوان کرد: برادرم پس از تصادف و در آخرين لحظات عمرش در تماس تلفني گفت: ميان صندلي و فرمان خودرو گرفتار شده است و مسافران اتوبوس را مشاهده مي کند که براي کمک پياده شده اند، اما به جاي کمک به او سراغ خودروي بانک مي روند.
بازپرس شعبه 5 دادسراي جنايي افزود: به دليلي شکستگي دنده اين جوان و فرورفتن در ريه وي ، اگر مسافران او را از ميان آهن پاره بيرون مي آوردند، به طور قطع نجات مي يافت ، اما افسوس که آنها با مشاهده پول هاي درون خودرو، وظيفه انساني شان را فراموش کرده و بدون هيچ مساعدتي محل را ترک کرده اند.
توکلي بيان کرد: پس از سرقت پول ها و بررسي هاي بعدي معلوم شد 148 ميليون تومان از پول هاي درون خودرو به سرقت رفته است و افراد سارق در مرحله بعدي با چک هاي مسافرتي سرقت شده ، به خريد طلا، لوازم خانه و... اقدام کرده اند.
 

دستگيري يک متهم

بازپرس جنايي افزود: با آغاز تحقيقات در اين زمينه ماموران در مرحله بعدي يک نفر از مسافران سارق را به همراه 38 ميليون تومان از چک هاي مسافرتي دستگير کردند.
متهم در تحقيقات گفت: وقتي صحنه تصادف را مشاهده کرديم ، ابتدا قصد کمک به مصدومان را داشتيم و ما بوضوح فريادهاي کمک خواهي راننده خودروي پرايد را مي شنيديم ، اما با مشاهده چک هاي مسافرتي درون خودرو، هر کدام از ما که از اتوبوس پياده شده بوديم ، سعي مي کرديم پول بيشتري برداريم.
بازپرس جنايي تصريح کرد: با ثبت اين اظهارات پرونده متهم به دادسراي دماوند ارسال شده و يک تيم ويژه از ماموران تحقيقات گسترده خود را براي دستگيري مسافران سارق آغاز کرده اند.
 

به کجا مي رويم؟

فخرالدين جعفرزاده ، معاون دادستان و سرپرست دادسراي جنايي نيز با اشاره به اين حادثه تلخ مي گويد: از ديرباز ما ايرانيان به فرهنگ انساني خود افتخار مي کنيم و چه بسا آموزه هاي عقيدتي و ديني ، وظايف انساني را بالاتر از هر وظيفه ديگري براي ما تعريف کرده است ، اما متاسفانه اين افراد بدون توجه به وظيفه انساني خود براحتي پا روي وجدان خود گذاشته و در اين حادثه به جاي کمک و مساعدت به همنوعاني که در يک قدمي مرگ قرار گرفته اند، تنها به خود و پول فکر مي کنند.
مسافراني که آن روز به جاي کمک به جوان مجروح و گرفتار در پشت فرمان خودرو که با هزاران اميد و آرزو، اکنون در زير خروارها خاک خفته است ، تنها در انديشه غارت پول هاي خودروي حامل پول بودند و فراموش نکنيم وجدان همين آدم ها روزي آنها را به محاکمه خواهد کشيد.

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshanshan

 

رئيس جمهور آمريکا و صدر اعظم آلمان هر کدام ماهيانه حدود 23 هزار يورو حقوق دريافت مي کنند. 

به گزارش سرويس بين الملل سايت خبري قدس ، مجله "اکسپرس" در شماره اين هفته خود طي گزارشي به بررسي و مقايسه حقوق ماهيانه سياستمداران جهان پرداخت. 

در ابتداي اين گزارش آمده: "نيکلا سارکوزي"، رئيس جمهور فرانسه ماهيانه 140% بيشتر از "ژاک شيراک"، رئيس جمهور سابق فرانسه حقوق دريافت مي کند، اما با اين حال از "جرج بوش"، رئيس جمهور فرانسه کمتر است. 

در ادامه اين گزارش آمده: "نيکلا سارکوزي" دقيقا ماهيانه 19331 يورو دريافت مي کند. 

در پايان اين گزارش نيز آمده: "جرج بوش" و "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان، هر دو ماهيانه حدود 23 هزار يورو حقوق دريافت مي کنند و جزو بيشترين چهره هاي سياسي جهان هستند که حقوق دريافت مي کنند

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshanshan

اينا عزاداريه واقعاْ ؟!!?  waterwall  برای ما نوشته:

محرم که میاد هر کسی بنوعی برای امام حسین عزاداری میکنه ! یکی قمه ورمیداره میزنه تو فرق سرش و از دردی که میکشه لذت میبره …. احساس میکنه این خون رو داره در راه امام حسین میده … کسی که اینکار رو میکنه میخواد اثبات کنه که شجاعت و لیاقتش رو داره که از یاران امام حسین باشه و بنوعی بصورت نمادین میخواد خودش رو در صحرای کربلا و در کنار امام حسین نشون بده !

یکی با خاک رس و گلاب گِل درست میکنه به سر و صورتش میماله … یکی زنجیر میزنه به پشتش تا خون بزنه بیرون ! … یکی از خود بیخود میشه اینقدر مشت به سرو کله اش میزنه که بیهوش میشه … یکی کمربند چرمی میبنده به کمرش میره علم بلند میکنه تا پدر مهره های کمرش در بیاد و چه عشقی میکنه وقتی میبینه جماعت دارن نگاش میکنن ! زیر سنگینی عَلَم جونش در میاد اما حیا نمیکنه ! یه عده ادم ساده هم میرن علم رو میبوسن و بهش پارچه سبز میبندن و ازش حاجت میخوان ! حالا اینکه همه این اعمال از روی اخلاصه یا ریا بماند گرچه فکر میکنم معجونی از هر دو اینهاست … یعنی هم مخلص داریم هم ریا کار ! اینکه میگم مخلص منظورم اینه که این کارای غلط رو با جهل به غلط بودن انجام میدن و غرضی ندارن جز تعزیه و عزاداری …جور دیگه ای بلد نیستن … بابا و بابابزرگشونم همینجوری عزاداری میکردن !

من فکر میکنم باید عقل رو در تعزیه ملاک قرار بدیم نه احساس رو ! یعنی تمام کار های غیر عقلانی دور ریخته بشه …! چه اشکالی داره ماهمه برای امام حسین خون بدیم ! چه اشکالی داره روز عاشورا بصورت نمادین روز خون حسین نامگذاری بشه و تمام اونهایی که دلشون به عشق حسین میتپه خون بدن ! اما نه با قمه زدن و زنجیر زدن ! اگر پایگاه های سیار انتقال خون در مسیر هیئت های مذهبی قرار بگیره مسیر این خون دادن هم میتونه زیبا تر …انسانی تر و عقلانی تر بشه و این خون های اهدایی زندگی رو به ارمغان بیاره ! به جرات میتونم بگم که اینکار هم ثواب داره هم از دید جهانیان تحسین بر انگیزه ! بیاید باور کنیم دیگه تو قرن بیستم این نوع عزاداری خجالت اوره …..!

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshanshan

LCD یا پلاسما؟

اگر جدیدا تجربه گشتن در بازار دیجیتال جهت خرید یک تلویزیون جدید را داشته باشید(البته از نوع مایه داری آن را میگویم وگرنه مارا که با این حرفا کاری نیست!) حتما با این دو اصطلاح برخورد کرده اید : LCD و پلاسما . دو محصولی که در ظاهر بسیار به یکدیگر شبیه هستند هر دو دارای یک صفحه تخت با ابعاد نسبتا بزرگ می باشند ولی این ظاهر ماجراست خب اگر به این موضوع برخورده اید و گفته های بازاری فروشنده نیز قانع تان نکرده است به ادامه مطلب توجه کنید

شباهت LCD و پلاسما پس از عبور از ظاهر مشابه شان در همین جا پایان می پذیرد چرا که این دو از دو نوع تکنولوژی متفاوت برای نمایش تصویر استفاده می کنند که البته این دو تکنولوژی نیز هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

1- LCD :و یا Liquied Crystal Display (بعبارت ساده تر صفحه نمایش با تکنولوژی کریستال مایع) به این صورت عمل میکند که ذرات ریز کریستال مایع در میان دو صفحه شیشه ای تخت بصورت اصطلاحا ساندویچ شده قرار میگیرند که با تغییر اندازه جریان الکتریکی وارده به کریستالها تصویر نهائی شکل می گیرد.

- پلاسما : تکنولوژی شکل گیری تصویر در این نوع نمایشگرها نسبت دوری با اتفاقی که در لامپ های فلوروسنت رخ می دهد، دارد. بدین نحو که صفحه نمایش از چندین سلول تشکیل شده است که در هر سلول دو صفحه مجزا شیشه ای وجود دارد که این دو صفحه توسط یک شکاف از یکدیگر جدا شده اند ،در درون این شکاف ترکیب گاز نئون - زنون (Neon-Xenon) قرار میگیرد که در حین ساخت دستگاه این گاز به فرم مایع (Plasma) در می آید ، و هنگامی که تلویزیون مورد استفاده قرار میگیرد این گاز باردار شده و تولید فسفر قرمز ، آبی و بالاخره سبز را می نماید که این نیز در نهایت موجب شکل گیری تصویر میگردد. که به هر واحد این فسفرهای رنگی در اینجا پیکسل گفته میشود.

خب اینها اتفاقاتی هستند که در پس زمینه اتفاق می افتند ولی برای مقایسه بین این دو، مهم کیفیت تصویر نهائی به نمایش درآمده است و نه آنچه پشت تصویر رخ میدهد که باز هم در این زمینه هر تکنولوژی مزایا و معایب خود را دارد که به آن می بپردازیم:

الف) مزایای پلاسما ها بر LCD ها:
شاید بزرگترین عامل برتری پلاسما ها علاوه بر فاکتور قیمت توانائی آنها در به نمایش درآوردن کامل رنگ مشکی است چیزیکه بزرگترین عامل ضعف LCD ها می باشد تا جائیکه تقریبا هیچ LCD پیشرفته ای نیز قادر به نمایش کامل رنگ مشکی نیست و در هر حال مقداری نور از پس زمینه به بیرون تراوش میکند.
دومین عامل برتری پلاسما ها زاویه دید نسبتا بالای آنها نسبت به رقیبان LCD خود است که در اینجا با فاصله گرفتن از یک پنل LCD کیفیت تصویر به نمایش در آمده کم کم رو به افول میرود در حالیکه این موضوع در مورد پلاسما ها تقریبا ثابت است که این مورد نیز مشابه بقیه موارد این قسمت با پیشرفت سریع LCD ها رو به بهبودی است.
سومین مورد تفوق پلاسما ها در توانائی نمایش با کیفیت رنگ هاست جائیکه بازهم همان تراوش نور از پس زمینه LCD ها بر کیفیت رنگ های به نمایش درآمده تاثیر دارد . ممکن است این نکته را نیز شنیده باشید که LCD ها در توانائی دنبال کردن تصاویر سریع (مثلا در یک فیلم حادثه ای با فریم های سریع ) کند عمل میکند و سایه تصویر قبلی بروی تصویر فعلی تاثیر گذار است که این نکته مربوط به پنل های نسبتا قدیمی LCD میباشد که با کاهش زمان پاسخگوئی LCD ها این نکته نیز مرتفع شده است

و اما می رسیم به بزرگترین عامل برتری پلاسما ها بر پسرعمو های LCD شان و آن هم مطمئنا چیزی نیست مگر قیمت ! پلاسما ها مخصوصا در سایزهای بالا قیمت بسیار پائین تری را نسبت به LCD ها ارائه میکنند مثلا یک پلاسمای 42 اینچی در حدود 30 درصد بزرگتر از یک LCD با اندازه 37 اینچ است در حالیکه هردو قیمتی تقریبا مساوی دارند (چیزی نزدیک 2 میلیون تومان) . البته مطمئن باشید که در سال های آینده این نسبت به علت سرمایه گذاری وسیع در صنعت LCD به نفع LCD تغییر جهت خواهد داد ولی در آن موقع هم باز این نسبت در مورد ابعاد بالاتر (مثلا پلاسمای "52 در مقابل LCD "42) برقرار خواهد بود.

ب) مزایای LCD ها بر پلاسماها :
اگر از LCD ها ناامید شده اید باید بگویم که این پایان ماجرا نیست . LCD ها قادر به نمایش پیکسل های بیشتری نسبت به پلاسماهای هم سایز خود می باشند ، علاوه بر آن مصرف برق LCD ها نسبت به رقیبان پلاسمای خود در حدود 30 درصد کمتر میباشد و از اینها گذشته وزن آنها نیز بسیار کمتر از پلاسماهاست که این موضوع حمل ونقل و نصب دیواری آنها را آسانتر می کند.
طول عمر LCD ها نیز بالاتر از رقیبان پلاسمای خود است (که این نسبت در مورد پنل های قدیمی پلاسما بیشتر مشهود بود که عمری در حدود 20000 ساعت داشتند یعنی چیزی در حدود تماشای روزی 8 ساعت برای تقریبا 7 سال جائیکه LCD ها طول عمر 60000 ساعت را دارا می باشند) که با تولید پلاسماهای پیشرفته این نسبت بطرز مشهودی بهبود یافته است و به رقمی نزدیک به همان 60000 ساعت نزدیک شده است.(لازم به یادآوری است که طول عمر یک پنل زمانی ست که روشنائی صفحه به نصف مقدار اولیه نزول میکند).
نکته نهائی در مورد ضعف های پلاسما در قبال LCD پدیده ایست به نام جا افتاده گی تصویر(Burn-in) که در طی آن اگر تصویری بمدت طولانی بروی صفحه ثابت بماند سایه این تصویر تا مدتها بروی صفحه نمایش باقی می ماند که به لطف پیشرفت فناوری و ویژگی های پلاسماهای جدید مثل استفاده از Screen Saver این موضوع به حداقل رسیده است.
یک نکته مهم دیگر نیز در اینجا باقی میماند و آن هم پشتیبانی دستگاه از فرمت HD است که تصاویر با کیفیت را ارائه میکند . برای اینکه از این مورد مطمئن شوید حتما دستگاه شما (پلاسما یا LCD) میبایست حداقل از رزولوشن 720در 1280 پشتیبانی کند که این البته شرط لازم است و نه کافی.
خب پس از اینکه با این دو نوع تکنولوژی آشنا شدیم حالا نوبت به انتخاب میرسد در این رده اگر دلتان به حال جیب مبارک سوخته باشد و در عین حال خواهان یک تکنولوژی برتر هستید مطمئنا پلاسما انتخاب بهتری ست .ولی اگر قیمت در درجه اهمیت پائینی برای شما قرار دارد و کیفیت بالای تصویر ، حمل آسان ، مصرف پائین انرژی و از همه مهمتر خلاص شدن از تکنولوژی دردسر ساز "لامپ تصویر" برایتان مهم است بدون شک به LCD فکر کنید.

http://groups.yahoo.com/group/Iranroshanshan

هرشب با یک هنرمند

بیژن مرتضوی

آقای بیژن مرتضوی در شمال ایران در نزدیکی دریای خزر به دنیا آمد.وی نواختن ویولن را از سه سالگی آغاز کرد.در تهران تحت نظر پنج تن از معتبر ترین و معروفترین اساتید ویولن به یادگیری ویولن مشغول شد و تکنیک های ویژه ای همچون بداهه سازی(و بداهه نوازی) ارکستراسیون :ترتیب و تنظیم: گام ربع پرده و غیره...را آموخت.


در سن هفت سالگی این کودک با استعداد یادگیری نواختن پیانو گیتار سازهای کوبه ای و سازهای زهی موسیقی سنتی عامه پسند مانند عود تار و سنتور را فرا گرفت.آقای مرتضوی در یازده سالگی مقام نخست مسابقه کشوری موسیقی دانش آموزان را کسب کرد.او تنها چهارده سال داشت که یک گروه ارکستر سی و دو نفری تشکیل داد و ساخته های خود را بار ها در اردوی معروف تابستانی "رامسر"در ایران اجرا کرد.
او بعد از اتمام مقطع دبیرستان به انگلستان رفت.در آنجا تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مورد علاقه اش مهندسی و نقشه کشی شهری ادامه داد.همچنین اجرای موسیقی و یادگیری ویولن را دنبال کرد.


در سال 1979 میلادی به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و به تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه ایالت تگزاس ادامه داد.سپس در سال 1985درکالیفرنیا سکونت کردو اولین آلبومش را عرضه کرد که پر فروشترین آلبوم در سال 1990 شد.
مشخصه ای که او را از همه نوازندگان دیگر متمایز می کند توانایی او در نواختن همه سازهای به کار رفته در آثارش است.
تور داخلی و بین المللی که از سال 1990 آغاز شد برای او مخاطبان فراوانی در سر تاسر جهان فراهم کرد. اکنون او به عنوان اولین هنرمند ایرانی که تحت حمایت شرکت های "Nederlander Productions" "Jeep Eagle" " New Dodge" "Chrysler" می باشد شناخته شده و مورد احترام است.


در سوم جولای 1994 پس از سی و چهار سال نوازندگی ویولن آقای بیژن مرتضوی اولین هنرمند ایرانی بود که نبوغ مسلم خود را در"Greek Theater" به منصه ظهور نهاد.
یکی از قطعاتی که او در این کنسرت اجرا کرد "حماسه"(Epic) نام داشت که در یازده سالگی ساخته بود.روی صحنه کنسرت :آقای مرتضوی (تحقق)رویای کودکی اش را با تماشاگران قسمت کرد:او آرزو داشت روزی قطعه"حماسه"را همراه با یک گروه ارکستر بزرگ اجرا کند و موسیقی ملی وطنش را به همه مردم جهان معرفی کند.
این آرزو سرانجام به حقیقت پیوست

 

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود، اینجا را کلیک نمائید

 

 
     
 

 

 
 

 

 
     

  

 

 

 

 
 
 
     

 

__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive